مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس

تصورات در مورد بیماری ام اس در طول ۶۰ سال گذشته تغییر کرده است. جامعه ملی ام اس نشان می دهد که تا سال ۱۹۵۰ پزشکان زنان مبتلا به ام اس را از بارداری منع می کردند، با این تصور که بارداری باعث تشدید بیماری می شود.

مطالعات زیادی در نقض این تصور انجام شد و نشان دادند که در طول حاملگی، مخصوصا در ماه های دوم یا سوم، احتمال عود بیماری کاهش می یابد.

به گزارش مهر، در واقع دانشمندان می گویند که لقاح، حاملگی و زایمان با بیماری ام اس متاثر نمی شود. اما احتمال عود بیماری در ۶ ماه اول بعد از زایمان وجود دارد.

در طول بارداری، بدن سطح بالایی از کورتیکواستروئیدها و پروتئین هایی را که به عنوان داروهای سرکوب گر طبیعی ایمنی عمل می کنند تولید می کند.

پس از زایمان، با بازگشت هورمون ها به سطح قبل از بارداری، این مزایای طبیعی کاهش می یابد.

اکنون نیز جدیدترین مطالعه دانشمندان در آلمان نشان داده است که تغذیه فقط با شیر مادر به مدت ۲ ماه پس از زایمان می تواند خطر عود بیماری را کاهش دهد.

این مطالعه نشان داد که تنها ۲۴.۲ درصد مادرانی که به نوزاد خود شیر می دادند در ۶ ماه اول پس از زایمان دچار عود بیماری شدند.

براساس این مطالعه، مادرانی که فرزند خود را تنها به مدت ۲ ماه شیر دادند، احتمال بهبود خود به مدت ۶ ماه اول پس از زایمان را افزایش دادند.



لینک منبع :مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس

Images for مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../مزایای-شیر-دادن-مادران-مبتلا-به-ام-اس‎Cached6 سپتامبر 2015 ... بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، مادرانی که ام اس دارند و کودکان خود را در طول ۲ ماه اول زایمان شیر می دهند بیماری خود را به مدت ۶ ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5314561/مزایای-شیر-دادن-مادران-مبتلا-به-ام-اس 6 سپتامبر 2015 ... بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، مادرانی که ام اس دارند و کودکان خود را در طول ۲ ماه اول زایمان شیر می دهند بیماری خود را به مدت ۶ ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس - خبرگزاری مهر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1441511940186664‎Cached6 سپتامبر 2015 ... بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، مادرانی که ام اس دارند و کودکان خود را در طول ۲ ماه اول زایمان شیر می دهند بیماری خود را به مدت ۶ ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس | مجله خبری دابی news.dabi.ir/Default.aspx?Type=News&idG=2&id=41963 6 سپتامبر 2015 ... تصورات در مورد بیماری ام اس در طول ۶۰ سال گذشته تغییر کرده است. جامعه ملی ام اس نشان می دهد که تا سال ۱۹۵۰ پزشکان زنان مبتلا به ام اس را از بارداری ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس - صفحه اصلی eskan4u.ir/?t=56&e=51381191 بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، مادرانی که ام اس دارند و کودکان خود را در طول ۲ ماه اول زایمان شیر می دهند بیماری خود را به مدت ۶ ماه به تعویق می ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس tasalamati.com/e/gDWB7/‎Cachedتاسلامتی:بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، مادرانی که ام اس دارند و کودکان خود را در طول ۲ ماه اول زایمان شیر می دهند بیماری خود را به مدت ۶ ماه به ... دولت بهار:مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس www.dolatebahar.com/telex-147191.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس یکشنبه، 15 شهریور 1394 - 07:33 کد خبر: 147191 ... شیر دادن به نوزاد باعث کاهش ابتلا به ام‌اس در زنان می‌شود - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/news/16192/‎Cached15 جولای 2017 ... به گزارش سلام آنلاین، محققان آمریکایی حدود ۴۰۰ زن مبتلا به بیماری ام اس یا وضعیت پیش هشداردهنده آن موسوم به CIS (سندرم انسداد بالینی) را با گروه ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس - باشگاه خبرنگاران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/6494646 6 سپتامبر 2015 ... مزایای شیر دادن مادران مبتلا به ام اس. بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله JAMA منتشر شده است، مادرانی که ام اس دارند و کودکان خود را در طول 2 ماه اول ...