مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع!

فرض کنید که غذای مفصلی خوردید. در حالت عادی خون زیادی به سمت دستگاه گوارش شما هجوم می‌آورد تا اسید و آنزیم‌های لازم را برای گوارش و جذب غذا تامین کند.

حالا بعد از خوردن غذای مفصل؛ شما مشغول کاری می‌شوید یا دسته جمعی «گرگم به هوا» بازی می‌کنید یا اینکه شروع به انجام کارهای روزانه‌تان می‌کنید مثلاً خانم‌ها جارو برقی می‌کشند یا اینکه مردان بعد از خوردن سریع غذا به دنبال انجام کارهای خود به قول معروف می‌دوند بدون توجه به غذایی که خوردند و حتی بدون توجه به معده‌ای که مشغول فعالیت و هضم غذاست، درحالیکه بعد از غذا باید توجه کافی به حالات معده داشت چرا که فعالیت شدید بعد از غذا خود مشکلات زیادی بروز می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، با یک مثال بهتر می‌توان این موضوع را برایتان می‌توان روشن کرد: غذای مفصلی خوردید و معده مشغول فعالیت و هضم غذاست و توجه سیستم گردش خون به سمت معده است، در این زمان دوستان از شما دعوت می‌کنند تا یک «گرگم به هوای» دسته جمعی بازی کنید یا هر بازی دیگر! مغز شما خونی را که باید به طرف معده می‌رفت، به سمت اندام‌های شما هدایت می‌کند.

به علاوه از آنجا که حفظ تعادل برای حرکات بسیار مهم است، مغز شما هم خون بیشتری طلب می‌کند تا بتواند تعادل شما را حفظ کند تا به در و دیوار نخورید؛ خوب حالا معده‌ای داریم که هضم آن متوقف شده است و پر از غذاست و بدون آنزیم و اسیدی که غذا را هضم کند و در نهایت غذا در معده فاسد می‌شود.

وقتی که بازی شما تمام می‌شود و سرجایتان می‌نشینید، دوباره توجه خون به سمت معده می‌رود و غذایی که در اثر حرکت و عدم توجه سیستم خونی فاسد شده است را مشغول هضم می‌کند. به علاوه اسیدهای محافظت کننده از معده که همان مخاط معده نامیده می‌شود، در حین بازی به معده ترشح نشده است بنابراین اولین مسئله‌ای که اتفاق می‌افتد دل درد است.

البته ناگفته نماند قدم زدن آن هم چند قدم به هضم بهتر کمک می‌کند ولی حرکات شدید بعد از غذا خوردن به معده آسیب وارد می‌کند.یادمان باشد که خوردن غذا با معده پُر بسیار مضر است به عنوان مثال دوست شما ساعت 2 بعد ازظهر به منزل شما می‌آید ولی قبل از آمدن به خانه شما جای دیگری غذای مفصلی خورده است و حالا شما هم یک سفره رنگین پهن کردید و اصرار می‌کنید (بیا یه لقمه بزن).

درحالیکه افراد باید بتوانند با این تعارفات مقابله کنند چرا که این تعارفات به بدن آسیب وارد می‌کند.



لینک منبع :فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع!

روی‌هم‌خوری و فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع! - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/.../روی-هم-خوری-و-فعالیت-شدید-بعد-از-غذا-ممنوع‎Cached8 سپتامبر 2015 ... فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی‌هم‌خوری به‌مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی, کبدی و قلبی در افراد می‌شود، چرا که حرکت شدید سیستم هوشمند ... بعداز خوردن غذا فعالیت شدید ممنوع – روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/80180 فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی, کبدی و قلبی در افراد می‌شود چرا که حرکت شدید سیسم هوشمند بدن را دچار اختلال ... فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع! - پارسینه www.parsine.com/fa/news/253786/فعالیت-شدید-بعد-از-غذا-ممنوع‎Cached9 سپتامبر 2015 ... فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی, کبدی و قلبی در افراد می‌شود چرا که حرکت شدید سیسم هوشمند بدن ... 11 کار بعد از غذا خوردن ممنوع! - تبیان article.tebyan.net/231789/11-کار-بعد-از-غذا-خوردن-ممنوع-‎Cached19 دسامبر 2012 ... متخصصان، انجام برخی کارها را بعد از غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر ... مصرف غذای سنگین، حداقل سه تا چهار ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت ... فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/فعالیت-شدید-بعد-از-غذا-ممنوع/4743552 فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی، کبدی و قلبی در افراد می‌شود چرا که حرکت شدید سیستم هوشمند بدن را دچار ... فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع - قطره www.ghatreh.com/news/nn34963613/فعالیت-شدید-بعد-غذا-ممنوع 8 دسامبر 2016 ... فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی، کبدی و قلبی در افراد می شود چرا Ú. فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع! - قطره www.ghatreh.com/news/nn27468688/فعالیت-شدید-بعد-غذا-ممنوع 9 سپتامبر 2015 ... فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی, کبدی و قلبی در افراد می شود چØ. دولت بهار:روی هم‌خوری و فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع! www.dolatebahar.com/telex-149543.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: روی هم‌خوری و فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع! سه شنبه، 17 شهریور 1394 - 16:17 کد خبر: 149543 ... روی هم خوری و فعالیت شدید بعد از غذا ممنوع! - خبرگزاری تسنیم | خبر ... khabarfarsi.com/u/6566955 8 سپتامبر 2015 ... فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات ... چرا که حرکت شدید سیستم هوشمند بدن را دچار اختلال می کند و در هضم غذا ... بعد از غذا خوردن فعالیت شدید ممنوع! - پایگاه خبری اطلاع رسانی شفا ... tnews.ir/news/058648178907.html‎Cached14 سپتامبر 2015 ... شفا آنلاین>سلامت>فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی, کبدی و قلبی در افراد می شود چرا که حرکت ...