مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بروز آسیب های مغزی نوجوانان

طبق مطالعات انجام شده توسط محققان کانادایی، نوجوانانی که در طول یک سال دچار آسیب تروماتیک مغز شده اند، حداقل 5 نوشابه انرژی زا در هفته خورده اند و ظاهرا این افراد هفت برابر بیشتر از افرادی که سابقه ای از آسیب تروماتیک مغز ندارند نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند.

علاوه بر این پژوهشگران از داده های این تحقیقات دریافتند، نوجوانانی که در یک سال گذشته دچار آسیب تروماتیک مغز شده اند حداقل دو بار نوشابه های انرژی زای خود را با الکل مخلوط کردند در حالی که افرادی که این عمل را انجام نداده اند بیش از یک سال طول کشید تا دچار آسیب تروماتیک مغزی شوند.

به گزارش مهر، «مایکل کسمانو»، جراح مغز و اعصاب بیمارستان سنت مایکل کانادا، در این رابطه می گوید: «این مسئله بسیار مهم است چرا که مصرف نوشابه های انرژی زا به طور کلی با یک آسیب عمومی همراه است نه این که فقط با آسیب تروماتیک مغز همراه باشد.»

به اعتقاد وی، مصرف نوشابه های انرژی زا می تواند با تلاش های بازیابی بدن افرادی که دچار آسیب تروماتیک مغز شده است، تداخل داشته باشد.

نوشابه های انرژی زا حاوی سطوح بالایی از کافئین هستند که باعث تغییر حالت شیمیایی در بدن می شوند و این مساله می تواند از مسیر برگشت از ابتلا به آسیب تروماتیک مغز جلوگیری کرده و مانع بازسازی شود.

این جراح مغز و اعصاب تاکید می کند، کودکان نوجوانان بیشتر در معرض این خطر قرار دارند چرا که هنوز مغزشان در حال رشد است.



لینک منبع :بروز آسیب های مغزی نوجوانان

خطر مصرف نوشابه های انرژی زا/ بروز آسیب های مغزی نوجوانان ... www.mehrnews.com/.../خطر-مصرف-نوشابه-های-انرژی-زا-بروز-آسیب-های-مغزی-نوجوانان‎Cached27 سپتامبر 2015 ... تحقیقات و بررسی های جدید نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف نوشابه های انرژی زا و آسیب های تروماتیک مغزی در نوجوانان وجود دارد. بروز آسیب های مغزی نوجوانان - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/بروز-آسیب-های-مغزی-نوجوانان/4489071 تحقیقات و بررسی های جدید نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف نوشابه های انرژی زا و آسیب های تروماتیک مغزی در نوجوانان وجود دارد. طبق مطالعات انجام ... خطر مصرف نوشابه های انرژی زا/ بروز آسیب های مغزی نوجوانان www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=32827‎Cachedخطر مصرف نوشابه های انرژی زا/ بروز آسیب های مغزی نوجوانان. تحقیقات و بررسی های جدید نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف نوشابه های انرژی زا و آسیب های ... خطر مصرف نوشابه های انرژی زا/ افزایش بروز آسیب های مغزی در نوجوان www.shahrekhabar.com/medical/1443320940030546 27 سپتامبر 2015 ... تحقیقات و بررسی های جدید نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف نوشابه های انرژی زا و آسیب های تروماتیک مغزی در نوجوانان وجود دارد. خطر مصرف نوشابه های انرژی زا/ بروز آسیب های مغزی نوجوانان - روزنامه ... khabarfarsi.com/u/7305688 27 سپتامبر 2015 ... خطر مصرف نوشابه های انرژی زا/ بروز آسیب های مغزی نوجوانان. تحقیقات و بررسی های جدید نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف نوشابه های انرژی ... آسیب های ناشناخته مغزی نوجوانان فوتبالیست – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=22291 برخی از نوجوانان فوتبالیست با این که علائمی از آسیب مغزی نشان نمی دهند، از ... آسیب های وارده به مغز صدمات مغزی هستند باعث بروز کاهش عملکرد گذرا می شود. این افراد ... هد زدن و آسیب مغزی - Ourway MAGAZINE https://www.ourway.ir/a/10539/هد-زدن-و-آسیب-مغزی‎Cached24 ژوئن 2017 ... نوجوانان فوتبالیست با اینکه علائمی از آسیب مغزی نشان نمی دهند از تغییراتی ... بسیاری از نوجوانان فوتبالیست آمریکایی از آسیب های مغزی خود اطلاعی ندارند. ... مفرط نشان دهنده بروز آسیب های مغزی یا مشکلاتی است که حل نشده است. نی نی | همه چیز درباره آسیب های مغزی کودکان+ https://www.niniplus.com/.../همه-چیز-درباره-آسیب-های-مغزی-کودکان‎Cachedکودکان کمتر از چهار سال نیز قربانی صدمات مغزی هستند و ورزشکاران نوجوان با ... حتی در آسیب های مغزی خفیف نیز احساس خستگی و سردردهای شدید بروز می کند. هد زدن و آسیب مغزی - نمناک namnak.com/هد-زدن-آسیب-مغزی.p240‎Cachedبسیاری از نوجوانان فوتبالیست آمریکایی از آسیب های مغزی خود اطلاعی ندارند. ... کندی و خستگی مفرط نشان دهنده بروز آسیب های مغزی یا مشکلاتی است که حل نشده است. صرع بایگانی - دکتر مهران آقامحمدپور فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان draghamohammadpour.com/tag/صرع‎Cached20 ژوئن 2017 ... صرع می تواند به دنبال تروماها و آسیب های حین زایمان به ناحیه سر در زمان ... شایع ترین علت بروز صرع در دوران نوجوانی و جوانی ، ضربه های مغزی و سوء ...