مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر

به گزارش مهر، نیترات ها طی فرآیندی در بدن به اکسید نیتریت تبدیل می‌شوند که در کمک به شل شدن دیواره رگ های خونی و بهبود سوخت و ساز بدن نقش مهمی دارند. تحقیقات نشان داده است که نیترات موجود در چغندر و سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، عملکرد عضلانی افراد به ویژه ورزشکاران و دوچرخه‌سواران را افزایش می‌دهد.

به منظور این مطالعه، محققان مزایای نیترات را در رژیم غذایی ۹ نفر از افرادی که نارسایی قلبی داشتند، مورد آزمایش قرار دادند. نارسایی قلبی بیماری است که در آن قلب به تدریج قدرت پمپاژ خود را از دست می‌دهد.

در این آزمایش به این بیماران آب چغندر داده شد و پس از دو ساعت مشخص شد که یک افزایش ۱۳ درصدی در قدرت ماهیچه‌هایی که سبب منبسط شدن و حرکت کردن زانوی این افراد می‌شد به وجود آمده است. پژوهشگران همچنین دریافتند که بیشترین مزایای آب چغندر هنگام حرکات سریع و قدرتی ماهیچه‌ها حاصل می‌شود.

به منظور دست یافتن به مبنایی برای قدرت عضلات هر فرد، به مدت یک تا دو هفته قبل و بعد از مصرف مکمل نیترات، به همان ۹ بیمار آب چغندر فاقد نیترات داده شد.

بر اساس نتایج به دست آمده، تغییرات شگرفی در قدرت عضلات و ماهیچه‌های این بیماران ظرف دو ساعت پس از مصرف آب چغندر مشاهده شد که نشان‌دهنده تاثیر عمده آن بر فعالیت های روزمره آنها از جمله بلند شدن از صندلی، حمل بار، بالا رفتن از پله‌ها و نظایر آن بود.

قدرت بدنی شاخص مهمی برای نوع عملکرد افراد است؛ خواه نارسایی قلبی یا سرطان داشته باشند یا هر بیماری دیگری. به طور کلی هر چه فرد از لحاظ جسمی قدرتمندتر باشد زندگی طولانی‌تری خواهد داشت.

به گفته محققان، از سن خاصی به بعد، به ازای هر یک سال، یک درصد از قدرت عملکرد ماهیچه و عضلات بدن کاسته می‌شود. امید است یافته‌های این مطالعه بتواند در به تعویق انداختن ضعف و سستی ماهیچه‌ها ناشی از کهولت سن موثر باشد.



لینک منبع :افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر

افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/news/2930091/‎Cached3 ا کتبر 2015 ... طبق یک مطالعه جدید، آب چغندر حاوی غلظت بالایی از نیترات است و می‌تواند به افزایش قدرت عضلات بیماران قلبی کمک کند. افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=32856 یافته جدید محققان نشان می دهد؛. افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر. طبق یک مطالعه جدید، آب چغندر حاوی غلظت بالایی از نیترات است و می‌تواند به ... دولت بهار:افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر www.dolatebahar.com/telex-163751.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر شنبه، 11 مهر 1394 - 09:11 کد خبر: 163751 ... قند چغندر - علمی سرا elmisara.ir/tag/قند-چغندر.html nbsp;آب چغندر و افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی طبق یک مطالعه جدید، آب ... که مصرف آب چغندر، به تطابق بدن با کاهش اکسیژن در کوهستان ها کمک می کند و رگ های ... بایگانی‌ها افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر ... radoir.com/fa/?tag=افزایش-قدرت-عضلانی-بیماران-قلبی-با-مصر 19 آوریل 2017 ... افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر. افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی با مصرف آب چغندر ادامه مطلب » ... 3 خاصیت فوق‌العاده آب چغندر - کیهان kayhan.ir/fa/news/57795‎Cached12 ا کتبر 2015 ... آب چغندر قدرت عضلانی بیماران قلبی را بهبود می‌بخشد، فشار خون را کاهش می‌دهد و ... از نیترات است و می‌تواند به افزایش قدرت عضلات بیماران قلبی کمک کند. ... افراد با فشار خون بالا در صورت مصرف 250 میلی‌لیتر آب چغندر (معادل یک ... 3 خاصیت فوق العاده آب چغندر - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/421928/3-خاصیت-فوق-العاده-آب-چغندر‎Cachedآب چغندر و افزایش قدرت عضلانی بیماران قلبی ... افراد با فشار خون بالا در صورت مصرف 250 میلی لیتر آب چغندر (معادل یک لیوان) می توانند فشار خون خود را تا 10 ... 3 خاصیت فوق العاده آب چغندر - سایت خبر اقتصادی eghtesadgardan.ir/fa/news/63650/3-خاصیت-فوق-العاده-آب-چغندر آب چغندر حاوی غلظت بالایی از نیترات است و می تواند به افزایش قدرت عضلات بیماران ... خبر اقتصادی - آب چغندر قدرت عضلانی بیماران قلبی را بهبود می بخشد، فشار خون را ... افراد با فشار خون بالا در صورت مصرف 250 میلی لیتر آب چغندر (معادل یک ... اثر شگفت‌انگیز آب چغندر برای بیماران نارسایی قلبی | این لحظه inlahze.com/اثر-آب-چغندر-برای-بیماران-نارسایی-قلبی/‎Cached11 دسامبر 2016 ... آنها می‌خواستند بدانند که آیا در بیماران با نارسایی قلبی که از چغندر در رژیم ... آب چغندر حاوی نیترات مصرف کرده بودند ۱۳ درصد افزایش قدرت عضلات ... 3 خاصیت فوق العاده آب چغندر | سایت تخصصی رژیم درمانی و سلامتی samadiet.ir/اخبار%20سلامت/3-خاصیت-فوق-العاده-آب-چغندر‎Cachedآب چغندر قدرت عضلانی بیماران قلبی را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و به ... جدید، آب چغندر حاوی غلظت بالایی از نیترات است و می تواند به افزایش قدرت عضلات ... افراد با فشار خون بالا در صورت مصرف ۲۵۰ میلی لیتر آب چغندر (معادل یک ...