مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دانشمندان می گویند در صورت تایید نهایی این فرضیه، آسپرین به فهرست داروهای ضد سرطان سینه افزوده خواهد شد.

هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.

برخی از شکل های سرطان، متاستاز می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.

بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

مرگ ناشی از سرطان در سال 2005، هفت میلیون و 600هزار نفر بوده است که 13 درصد از کل 58 میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.

بیش از هفتاد درصد از تمام مرگ های ناشی از سرطان در کشورهای کم درآمد یا با در آمد متوسط اتفاق می افتد.



لینک منبع :آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد

آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../آسپرین-خطر-عود-سرطان-را-در-زنان-کاهش-می-دهد‎Cached24 سپتامبر 2015 ... محققان می گویند، مصرف آسپرین در زنان مبتلا به سرطان سینه، احتمال عود این بیماری را کاهش می دهد. آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../آسپرین-خطر-عود-سرطان-را-در-زنان-کاهش-می-دهد‎Cached24 سپتامبر 2015 ... محققان می گویند، مصرف آسپرین در زنان مبتلا به سرطان سینه، احتمال عود این بیماری را کاهش می دهد. آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../آسپرین-خطر-عود-سرطان-را-در-زنان-کاهش-می-دهد/4489115 محققان می گویند، مصرف آسپرین در زنان مبتلا به سرطان سینه، احتمال عود این بیماری را کاهش می دهد. دانشمندان می گویند در صورت تایید نهایی این فرضیه، ... آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد www.sooka.ir/آسپرین-خطر-عود-سرطان-را-در-زنان-کاهش-می/‎Cachedآسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد : به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دانشمندان می گویند در صورت تایید نهایی این فرضیه، آسپرین به فهرست داروهای ضد ... رشد مو با آسپرین - علمی سرا elmisara.ir/tag/رشد-مو-با-آسپرین.html خبرگزاری فارس: آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد به گزارش فارس، بر اساس آخرین ... می‌تواند عود سرطان‌ پستان در زنان چاق و دچار اضافه‌ وزن را به نصف کاهش ... آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد - صفحه اصلی 40news.ir/?t=94&e=12003228&ref=self40news هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد. مصرف روزانه آسپرین موجب کاهش عوارض بارداری می شود - جام جم آنلاین 188.75.89.4/.../مصرف-روزانه-آسپرین-موجب-کاهش-عوارض-بارداری-می-شود‎‎Cachedمصرف روزانه آسپرین موجب کاهش عوارض بارداری می شود. جمعه 9 تیر 1396 ساعت ... دوشنبه 30 شهریور 1394 18:00. تصویر آسپرین خطر عود سرطان را در زنان کاهش می دهد ... نی نی | کاهش خطر بروز سرطان سینه با مصرف روزانه آسپرین+ niniplus.com/...زنان/کاهش-خطر-بروز-سرطان-سینه-با-مصرف-روزانه-آسپرین‎Cachedدانشمندان اعلام کرده اند، مصرف روزانه دوز اندک آسپرین خطر بروز سرطان سینه در زنان دیابتی را کاهش می دهد. بیش از 29 میلیون ... 3- عود نکردن سرطان سینه با بارداری. fanoos salamat - fanoos salamat - فانوس سلامت www.fanoossalamat.com/component/content/featured?id...start...‎Cachedتحقیقات نشان می دهد داروهای مسدود کننده بتا که معمولا برای کاهش فشار خون و بیماری های قلبی ... سرطان تخمدان بعد از سرطان های ریه، سینه، روده و لوزالمعده پنجمین سرطان کشنده در زنان است. ... محققان دریافتند که قهوه خورها در خطر کمتری برای عود سرطان قرار داشته و شانس ... آسپرین خطر ابتلای افراد چاق به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد . مصرف آسپرین خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان دیابتی کاهش می دهد isfahan.sinapress.ir/.../-مصرف-آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-سینه-را-در-زنان-دیابتی-کاهش-می-دهد‎Cachedمحققان از مدت ها قبل می دانند که دیابت می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد، اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که این خطر را می توان با مصرف طولانی مدت ...