مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نگذارید به کرونا مبتلا شوید

تاکنون ابتلا به این ویروس در ایران مشاهده نشده، ولی احتمال شیوع آن از طریق زائران مجروح ایرانی که به کشور انتقال داده می‌شوند منتفی نیست. به همین علت آگاهی از نشانه‌های اولیه و عوارض بیماری که گاهی طی دو هفته پس از بازگشت زائران بروز می‌کند و در صورت بروز عفونت ریوی، کشنده است، بسیار ضروری است.

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا ویروس با تاکید بر این که بیماری یک عفونت کاملا بیمارستانی است و به دنبال بستری شدن چند روزه در بیمارستان‌های عربستان که این بیماری در آنجا شیوع زیادی دارد، احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد، می‌گوید: به دنبال بروز حادثه اخیر در منا، تعدادی از زائران مجروح ایرانی در بیمارستان بستری شده‌اند و به همین دلیل این دسته افراد با خطر بیشتری از نظر ابتلا به این ویروس روبه‌رو هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌افزاید: این دسته از زائران، هنگام برگشت از حج با مشاهده نشانه‌هایی چون تب، سرفه، خلط عفونی و تنگی نفس باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت تائید بیماری تا طی شدن مراحل درمان در بخش ایزوله بیمارستان تحت نظر باشند.

کرونا با نشانه‌هایی شبیه سرماخوردگی

کرونا به عنوان دومین بیماری شایع دستگاه تنفسی فوقانی با نشانه‌هایی شبیه عفونت ویروسی تنفسی ازجمله تب، سرفه و تنگی نفس همراه است.

این متخصص با اشاره به این که گاه کرونا با گذشت زمان به فرم ذات‌الریه یا سینه پهلو درمی‌آید، توضیح می‌دهد: در اشکال شدید بیماری، ریه‌ها به‌شدت آسیب می‌بینند که متاسفانه در 55 درصد موارد منجر به مرگ می‌شود.

وی تاکید می‌کند: کارکنان بیمارستانی در معرض بالاترین میزان خطر آلودگی با ویروس کرونا قرار دارند و بیماری نیز از همین اشخاص به بیماران منتقل می‌شود. به همین علت، احتمال آلودگی زائران مجروح ایرانی که طی حادثه اخیر در منا حدود یک هفته در بیمارستان‌های عربستان بستری بوده‌اند، زیاد است.

مقابله با ویروس کرونا

مهم‌ترین و اصلی‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس، موکول کردن دید و بازدید با حجاج به دو هفته پس از بازگشت آنان از سفر حج است.

دکتر مردانی با تاکید بر این که بارداران، کودکان،بیماران صعب‌العلاج، بیماران قلبی و عروقی، مبتلایان سرطان و نارسایی‌های کلیوی باید بازدید از حجاج را به دو هفته پس از بازگشت آنان از حج موکول کنند، می‌گوید: دوره نهفتگی کرونا از 3 تا 12 روز متفاوت است و پس از این زمان بیماری خود را نشان می‌دهد. به همین علت، حجاج به دنبال مشاهده هر نوع نشانه شبیه سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کنند و طی این مدت از منزل خارج نشوند و از تماس با دیگران پرهیز کنند تا زمینه بیماری دقیقا مشخص شود.

این عضو کمیته مبارزه با کرونا می‌افزاید: حفظ بهداشت شخصی، شست و شوی مکرر دست‌ها و خودداری از دست دادن و بوسیدن زائران، استفاده از دستمال یا ماسک هنگام عطسه و سرفه و به تعویق انداختن مراسم ولیمه تا هفته سوم پس از بازگشت، مواردی است که به پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک می‌کند.

پونه شیرازی‌‌‌‌ - ‌‌‌‌دانش و سلامت



لینک منبع :نگذارید به کرونا مبتلا شوید

نگذارید به کرونا مبتلا شوید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نگذارید-به-کرونا-مبتلا-شوید‎Cached27 سپتامبر 2015 ... روز گذشته با انتشار خبری از جانب وزیر بهداشت مبنی بر احتمال انتقال بیماری کرونا به کشور در پی حادثه منا و بستری شدن جمعی از مجروحان ایرانی ... نگذارید به کرونا مبتلا شوید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/2109423764096624750/نگذارید-به-کرونا-مبتلا-شوید 27 سپتامبر 2015 ... روز گذشته با انتشار خبری از جانب وزیر بهداشت مبنی بر احتمال انتقال بیماری کرونا به کشور در پی حادثه منا و بستری شدن جمعی از مجروحان ایرانی ... Images for نگذارید به کرونا مبتلا شوید نگذارید به کرونا مبتلا شوید | روز گذشته با انتشار خبری از - قطره www.ghatreh.com/news/nn27750310/نگذارید-کرونا-مبتلا-شوید 27 سپتامبر 2015 ... روز گذشته با انتشار خبری از جانب وزیر بهداشت مبنی بر احتمال انتقال بیماری کرونا به کشور در پی حادثه منا و بستری. نگذارید به کرونا مبتلا شوید > خبرخوان مدیکال نت medicalnet.ir/news/feeds/ID/190365/PostComment‎Cachedروز گذشته با انتشار خبری از جانب وزیر بهداشت مبنی بر احتمال انتقال بیماری کرونا به کشور در پی حادثه منا و بستری شدن جمعی از مجروحان ایرانی در بیمارستان‌های ... پزشک و پرستار بیمار کرونا هم به آن مبتلا شدند khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=f8a02210-07b4-48cb...‎Cachedپزشک و پرستار بیمار کرونا هم به آن مبتلا شدند. ... رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی سه مورد مشکوک به کرونا ویروس در استان کرمان ... نگذارید به کرونا مبتلا شوید نگذارید به کرونا مبتلا شوید. شهروندان افغانی در ایران شناسنامه دار می شوند bahsag.ir/?t=94&e=17739435&ref=khone.xyz&z...در... نگذارید به کرونا مبتلا شوید وداع تلخ پسر و پدر در ... به منظور جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و شناسایی افراد، افغان‌ها در ایران شناسنامه‌دار می‌شوند. درخواست گلزار از ... صفحه نخست tabnakbato.ir/fa/services/1/201?service_id=1&cat_id=201&page... نگذارید به کرونا مبتلا شوید ۱ سال پیش. نگذارید به کرونا مبتلا ... نیاز چشمان درشت به انرژی به نسبت چشم های معمولی ۱ سال پیش. نیاز چشمان درشت به انرژی به ... با این 12 کار می توانید بهتر ببینید – news news.adbx.ir/d/2017/06/.../با-این-12-کار-می-توانید-بهتر-ببینید/‎Cachedموجود در آب می تواند منجر به عفونت های چشمی و حتی گاهی کاهش قدرت بینایی ... همچنین نگذارید خانه تان بیش از ... پیشین نوشته قبلی: نگذارید به کرونا مبتلا شوید. علی کریمی در جشن تولد سلطان+عکس t-popular2.hotel-yab.ir/?e=453398&ref=kala-tamin&z=علی... تعرض جنسی به همکار زن و بی تفاوتی دیگر همکاران + گزارش تصویری · آزار و اذیت های انترنتی عامل ... نگذارید به کرونا مبتلا شوید · وداع تلخ پسر و پدر در حادثه منا+ ...