مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سیگاری ها در خطر از دست دادن دندان‌های خود

بر اساس مطالعه جدیدی که در دانشگاه بیرمنگهام صورت گرفته، احتمال از دست دادن دندان در بین مردان سیگاری تا ۳.۶ برابر بیشتر از غیر سیگاری ها است. این رقم برای زنان سیگاری ۲.۵ است.

به گزارش مهر، از دست دادن دندان یک مشکل عمده بهداشت عمومی در سراسر جهان است. در انگلستان، ۱۵درصد از افراد ۶۵-۷۴ سال و بیش از ۳۰ درصد از افراد بالای ۷۵ سال همه دندان های طبیعی خود را از دست داده اند.

محققان معتقدند که سیگار عامل خطر مهمی برای لثه و دندان محسوب می شود. سیگار کشیدن می تواند خونریزی لثه را که ازعلائم مهم ابتلا به پریودنتیت می باشد، پنهان می کند و بنابراین لثه یک فرد سیگاری ممکن است سالم تر از آنچه که واقعا هست به نظر بیاید.

پروفسور دیتریش از دانشگاه بیرمنگهام می گوید:«این واقعا مایه تاسف است که سیگار کشیدن عوارض بیماری های لثه را پنهان می کند و فرد زمانی متوجه مشکل می شود که بیماری تا اعماق لثه نفوذ کرده است. با این حال گفتنی است که ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به این بیماری های را بطور قابل توجهی کاهش دهد».

بیماری لثه و متعاقب آن از دست رفتن دندان، ممکن است اولین تاثیر قابل توجه سیگار بر سلامت یک فرد باشد. بنابراین، این عامل می تواند به این افراد انگیزه کافی برای ترک سیگار قبل از اینکه فرد دچار بیماری های ریه و سرطان ریه شود، دهد.



لینک منبع :سیگاری ها در خطر از دست دادن دندان‌های خود

سیگاری ها دندان‌های خود را از دست خواهند داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../سیگاری-ها-دندان-های-خود-را-از-دست-خواهند-داد‎Cached Similar19 سپتامبر 2015 ... براساس مطالعات جدید افراد سیگاری به طور قابل توجهی در معرض خطر از دست دادن دندان‌های خود هستند. Images for سیگاری ها در خطر از دست دادن دندان‌های خود سیگاری ها در خطر از دست دادن دندان‌های خود rialchanges.ir/?t...سیگاری+ها...خطر...دست+دادن+دندان‌های+خود‎Cachedبرپایه مطالعات جدید افراد سیگاری به طور قابل توجهی در معرض خطر از دست دادن دندان های خود هستند. چربی های شکم را درپاییز آب کنید! بر پایه مطالعه جدیدی که در ... افزایش خطر از دست دادن دندان ها در افراد سیگاری – پریوایمپلنت لیزر perioimplantlaser.com/?p=249‎Cached2 ا کتبر 2015 ... Home / خبرها / افزایش خطر از دست دادن دندان ها در افراد سیگاری ... ۳۰ درصد از افراد ۷۵ + سال بدون دندان هستند (همه دندان های طبیعی خود را از دست داده اند). زنان سیگاری در معرض از دست دادن دندان های خود هستند - پرتال جامع علم ... elmdaily.ir/.../1289-زنان-سیگاری-در-معرض-از-دست-دادن-دندان-های-خود-هستند‎Cached19 سپتامبر 2015 ... مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد سیگار کشیدن به واسطه مخفی نگه داشتن نشانه ها و اثرات بیماری های لثه، خطر از دست دادن دندان را در سیگاری ها افزایش می دهد. استعمال دخانیات و ۹ تهدید اصلی آن برای بدن - آوای سلامت - وزارت بهداشت iec.behdasht.gov.ir/.../%20استعمال%20دخانیات%20و%20۹%20تهدید%20اصلی%20آن%20...‎Cached3 جولای 2017 ... به گزارش آوای سلامت به نقل ازhealthlineسیگار کشیدن همچنین خطر ابتلا به سرطان دهان، ... برگ سطح بالاتری از مواد سرطان زا و سموم را نسبت به سیگار معمولی در خود دارد . ... این مشکلات منجر به از دست دادن دندان ها، و بوی بد دهان می شوند. از دست دادن دندان در کمین سیگاری ها - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../از-دست-دادن-دندان-در-کمین-سیگاری-ها‎Cached16 سپتامبر 2015 ... تازه ترین مطالعه محققان نشان می دهد که سیگار کشیدن به واسطه مخفی نگه داشتن نشانه ها و اثرات بیماری های لثه، خطر از دست دادن دندان را در سیگاری ها ... زنان سیگاری دو برابر بیشتر در معرض خطر از دست دادن دندان ... - شهردخت shahrdokht.ir/NewsView.aspx?ID=54‎Cachedشهردخت , شهر دخت , نتایج یک پژوهش نشان می دهد که زنان سیگاری 2.5 برابر نسبت به زنان غیرسیگاری در معرض بیماری های لثه و از دست دادن دندان های خود قرار می گیرند. رابطه سیگار و سلامت دهان و دندان - موسسه اطلاع رسانی دندانپزشکی dentii.info/fa/index.php?option=com_content&view...id...‎Cached Similarعفونت و بیماری های لثه از شایع ترین علل از دست رفتن زودهنگام دندان ها هستند . از دیگر ... سیگار کشیده یا از تنباکوهای جویدنی استفاده کرده باشد، خطر ابتلا به سرطان دهان را هم در خود بالاتر می‌برد. ... حتی کم کردن مقدار سیگار هم کمک‌ بسیار بزرگی است. بدون دخانیات - نشریه الکترونیکی سیب ejournal.sums.ac.ir/57/khandani/dokhaniat.html‎Cached26 جولای 2017 ... تنها سرطان ریه یا بیماریهای قلبی پیامدهای استعمال دخانیات نیست بلکه ... مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند. ... استخوان‌های افراد سیگاری تراکم خود را از دست داده، به راحتی شکسته می‌شود.