مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت شکنندگی ناخن‌ها

دکتر رقیه شمس الدینی با بیان اینکه ناخن ها دارای بافت سخت کراتینی هستند که نوک انگشتان را در برابر آسیب محافظت می کنند، گفت: سرعت رشد ناخن در سنین و شرایط مختلف متفاوت است که در تابستان و دوران نوزادی بیشترین سرعت رشد ناخن قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: تغییر شکل ناخن، درد و التهاب پوست اطراف ناخن از جمله مشکلات شایع آن است و اغلب به دلیل آسیب و عفونت‌های قارچی بروز می‌کند. اغلب بیماری های پوستی رایج مانند پسوریازس و اگزما نیز می‌توانند بر رشد و ظاهر ناخن ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه زمان جایگزینی ناخن آسیب دیده شش ماه تا یک سال است که باید درمان آن در این مدت زمان ادامه یابد، تصریح کرد: ناخن‌های شکننده، نرم، شیاردار و قهوه‌ای مشکلات جزئی است که اغلب زنان برای درمان این حالات به پزشکان مراجعه می‌کنند و درمان هریک از عارضه‌ها نیازمند شناسایی علت و ریشه یابی در بیمار است.

شمس‌الدینی خاطرنشان کرد: کمبود ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص آهن، استفاده مکرر از مواد پاک کننده، حلال ها و مشکلات غدد درون ریز از جمله کم کاری تیروئید از علل رایج ناخن‌های شکننده است، بنابراین افزایش دریافت موادغذایی حاوی آهن مانند مصرف اسفناج، زردآلو، انگور، گردو، میوه های خشک، زرده تخم مرغ، سبزیجات سبز و انواع گوشت ها، عدم استفاده از حلال های خیلی چرب، مراقبت از ناخن ها با روغن کرچک مخلوط شده با آب گرم و استفاده از محصولات ملایم برای ناخن های خشک مانند ویتامین A،E و پروتئین های گندم از درمان های موثر شکنندگی ناخن ها است.

وی افزود: با افزایش سن، کراتین با کیفیت پایین‌تری ساخته می‌شود و درصورت کمبود روی، بیماری‌های قلبی - عروقی، اگزما و ضعف سیستم ایمنی، ناخن‌ها می‌تواند به شکل شیاردار تبدیل شود که استفاده از محصولاتی با پایه پروتئین و افزایش مصرف مواد غذایی حاوی روی مانند گوشت، جگر و ماهی به شدت توصیه می‌شود.

این متخصص پوست و مو در پایان یادآور شد: در بعضی موارد مشکلات ناخن‌ها نشان دهنده عفونت یا بیماری زمینه‌ای است که در صورت عدم بهبود باید به پزشک مراجعه مجدد شود.



لینک منبع :علت شکنندگی ناخن‌ها

10علت شکنندگی ناخن‌ها - چی بپوشم https://chibepoosham.com/cause-brittle-nails/‎Cached15 آوریل 2015 ... یکی ازشایع‌ترین بیماری‌های ناخن، خشکی و شکنندگی ناخن و همچنین ریش ریش شدن کناره ناخن است. 10علت شکنندگی ناخن‌ها چیست؟ با ما همراه باشید. علت شکنندگی ناخن خشک + درمان خانگی برای استحکام ناخن - آکاایران www.akairan.com/health/bimari-behdasht/breaking-nails.html‎Cached2 ژوئن 2016 ... در این روش شما می اموزید چگونه ناخن را تقویت دهید , برسی علت ترک و نازک شدن ناخن , درمان ناخن های ضعیف با روش خانگی و گیاهی. تقویت و درمان ناخن‌های شکننده - متخصص پوست و مو دکتر محرابیان drmehrabian.com/تقویت-و-درمان-ناخن‌های-شکننده/‎Cachedبهترین درمان برای ناخن‌های شکننده مراجعه هر چه سریع‌تر به متخصص می ‌باشد. پزشک متخصص با بررسی ناخن ‌های شما علت ... ‎علائم شکنندگی ناخن - ‎علت‌ها و دلایل شکنندگی ناخن - ‎روش‌های درمانی اثبات نشده ...علل شکنندگی ناخن‌ها - راسخون rasekhoon.net/article/show/167018/علل-شکنندگی-ناخن‌ها/‎Cachedکلی به ناخن‌تان تقویت‌کننده می‌مالید؛ از روغن زیتون و آب‌لیمو گرفته تا انواع محصولات تجاری، ولی هنوز هم حسرت داشتن ناخن‌هایی بلند و محکم را دارید. فکر می‌کنید کجای ... درمان ناخن های شکننده - نیک صالحی www.niksalehi.com/pezeshki/درمان-ناخن-های-شکننده.html‎Cachedدلیل ضخامت ناخن هم این است که، بیوتین به داخل ماتریکس ناخن جذب می شود و در آنجا به اصلاح ناخن های شکننده کمک می کند. (ماتریکس بخشی از ناخن است که در انگشت ... علت شکستن بی دلیل ناخن ها / راه درمان شکنندگی ناخن - سماتک www.samatak.com/health/doctor/breaking-nails.html‎Cachedعلت شکستن بی دلیل ناخن ها راه درمان شکنندگی ناخن شکستگی بی مورد و بی دلیل ناخن ها می تواند خبر از وجود یک بیماری در بدن را بدهد به گزارش سما. علت خشکی و شکنندگی ناخن ها - آلامتو www.alamto.com/cause-dryness-and-brittle-nails.html‎Cached Similar23 فوریه 2013 ... علت خشکی و شکنندگی ناخن‌ها:یکی ازشایع‌ترین بیماری‌های ناخن، خشکی و شکنندگی ناخن و همچنین ریش ریش شدن کناره ناخن است که در اثر تماس زیاد ... علت شکستن ناخن ها و راه جلوگیری و تقویت آن ها - نمناک namnak.com/جلوگیری-از-شکستن-ناخن.p34924‎Cachedشکستن ناخن و علت شکستن ناخنهای دست و درمان شکستن ناخن و روش جلوگیری از ... کردن یا استفاده از ناخن های مصنوعی یا کاشت ناخن ، سبب شکنندگی ناخن ها می شود . تقویت و درمان ناخن‌های شکننده - کلینیک تخصصی پوست و مو صدف www.clinicsadaf.com/تقویت-و-درمان-ناخن‌های-شکننده/‎Cachedکم‌کاری تیروئید: همراه با افزایش وزن و خستگی، شکنندگی ناخن‌ها و موها نیز ازجمله علائم قابل‌توجه کم‌کاری غده تیروئید هستند. درمان ناخن های شکننده و نرم با روغن زیتون | سایت آرایشی و زیبایی تک رژ www.tak-roj.ir/درمان-ناخن-های-شکننده-و-نرم-با-روغن-زیتو.html‎Cached Similar16 مه 2015 ... شکنندگی و نرم بودن ناخن‌ها مانع از زیبایی دستان شما می‌شود. این دو عارضه به شما امکان بلند کردن ناخن‌هایتان را نمی‌دهد و شما همیشه از این موضوع گله ...