مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص «سبزیجات سفید» در تامین سلامت

بهترین روش برای به دست آوردن مواد مغذی بیشتر و آنتی اکسیدان های ضد بیماری، مصرف میوه‌ها و سبزیجات رنگی است. میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن، نشان‌دهنده مواد غذایی گیاهی خاص هستند، مانند کاروتنوئیدها که در گیاهان نارنجی‌رنگ یا آنتوسیانین که در گیاهان آبی‌رنگ موجود است و می‌توانند در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان موثر باشند.

به گزارش مهر، اما این به معنای اجتناب از مصرف گیاهان سفید نیست. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که گیاهان سفید حاوی مواد مغذی سودمند و ضروری گیاهی از جمله ویتامین C، ویتامین D، فیبر، پتاسیم و کلسیم هستند.

سیب‌زمینی: اغلب به عنوان یک کربوهیدرات فاقد کالری در نظر گرفته می‌شود، اما در واقع منبع مواد مغذی نیروزا است. یک سیب‌زمینی متوسط تقریبا نیمی از نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ C را برطرف می‌کند و مقدار پتاسیم آن بیشتر از یک موز (۶۲۰ میلی‌گرم) است و با این وجود تنها ۱۱۰ کالری دارد. با توجه به محتوای پتاسیم بالای آن، تحقیقات نشان می‌دهد که سیب‌زمینی می‌تواند نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم برای قلب داشته باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و سدیم کم با کاهش ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی ارتباط دارد.

گل‌کلم: هر فنجان گل‌کلم حدود ۲۵ کالری انرژی دارد و منبع بسیار خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فیبر و به نسبت کمتر کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم است. گل‌کلم بخشی از خانواده کلزا یا کلمها است که شامل کلم بروکسل، کلم، خربزه و کلم‌پیچ نیز هست. مطالعات متعددی نشان می‌دهد که کلم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات دیگر مربوط به سلامتی مانند گلوکزینولات و فلاونوئیدهاست که ممکن است به دفع بیماری‌هایی مانند انواع خاصی از سرطان‌ها و همچنین التهابات مزمن کمک کند.

گلوکوزینولات ماده‌ای است که توانایی سم‌زدایی کبد را افزایش داده و مانع رشد سلولهای سرطانی می‌شود و فلاونوئید اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد.

پیاز: سرشار از مواد مغذی و مواد شیمیایی گیاهی است که می‌تواند در مبارزه با بیماری‌ها بسیار مفید باشد. پیاز منبع غنی ویتامین C و فیبر است و محتوای اسید‌فولیک، کلسیم و آهن آن بالاست. همچنین حاوی نوعی فلاونوئید به نام کوئرستین است که ثابت شده در جلوگیری از آب‌مروارید، بیماری‌های قلبی‌عروقی و انواع خاصی از سرطان نقش دارد.

قارچ: قارچ تنها ماده غذایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است. همانطور که پوست بدن ما می‌تواند ویتامین D را از اشعه فرابنفش خورشید به دست آورد، قارچ نیز در معرض نور آفتاب این ویتامین را در خود تولید می‌کند. در واقع یک وعده قارچ می‌تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین کند. قارچ سرشار از ریبوفلاوین و نیاسین از خانواده ویتامین B است که هر دو در افزایش عملکرد شناختی بدن نقش دارند.



لینک منبع :خواص «سبزیجات سفید» در تامین سلامت

خواص «سبزیجات سفید» در تامین سلامت/قارچ و پیاز بخورید ... www.mehrnews.com/.../خواص-سبزیجات-سفید-در-تامین-سلامت-قارچ-و-پیاز-بخورید‎Cached Similar4 آگوست 2015 ... مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تامین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می کنند. خواص «سبزیجات سفید» در تامین سلامت/قارچ و پیاز بخورید | | روزنامه ... www.iran.pezeshk.us/archives/67566‎Cachedمصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تامین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می کنند. به گزارش خبرنگار مهر، ... خواص سبزیجات سفید را بیشتر بشناسیم - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/.../خواص-سبزیجات-سفید-را-بیشتر-بشناسیم‎Cached26 دسامبر 2015 ... محققان طی پژوهشی تأثیر مثبت سبزی‌های سفید را بر سلامت انسان بررسی کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سبزیجات سفید حاوی مواد مغذی گیاهی مفید هستند ... در واقع یک وعده قارچ می‌تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تأمین کند. خواص سبزیجات سفید در تامین سلامت/قارچ و پیاز بخورید - هدانا | خبر ... khabarfarsi.com/u/5081846 4 آگوست 2015 ... خواص سبزیجات سفید در تامین سلامت/قارچ و پیاز بخورید. مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تامین برخی از نیازهای ... فواید و خواص سبزیجات سفید رنگ برای سلامتی • نوآورد www.noavard.co/.../فواید-و-خواص-سبزیجات-سفید-رنگ-برای-سلام/‎Cachedفواید و خواص سبزیجات سفید رنگ برای سلامتی. ۸ دی ۱۳۹۴ بدون دیدگاه ... هستند، به تأمین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می کنند. «سبزیجات سفید» و این همه خاصیت!!: : آشپزی و تغذیه : : خواص مواد ... tebyan-zn.ir/News-Article/cooking_nutrition/attribute.../179006.html 4 آگوست 2015 ... خواص سبزیجات سفید در تامین سلامت. مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تامین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه ... خواص مهم سبزیجات سفید | سایت تخصصی رژیم درمانی و سلامتی samadiet.ir/اخبار%20سلامت/خواص-مهم-سبزیجات-سفید‎Cachedسبزیجات سفید حاوی مواد مغذی هستند و کم‌تر جدی گرفته می‌شوند. ... با ۱۱۰ کالری، تقریبا نیمی از نیاز شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و بیش از یک موز پتاسیم دارد. خواص شگفت انگیز ۵ سبزی سفید رنگ را بشناسید - معاونت فرهنگی و ... www.mefda.ir/.../خواص-شگفت-انگیز-۵-سبزی-سفید-رنگ-را-بشناسید‎Cached25 جولای 2017 ... خواص شگفت انگیز ۵ سبزی سفید رنگ را بشناسید ... هستند، به تامین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می کنند. خواص سبزیجات سفید را بیشتر بشناسیم - تگ https://tag.ir/health/2583-خواص-سبزیجات-سفید-را-بشناسیم‎Cachedبررسی‌ها نشان می‌دهد که این سبزیجات سفید حاوی مواد مغذی گیاهی مفید هستند که کم‌تر ... به تأمین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می‌کنند. رنگ میوه ها و سبزیجات نشان دهنده خواص درمانی آن ها - سلامت وب پورتال ... salamatweb.ir/color-indicates-health-benefits-fruits-vegetables/‎Cached24 ژانویه 2017 ... میوه ها و سبزیجات تازه یکی از گروه های مهم غذاییست که در تامین سلامتی بدن و زیبایی پوست شما ... 5-میوه ها و سبزیجات سفید رنگ و تنظیم هورمون ها.