مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صبح دوش بگیریم یا شب؟

صبح دوش بگیرید،...

اگر پوست چربی دارید

به عقیده متخصصان دوش صبحگاهی برای افرادی که پوست چربی دارند مفیدتر است. به خاطر اینکه مازاد سبوم تولید شده در طول شب از بدن زدوده شده و منافذ پوستی باز می شوند.

اگر اهل ابتکار عمل هستید

به عقیده محققان دانشگاه هاروارد، دوش صبحگاهی شبیه نوعی مدیتیشن است. گرفتن دوش با شروع صبح باعث می شود که مغز آرامش پیدا کرده و آماده ی فعالیت بیشتری شود. این کار باعث افزایش ابتکار عمل افراد خلاق می شود.

اگر سحرخیز نیستید

اگر صبح ها به سختی از خواب بیدار می شوید و عادت دارید تا لنگ ظهر بخوابید، بهتر است صبح دوش بگیرید.

به عقیده محققان قرار دادن بدن در معرض آب سرد (به مدت چند ثانیه) می تواند باعث سرحال آمدن و شادابی بیشتر در طول روز شود.

اگر صبح زود ورزش می کنید

به گزارش تبیان، افرادی که عادت دارند صبح زود از خواب بیدار شده و ورزش کنند لازم است که بعد از ورزش، دوش بگیرند. در غیر این صورت تمام روز باید بوی بد بدن خود را تحمل کنند و دیگران را نیز آزار دهند.

شب دوش بگیرید، ...

اگر پوست خشکی دارید

افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنند. چون پوست در طول خواب احیا شده و علاوه بر آماده شدن برای روز، کرم های مرطوب کننده را نیز بهتر جذب خود می کند.

اگر بیخوابی دارید

اگر به سختی به خواب می روید، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنید.

به عقیده محققان American Academy of Sleep Medicine دوش شبانه باعث آماده کردن بدن برای خوابی آرام می شود.

اگر در محل کار با اشیای کثیف سرو کار دارید

اگر کارتان یدی است و به طور مدام با اشیا و ابزار مختلف سر و کار دارید، بهتر است به محض رسیدن به منزل دوش بگیرید، چون کثیفی و آلودگی در پوستتان جا خوش کرده و به مرور زمان آسیب رسان می شود.

اگر بعد از کار ورزش می کنید

اگر بعد از کار به باشگاه ورزشی می روید و یا خودتان ورزش می کنید، بهتر است قبل از خواب دوش بگیرید. این کار علاوه بر بهداشتی بودن، باعث افزایش ترشح آندورفین (آرامبخش طبیعی بدن) نیز می شود.



لینک منبع :صبح دوش بگیریم یا شب؟

Images for صبح دوش بگیریم یا شب؟ صبح دوش بگیریم یا شب؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5355707/صبح-دوش-بگیریم-یا-شب‎Cached13 ا کتبر 2015 ... به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی از افراد صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و خیلی های دیگر شب ها بعد از رسیدن به منزل دوش می ... صبح دوش بگیریم یا شب؟ - تبیان article.tebyan.net/305322/صبح-دوش-بگیریم-یا-شب-‎Cached11 ا کتبر 2015 ... خیلی از افراد صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و خیلی های دیگر شب ها بعد از رسیدن به منزل دوش می گیرند. اما یک سئوال در این باره وجود دارد که دوش ... بهتر است صبح دوش بگیریم یا شب؟ - فردا www.fardanews.com/fa/.../بهتر-است-صبح-دوش-بگیریم-یا-شب‎Cached18 دسامبر 2016 ... اگر شما یک مشکل پوستی مانند اگزما دارید، یک دوش گرم در شب و پس از آن استفاده از لوسیون یا پماد دارویی شما ایده آل است. صبح بهتر است دوش بگیریم یا شب؟ | درمانگاه تخصصی پوست و مو ... www.abnoosclinic.ir/fa/page.php?id=217‎Cachedبه نظر شما بهتر است صبح دوش بگیریم یا شب؟ شاید شما آن دسته از افرادی باشید که صبح بعد از بیدار شدن از خواب دوش گرفته و یا جزو افرادی باشید که شب قبل از ... صبح دوش بگیریم یا شب - بادبادک www.badbadakmedia.com/article/1025-صبح-دوش-بگیریم-یا-شب؟‎Cached11 نوامبر 2015 ... اگر صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوید و یا عادت دارید تا ظهر بخوابید بهتر است صبح دوش بگیرید،‌به عقیده متخصصان قرار دادن بدن برای چند ... بهترین وقت برای دوش گرفتن چه زمانیست؟ صبح یا شب؟ - منشور www.manshoor.ir/News.aspx?ND=7996‎Cached SimilarMolly Shea در نگاه نخست این سوال ساده به نظر می رسد - - آیا بهتر است قبل از خواب دوش بگیرید یا هنگامی که از خواب بیدار می شوید؟ اگر از دور و اطراف و دوستانتان ... صبح دوش بگیریم یا شب؟ | azadeh khonsari | Pulse | LinkedIn https://www.linkedin.com/.../صبح-دوش-بگیریم-یا-شب-azadeh-khonsari‎Cached11 ا کتبر 2015 ... صبح دوش بگیریم یا شب؟ خیلی از افراد صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و خیلی های دیگر شب ها بعد از رسیدن به منزل دوش می گیرند. اما یک سئوال در ... دوش گرفتن در شب بهتر است یا صبح؟ - مجله ونوس - دانشنامه فرزند https://mag.farzand.net/.../دوش-گرفتن-در-شب-بهتر-است-یا-صبح؟/‎Cached27 دسامبر 2016 ... دوش گرفتن در شب، در زمان صبح شما صرفه جویی می کند. ... تصمیم گیری درباره آنکه بهترین زمان دوش گرفتن ما چه زمانی باید باشد، در نظر بگیریم؟ چه زمانی برای دوش گرفتن مناسب است؟ اول صبح یا آخر شب؟ - اصفهان امروز www.esfahanemrooz.ir/.../-چه-زمانی-برای-دوش-گرفتن-مناسب-است؟-اول-صبح-یا-آخر-شب؟.html‎Cached Similarاول صبح یا آخر شب؟ چه موقعی باید دوش بگیریم؟ این سوال به نظر ساده می آید اما واقعاً بهتر است ما قبل از خواب دوش بگیریم و یا زمانی که از خواب بیدار می شویم؟