مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت گرفتگی عضلات پا در خواب

در هنگام خوابیدن در وضعیت طاق باز، در بسیاری از موارد گرفتگی های خفیفی در پا ایجاد می شود که برای بسیاری از ما غیرطبیعی بوده و حتی در برخی از موارد به مراجعه به پزشک منتهی می شود ولی علت این امر از نظر علوم پزشکی بسیار ساده بوده و به وضعیت قرارگیری پا و گرفتگی عضله به واسطه کشش عضلات ساق مرتبط می شود.

به این ترتیب بهترین حالت این است که از خوابیدن در وضعیت طاق باز پرهیز کرده و به پهلوی راست خود بخوابیم تا علاوه بر رفع این مشکل، از وارد شدن فشار وزن بدن بر روی قلب نیز جلوگیری به عمل آورده و خواب مناسبی را بدون ایجاد آسیب و درد در بدن تجربه کنیم.

به گزارش مهر، دیگر تئوری معتبر در این باره بر این اساس است که گرفتگی عضلات به عنوان گرفتگی غیرارادی و مداوم یک ماهیچه تلقی می شود که می تواند معلول علل مختلفی نظیر اختلال الکترولیتی، اختلالات عضلانی - عصبی خاص یا مصرف موادمخدر باشد. اغلب این گرفتگی ها در زمان استراحت و خوابیدن اتفاق می افتد. یکی از تئوری ها در این زمینه این است که زمانی که یک عضله کوتاه می شود سعی می کند که خود را منقبض کند. در رختخواب زانوها به طور طبیعی کمی خود را خم می کنند و پاها به سمت پایین مایل می شوند. این حالت باعث کوتاه شدن ماهیچه های ساق پا می شود بنابراین اگر این عضلات از جانب مغز سیگنالی نادرست برای انقباض دریافت کنند دچار گرفتگی می شوند.

به این ترتیب متخصصان نتیجه گیری کرده اند که ساختار گرفتگی عضلات پا در هنگام خوابیدن به هیچ عنوان امر نگران کننده ای نبوده و نباید بیش از حد درباره آن حساسیت به خرج داد و تنها با خوابیدن در موقعیت مناسب و پرهیز از مواد مضر و مخدرها و دخانیات می توان به سادگی جلوی این مشکل را گرفت.



لینک منبع :علت گرفتگی عضلات پا در خواب

گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب - رژیم غذایی https://www.foodregime.com/.../629-گرفتگی-ماهیچه-ی-پا-در-خواب.html‎Cachedعلت گرفتگی عضلانی همیشه شناخته شده نیست. در بسیاری از موارد گرفتگی عضلات پا در شب بدون هیچ دلیل شناخته ... ‎چگونه می توان گرفتگی ... - ‎نکاتی که می تواند به ...چرا عضلات پا در خواب می‌گیرد؟ - تبیان article.tebyan.net/259763/چرا-عضلات-پا-در-خواب-می-گیرد-‎Cached13 ا کتبر 2013 ... گرفتگی شبانه عضلات پا عبارتست از اسپاسم غیرارادی و انقباص دردناک ماهیچه ی پا در خواب شب. در بیشتر موارد، عضلات ساق پا می گیرند، ولی... گرفتگی عضلات پا در خواب – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=32145‎Cachedگرفتگی عضلات پا معمولا زمانی که شما در حال استراحت باشید و اغلب در شب در رختخواب رخ می دهد که ممکن است شما را از خواب بیدار کند. گرفتگی عضلانی چیست؟ علت ... گرفتگی عضلات پا در خواب شب ! - پارسی طب fa.parsiteb.com/گرفتگی-عضلات-پا-در-خواب-شب/‎Cached Similarشاید شما هم تا به حال با چنین مشکلی رو به‌رو شده اید که ناگهان عضله‌تان بگیرد و سفت و خشک شود. در حقیقت به انقباض ناگهانی و غیرارادی یک یا چند عضله، گرفتگی ... گرفتگی عضلات پا در خواب شب، گرفتگی، گرفتگی گوش ... - آکاایران www.akairan.com/health/bimari-behdasht/10623.html‎Cached Similarگرفتگی درد ناک عضلات درشب، می تواند به دلیل صدمات عصبی مانند کوفتگی عصب، آسیب های عضلانی، قطع موقتی جریان خون به پاها و مقادیر غیرعادی املاح یا هورمون ها ... علت گرفتگی عضله پا در خواب شبانه و راه درمان - سماتک www.samatak.com/health/.../علت-گرفتگی-عضله-پا-خواب-درمان.html‎Cachedعلت گرفتگی عضله پا و راه درمان گرفتگی عضله پا را در ادامه این مطلب سماتک شرح خواهیم داد. آیا گرفتگی عضلات و درد در پاها هنگام خواب شبانه را تجربه کرده اید؟ علت گرفتگی عضلات پا در خواب - سلامتی salamati.ir/2016/12/12/علت-گرفتگی-عضلات-پا-در-خواب/‎Cached12 دسامبر 2016 ... بسیاری از ما تجربه گرفتگی پا در هنگام خواب و دراز کشیدن را داشته ایم. به عقیده دانشمندان این امر کاملا طبیعی بوده و علت آن تغییر در ساختار ... انستیتو پاستور ایران - گرفتگی عضلات پا در خواب fa.pasteur.ac.ir/pages.aspx?id=1021‎Cached Similarگرفتگی عضلات پا در خواب شب. گرفتگی عضلات در خواب اغلب به دلیل عکس العمل (reflex) بیش از حد عضلات است. وقتی شما در خواب جابجا شده و تکان می خورید، ماهیچه ... گرفتگی عضلات ساق پا چیست و چه باید کرد؟ www.hawzah.net/.../گرفتگی-عضلات-ساق-پا-چیست-و-چه-باید-کرد‎Cached Similarدرست موقعی که شخص به خواب عمیق و راحتی رفته است، بر اثر گرفتگی دردناک و شدید ناحیه ساق پا از ... متداول ترین علت گرفتگی شبانه پا، کمبود کلسیم است. گرفتگی عضلات پا - سلامتی برای همه www.myhealth.ir/اطلاعات-بیماری-های-مختلف/.../1063-legcramp‎Cachedگرفتگی پا زمانی ایجاد می شود که عضلات آن به شدت منقبض می شود بطوریکه از ... این فرضیه علت اینکه چرا این اتفاق بیشتر هنگام خواب می افتد و یا چرا ورزش های ...