مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات مصرف قرص روغن ماهی

به گزارش مهر، بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا ۳ برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد. دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند.

در تحقیقاتی ویژه وضعیت مصرف قرص های ماهی در افراد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. دانشمندان برای انجام این آزمایش ها از یک گروه ۴ هزار نفره استفاده کردند. آنها این گروه را به سه دسته مختلف تقسیم کرده و برای هر یک رژیم مصرف دارو و یا مواد غذایی خاصی را در نظر گرفتند.

دسته نخست از قرص های ماهی (امگا ۳) استفاده می کردند. دسته دوم افرادی بودند که برای آنها رژیم غذایی سرشار از ویتامین و سبزیجات در نظر گرفته شده بود و به دسته سوم نیز قرص های دارونما که اثر خاصی بر بدن نداشتند داده شد.

دانشمندان پس از بررسی شرایط این سه گروه دریافتند در گروه دوم که از امگا ۳ طبیعی موجود در غذاها بهره گرفته بودند، نشانه های افزایش سلامتی در چشمان، مغز و قلب پدیدار شد. دسته دوم که قرص های امگا ۳ دار را مصرف می کردند عملا هیچ یک از این نشانه ها را از خود بروز نداده بودند.

مقایسه آثار گروه اول و سوم با یکدیگر نیز عملا نشان می داد افرادی که قرص امگا ۳ مصرف کرده بودند، هیچ نشانه سلامت زایی بیشتر از افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند از خود نشان ندادند.



لینک منبع :مضرات مصرف قرص روغن ماهی

مضرات مصرف قرص روغن ماهی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr ... www.mehrnews.com/news/.../مضرات-مصرف-قرص-روغن-ماهی‎Cached Similar3 سپتامبر 2015 ... طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا ۳ معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها ... نگاهی به هر دو روی سکه روغن ماهی - تبیان article.tebyan.net/211909/نگاهی-به-هر-دو-روی-سکه-روغن-ماهی‎Cached17 ژوئن 2012 ... پژوهشگران توصیه می‌کنند به جای اکتفا به کپسول روغن ماهی، ماهی جایگزین گوشت قرمز شود و هفتهای دو بار ماهی مصرف شود. عوارض جانبی امگا۳ و تداخلات دارویی این اسیدهای چرب ضروری چیست؟ www.noskhe.com/13623/عوارض-جانبی-امگا3/‎Cached6 مه 2017 ... متاسفانه سطوح بالای امگا۳ (به دست آمده از روغن کریل، روغن ماهی یا منابع ... بنابراین برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی امگا۳ حفظ تعادل در مصرف اهمیت دارد. ... برخی از قرص های ضدبارداری شامل اتینیل استرادیول، لوونورژسترول و ... مضرات مصرف قرص روغن ماهی - پارسینه https://www.parsine.com/fa/news/253119/مضرات-مصرف-قرص-روغن-ماهی 5 سپتامبر 2015 ... طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا ۳ معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها ... مزایای شگفت انگیز مکمل های روغن ماهی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/13953_مزایای-شگفت-انگیز-مکمل-های-روغن-ماهی.html/‎Cached Similarبا روغن ماهی، لاغر شوید؛ مصرف ماهی به درمان فشار خون بالا و چاقی کمک می‌کند. ... تشکیل‌دهنده کپسول روغن ماهی ، روی محفظه دارو نگاه کنید و ببینید که قرص آن چقدر عوارض جانبی مصرف روغن ماهی | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/عوارض-جانبی-مصرف-روغن-ماهی/‎Cached Similarکسانی که مبتلا به دیابت هستند می توانند با اضافه کردن غذاهای دریایی به رژیم غذایی خود این بیماری را مهار کنند. اسید سالم امگا ۳ نشان داده است که برای حفظ سطح قند ... امگا 3 چیست و چه خواصی دارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../omega3-properties-feeding.html‎Cachedخواص قرص امگا 3, فواید قرص امگا 3 ... در آن سال‌ها امگا 3 را مترادف با روغن ماهی می‌دانستند اما اسیدهای چرب امگا 3 طی 40-30 سال اخیر به ... بعد برای کمک به رشد مغزی و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها مصرف مکمل امگا 3 یا شربت روغن ماهی برایش لازم است. عوارض مصرف بیش از اندازه امگا 3 - کوکا www.coca.ir/effects-excessive-consumption-omega-3/‎Cached Similarتحقیقات جدید نشان داده که مصرف بیش از اندازه ی امگا 3 برای سلامتی افراد مضر است. ... که دارای امگا 3 هستند، همراه با مکمل روغن ماهی سطح این ماده را در بدن افزایش می‌دهد. با اثرات روغن ماهی بر جنین آشنا شوید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../با-اثرات-روغن-ماهی-بر-جنین-آشنا-شوید‎Cached Similarمحققان در رابطه با اثرات مصرف روغن ماهی در دوران بارداری عقیده دارند که دریافت مناسب امگا 3 می‌تواند از بروز بیماری فشار خون و سایر مشکلات ناشی از آن در میانسالی ... مضرات مصرف قرص روغن ماهی - نیک صالحی پرتال سرگرمی، روانشناسی ... www.niksalehi.com/pezeshki/مضرات-مصرف-قرص-روغن-ماهی.html مضرات قرص روغن ماهی بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا ۳ برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی ...