مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوب بخوابید تا بیمار نشوید

به گزارش ایرنا، تاثیر خواب خوب شبانه بر حافظه انسان، محرز است. اما هم اکنون محققان متوجه شده اند که سیستم دفاعی بدن انسان در مقابله با بیماری ها با روشی مشابه حافظه عمل می کند.

خواب خوب شب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا ویژگی های اصلی میکروب های مهاجم را به یاد آورد، به طوری که در آینده و در صورت بازگشت آنها بتواند با این میکروب ها مبارزه کند.

«جان بورن» از دانشگاه توبینگن گفت: حافظه و سیستم ایمنی بدن ما هر دو به یک روش مشابه یعنی از طریق پردازش اطلاعات عمل می کنند.

وی افزود: هر دو سیستم حافظه و ایمنی بدن در ابتدا اطلاعات اولیه را گرفته و به ذخیره کوتاه مدت می سپارند و در هنگام خواب، این اطلاعات را در یک ذخیره بلند مدت قرار می دهند.

به گفته این محقق، شباهت های میان حافظه و سیستم ایمنی فراتر از همانندی و داشتن فاکتورهای مشترک است.

محققان اعتقاد دارند که هنگام خواب، اطلاعات در سیستم ایمنی و حافظه کد گذاری می شود تا با پردازش فوری و سریع اطلاعات در زمان بیداری تداخل پیدا نکنند، در نتیجه، محرومیت از خواب خوب حقیقتا سلامت را به خطر می اندازد.

در خواب خوب عمدتا کیفیت و نه مدت زمان خواب اهمیت دارد، به طوری که فرد پس از بیداری احساس شادابی می کند.



لینک منبع :خوب بخوابید تا بیمار نشوید

Images for خوب بخوابید تا بیمار نشوید ایرنا - خوب بخوابید تا بیمار نشوید www.irna.ir/fa/News/81780122/‎Cached30 سپتامبر 2015 ... تهران- ایرنا- محققان متوجه شده اند که خواب خوب شبانه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با ثبت و ضبط ویژگی های اصلی میکروب های مهاجم، در آینده ... خوب بخوابید تا بیمار نشوید | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/69178‎Cachedمحققان متوجه شده اند که خواب خوب شبانه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با ثبت و ضبط ویژگی های اصلی میکروب های مهاجم، در آینده بتواند آنها را در صورت ... خوب بخوابید تا بیمار نشوید - پزشکان ایران pezeshkaniran.com/news/خوب-بخوابید-تا-بیمار-نشوید‎Cached1 ا کتبر 2015 ... خوب بخوابید تا بیمار نشوید,خواب,سیستم دفاعی,اخبار پزشکی,اخبار ... محققان متوجه شده اند که خواب خوب شبانه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند ... خوب بخوابید تا بیمار نشوید - دانا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/7467214 1 ا کتبر 2015 ... خوب بخوابید تا بیمار نشوید. محققان متوجه شده اند که خواب خوب شبانه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با ثبت و ضبط ویژگی های اصلی میکروب ... خوب بخوابید تا بیمار نشوید - تیتر 98 https://titr98.ir/search/?q=خوب+بخوابید+تا+بیمار+نشوید‎Cachedمی خواهید دیابتی نشوید خوب بخوابید، اما آخر هفته ها! ... رحمی در داخل لگن این بیمار 32 ساله قرار داشت، اظهار کرد: این توده با وزن هفت کیلو و 300 گرم تا کبد این بیمار ... چگونه در سفرهایتان بیمار نشوید | آژانس مسافرتی آلاله - آلاله آسمان آبی https://www.alale.co/fa/a/health‎Cachedسفر کردن چه در داخل و خارج از کشور می تواند برای مسافران بیماری هایی را به همراه داشته باشد. ... دارد تا سلامت شما به هنگام سفر کردن در خطر نباشد و بتوانید سفر خوب و خوشی ... این کار باعث می شود تا دچار آلودگی هایی که آب در خود می تواند داشته باشد نشوید. ... زمانی که می خواهید در مکانی بخوابید بهتر است از پشه بند استفاده کنید و یا ... خوب بخوابید تا چاق نشوید! - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/.../خوب-بخوابید-تا-چاق-نشوید‎Cached6 آگوست 2017 ... خوب بخوابید تا چاق نشوید! ... دست یافتند که تأیید می کند خواب ناکافی می تواند منجر به بیماری های مرتبط با سوخت و ساز از جمله دیابت شود. خوب بخوابید تا به سرطان مبتلا نشوید - خبرلند khabarland.com/news/.../خوب-بخوابید-تا-به-سرطان-مبتلا-نشوید-1‎Cached30 مه 2017 ... خوب بخوابید تا به سرطان مبتلا نشوید خواب ناقص و ناکافی سبب بروز ... سلامت نیوز:به گفته محققان، سن تشخیص بیماری سرطان در بازماندگان این ... دیگر بیمار نشوید! (قسمت اول) - آکادمی انگیزشی ایران https://greeners.academy/بیمار-نشوید-قسمت-اول/‎Cached5 فوریه 2017 ... ... شما کمک می کند تا هیچ گاه بیمار نشوید یا اگر هم شدید ،زود خوب شوید. ... پس لطفاً برای مرتب شدن کتابخانه ذهنتان و دوری از بیماری ، خوب بخوابید.