مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط حشره‌ کش‌ها با بروز سرطان در کودکان

به گزارش ایسنا،‌ یک تحلیل جدید روی مطالعات پیشین نشان داد قرار گرفتن کودک در معرض برخی از انواع حشره‌کش‌ها که در خانه استفاده می‌شوند احتمال ابتلای او به سرطان را افزایش می‌دهد.

در این بررسی کارشناسان به ارزیابی 16 تحقیق که در مورد ارتباط بین قرار گرفتن در معرض حشره‌کش‌های خانگی و سرطان‌های کودکی بوده‌اند، پرداخته و دریافتند کودکانی که با این حشره‌کش‌ها در تماس بوده‌اند نسبت به کودکان دیگر 47 درصد بیشتر به سرطان خون مبتلا شده‌اند.

«چنشنگ لو»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده سلامت عمومی «هاروارد تی اچ چان» در بوستون آمریکا گفت: باید به خاطر داشت که حشره‌کش‌ها برای از بین بردن ارگانیسم‌ها و موجودات زنده طراحی و تولید شده‌اند. والدین می‌بایست از به کار بردن این مواد شیمیایی در نزدیکی محیط زندگی کودکان خود و فضاهایی که آنان ساعات زیادی را در آنجا می‌گذرانند،‌ خودداری کنند.

در این بررسی متخصصان قرار گرفتن کودکان در معرض سه نوع حشره‌ کش را مطالعه کردند که شامل حشره‌کش داخلی، حشره‌کش‌های فضای بیرونی و سم علف‌کش بودند. همچنین در مفصل‌ترین مطالعات نزدیک به 1200 کودک مبتلا به سرطان حضور داشتند.

این متخصصان مشاهده کردند کودکانی که در معرض سم علف کش قرار داشتند نسبت به کودکانی که تماسی با این نوع سم نداشتند 26 درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان خون مبتلا شوند. هرچند در این بررسی ارتباط بین مصرف حشره‌کش‌های فضای بیرونی و سرطان کودکان مشاهده نشد.

نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن بود که استفاده از حشره کش‌ها بیش از آنکه روی سلامت بزرگسالان تاثیر بگذارد سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد و کودکان به دلیل اینکه سیستم ایمنی‌شان تکامل پیدا نکرده آسیب‌پذیرتر هستند.



لینک منبع :ارتباط حشره‌ کش‌ها با بروز سرطان در کودکان

ارتباط حشره‌کش‌ها با بروز سرطان در کودکان - ایسنا www.isna.ir/news/.../ارتباط-حشره-کش-ها-با-بروز-سرطان-در-کودکان‎Cached15 سپتامبر 2015 ... متخصصان هشدار دادند کودکانی که در معرض برخی از حشره‌کش‌ها هستند با خطر ابتلا به سرطان مواجه‌اند. ارتباط حشره‌کش‌ها با بروز سرطان در کودکان - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../ارتباط-حشره‌کش‌ها-با-بروز-سرطان-در-کودکان‎Cachedهمچنین در مفصل‌ترین مطالعات نزدیک به 1200 کودک مبتلا به سرطان حضور داشتند. ارتباط حشره‌کش‌ها با بروز سرطان در کودکان متخصصان هشدار دادند کودکانی که در ... حشره کش ها رابطه مستقیم با بیماری های خونی کودکان دارند - کودک و ... www.salamatnews.com/.../حشره-کش-ها-رابطه-مستقیم-با-بیماری-های-خونی-کودکان-دارند‎Cached23 جولای 2014 ... رییس انجمن خون و سرطان کودکان ایران گفت: حشره کش ها رابطه مستقیم با بیماری های خونی در کودکان دارند، بنابراین در حضور کودکان نباید از آنها ... سرطان مغز در کودکان - علمی سرا elmisara.ir/tag/سرطان-مغز-در-کودکان.html رئیس انجمن کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه میزان ابتلا به سرطان خون به خصوص در کودکان شایع ... رابطه حشره‌ کش‌ها با بروز سرطان در کودکان ... تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد ارتباط بین آفت کش ها و سرطان در کودکان را مورد مطالعه قرار داده و نشان ... اسپری حشره کش و افزایش احتمال ابتلا به سرطان در کودکان - مرکز جامع ... www.drmahmoudiclinic.ir/news.aspx?id=96‎Cachedاسپری حشره کش و افزایش احتمال ابتلا به سرطان در کودکان ... گرفتن در معرض حشره کش های خانگی در کودکی با افزایش ریسک ابتلا به برخی سرطان ها ی کودکان همراه است. ... مقالات بیشتری برای اثبات ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سموم خانگی و ... 10 بیماری ناشی از آفت کش ها - تبیان article.tebyan.net/348189/10-بیماری-ناشی-از-آفت-کش-ها‎Cached26 ژانویه 2017 ... با وجود اینکه رابطه میان ابتلا به بیماری های عروق قلبی و حشره کش ها در ... در ارتباط باشند؛ به عنوان مثال رابطه ی استفاده از حشره کش ها با نقص ... قرار گرفتن در معرض حشره کش های خانگی می تواند سبب ابتلای کودکان به سرطان حاد ... حشره کش ها باعث بروز سرطان در کودکان میشوند - آکاایران www.akairan.com/health/.../news201681023481377482.html‎Cached10 آگوست 2016 ... عوامل بروز سرطان در کودکان سلامت کودک : متخصصان تحقیقی را روی تاثیر ... که در مورد ارتباط بین قرار گرفتن در معرض حشره کش های خانگی و سرطان های ... کودکانی که با این حشره کش ها در تماس بوده اند نسبت به کودکان دیگر ۴۷ ... میزان بروز سرطان خون کودک و ارتباط آن با شغل پدر - نی نی بان niniban.com/.../میزان-بروز-سرطان-خون-کودک-و-ارتباط-آن-با-شغل-پدر?...‎Cachedمیزان بروز سرطان خون کودک و ارتباط آن با شغل پدر ... مشابه قبلی بر نقش بالقوه سموم کشاورزی، حشره کش‌ها و هیدروکربن‌ها در ایجاد سرطان تاکید می کند و توصیه می‌کند ... ارتباط حشره کش ها با بروز سرطان در کودکان tasalamati.com/e/1NOBG/ سلامت نیوز :متخصصان هشدار دادند کودکانی که در معرض برخی از حشره‌کش‌ها هستند با خطر ابتلا به سرطان مواجه‌اند. به نقل از ایسنا، یک تحلیل جدید روی مطالعات پیشین ... حشره کش‌ها؛ عامل ابتلا به سرطان خون در کودکان - ایمنا www.imna.ir/news/205534/‎Cached15 سپتامبر 2015 ... ... خطر ابتلا به سرطان در کودکانی که در تماس مستقیم با حشره کش‌ها قرار دارند، ... ارتباط میان تماس با آفت کش ها و خطر ابتلا به سرطان را در کودکان مورد ...