مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد!

دکتر منوچهر وحید متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره استخوان گفت: یک پنجم وزن بدن را استخوا‌ن ها تشکیل می دهند اگرچه سبک‌اند و به راحتی خم و راست می‌شوند اما بسیار قوی و محکم هستند و عناصری از قبیل کلسیم، فسفر،‌ آب و پروتئین در آنها وجود دارد که عناصر مهم تشکیل استخوان هستند.

وی افزود: استخوان از دو لایه تشکیل شده یکی قسمت بیرونی که بافتی فشرده و محکم و مسئولیت نگهداری عضلات را دارد و لایه بعدی که همان لایه درونی است از بافتی اسفنجی و شبیه شبکه‌های پیچ در پیچ ساخته شده است .

وی بیان کرد: این شبکه‌ استخوان‌ها از فولاد محکمتر هستند. در طول قسمت اسفنجی کانالهایی وجود دارد که سرخرگ‌ها، سیاه‌رگ‌ها،‌سلول ها و مایعاتی که باعث استحکام و سلامت استخوان ها می شود از داخل آنها عبور می‌کند.

دکتر وحید اظهار داشت: در قسمت میانی بافت اسفنجی، مغز استخوان قرار دارد که از گلبول‌های قرمز خون ساخته شده و ذخیره انرژی بدن به حساب می‌آید.

این متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: پوکی استخوان به دلیل کمبود ویتامین B3 است و در سن‌های بالای 15 تا 16 سال ، اگر این کمبود ویتامین اتفاق افتد باعث می شود که پوکی استخوان رخ دهد.

کمبود این ویتامین B در کودکانی که هنوز راه نمی‌روند به پرانتزی شدن پاها و در کودکانی که راه افتاده‌اند به ضرب‌دری شدن پاها (پاها به حالت ایکس می شود) منجر گردد. همچنین معمولا در خانم‌ها بعد از قطع تغییرات هورمونی پوکی استخوان شدید‌تر می شود و سریعتر اتفاق می‌افتد.



لینک منبع :ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد!

ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../ویتامینی-که-کمبود-آن-استخوان‌ها-را-نابود-می-سازد‎Cached5 ا کتبر 2015 ... دکتر منوچهر وحید متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استخوان گفت: یک ... ویتامینی که کمبود آن استخوان ها را نابود می سازد | کمبود - قطره www.ghatreh.com/news/nn34862839/ویتامینی-کمبود-استخوان-نابود-سازد 3 دسامبر 2016 ... کمبود ویتامین B3 در کودکان موجب پرانتزی شدن پاها و تشدید پوکی استخوان می گردد. یک پنجم وزن بدن را استخوا ن ها تشک. ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! - سلامانه www.salamaneh.com/.../ویتامینی-که-کمبود-آن-استخوان‌ها-را-نابود-می-سازد 7 ا کتبر 2015 ... سلامانه : کمبود ویتامین B3 در کودکان موجب پرانتزی شدن پاها و تشدید پوکی استخوان می‌گردد. دکتر منوچهر وحید متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با ... ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! | مجله خبری دابی news.dabi.ir/Default.aspx?Type=News&id=43983&idG=2 5 ا کتبر 2015 ... دکتر منوچهر وحید متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره استخوان گفت: یک پنجم وزن بدن را استخوا‌ن ها تشکیل می دهند اگرچه ... ویتامینی که کمبود آن استخوان ها را نابود می کند tasalamati.com/e/gdKdY/‎Cachedسلامت نیوز :کمبود ویتامین B۳ در کودکان موجب پرانتزی شدن پاها و تشدید پوکی استخوان می‌گردد. دکتر منوچهر وحید متخصص ارتوپد درباره استخوان گفت: یک پنجم ... ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! tasalamati.com/e/DJX6d/‎Cachedویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! کمبود ویتامین B۳ در کودکان موجب پرانتزی شدن پاها و تشدید پوکی استخوان می‌گردد. کمبود ویتامین A منجر به نابودی سلول های بنیادی می شود - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../کمبود-ویتامین-A-منجر-به-نابودی-سلول-های-بنیادی-می-شود‎Cached7 مه 2017 ... کمبود ویتامین A منجر به نابودی سلول های بنیادی می شود ... زیانباری بر سیستم خونسازی در مغز استخوان دارد و کمبود آن منجر به از بین رفتن سلول های بنیادی مهم خون می شود. ... آنها از سلول های بنیادی به اصطلاح «بزرگسال» ایجاد می شوند که به طورمداوم تقسیم می شوند. ... گروهی که «زندگی خوب» را برای محرومان می‌سازد ... ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! answer4u.ir/?t=94&e=2771395&ref=selfanswer4u‎Cachedکمبود ویتامین B3 در کودکان موجب پرانتزی شدن پاها و تشدید پوکی هستخوان می‌گردد . اضافه خدمت سربازان بخشوده شد دکتر منوچهر وحید متخصص ارتوپد درباره هستخوان ... روزنامه آفتاب یزد - آفتاب یزد در گفتگو با جراح و متخصص ارتوپد ... aftabeyazd.ir/72935-آفتاب-یزد-در-گفتگو-با-جراح-و-متخصص-ارتوپد-بررسی-کرد؛.html‎Cached20 مه 2017 ... به طوری که سازمان جهانی در سال 1991 پوکی استخوان را همراه با سرطان، سکته قلبی و ... به دلیل نوع پوشش کمبود ویتامین D، کلسیم و ضعف در استخوان‌ها ایجاد می‌شود. ... پوکی استخوان ضعف، بی حالی، دردهای پراکنده در ناحیه استخوان می باشد . ... استخوان خاموش و آزار دهنده · ویتامینی که کمبود آن استخوان‌ها را نابود می سازد! پونیلا - زانوی پرانتزی و کاهش ... - ورود 130.185.76.16/post/309944/ ویتامینی که کمبود آن استخوان ها را نابود می سازد. کمبود ویتامین B3 در کودکان موجب پرانتزی شدن پاها و تشدید پوکی استخوان می گردد. ۰. ۰. ۰. گردآوری توسط