مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سلامت غذا در ایران را پیدا کنید

یکی از گمراه کننده‌ترین موضوعات در جامعه ایرانی مبحث سلامت غذا است، کما اینکه در وهله نخست و به استناد کارشناسان امر متولی نخست سلامت غذا در ایران وزارت بهداشت است، ولی در زمان‌های که آلودگی فرآورده‌های غذایی رخ می‌دهد به خوبی چهره منفی این نابسامانی معلوم می‌شود، مثلاً مسؤلان سازمان غذا و دارو عنوان می‌کنند مسئول سلامت و پاسخگویی سوسیس و کالباس هستند، ولی پاسخگویی سلامت گوشت خام دامپزشکی است و یا سلامت شیر فله با دامپزشکی و سلامت شیر بسته بندی شده با سازمان غذا و داروست.

به گزارش تسنیم، حال اگر این بررسی را ادامه دهیم متوجه می‌شویم که سلامت و پاسخگویی درباره دیگر فرآورده‌های غذایی نیز این سرنوشت پراکنده را دارد، مثلاً در زمینه میوه‌های مانند گوجه؛ مسؤلیت سلامت آن با جهاد کشاورزی تعیین شده است ولی سلامت محصولی مانند رُب با سازمان غذا و داروست، بنابراین این لیست همچنان ادامه دارد ولی با این شرایط عجیب، که در نهایت بزرگترین آسیب آن هم زمانی مشخص می‌شود که یک فرآورده آلوده و دچار مشکل می‌شود، آن زمان است که هر نهاد و سازمانی در صورت هر نوع کم کاری این مشکل را بر گردن دیگری می‌اندازد و پس از چند روز هیاهو و سردرگمی مردم؛ در نهایت به خانه اول باز می‌گردیم؛ پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران کیست؟

در این رابطه حسین رستگار مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو درباره این وضعیت آشفته و راه ساماندهی آن به تسنیم عنوان کرد: در تمام دنیا سازمان‌های غذا و داروی آن کشورها متولی و پاسخگوی سلامت فرآورده‌های غذایی هستند در حالیکه در ایران اینگونه نیست، بنابراین باید فقط یک سازمان متولی و پاسخگویی تمام تضمین‌های سلامت غذا در کشور شود، که در این رابطه سازمان غذا و دارو نیز آمادگی پذیرفتن این مسؤلیت را دارد ولی باید نهادها و سازمانهای مرتبط در این مقوله با یکدیگر هماهنگ شوند و این مطالبه در اجرا محقق شود.



لینک منبع :سلامت غذا در ایران را پیدا کنید

سلامت غذا در ایران را پیدا کنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../سلامت-غذا-در-ایران-را-پیدا-کنید‎Cached3 آگوست 2015 ... سرنوشت فرآورده‌های آلوده غذایی در ایران حکایتی دارد، وقتی که کشف می‌شوند، هر سازمان و نهادی این عدم سلامت را بر گردن دیگری می‌اندازند،چند روز هم هیاهو ... Images for سلامت غذا در ایران را پیدا کنید پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران را پیدا کنید - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../پرتقال-فروش-سلامت-غذا-در-ایران-را-پیدا-کنید 3 آگوست 2015 ... سرنوشت فرآورده‌های آلوده غذایی در ایران حکایتی دارد، وقتی که کشف می‌شوند، هر سازمان و نهادی این عدم سلامت را بر گردن دیگری می‌اندازند،چند روز هم هیاهو ... پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران را پیدا کنید | پایگاه خبری تراز www.taraznews.com/content/118340 3 آگوست 2015 ... تراز: سرنوشت فرآورده‌های آلوده غذایی در ایران حکایتی دارد، وقتی که کشف می‌شوند، هر سازمان و نهادی این عدم سلامت را بر گردن دیگری می‌اندازند،چند روز هم ... پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران را پیدا کنید - مشرق نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/5046708 3 آگوست 2015 ... پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران را پیدا کنید. سرنوشت فرآورده های آلوده غذایی در ایران حکایتی دارد، وقتی که کشف می شوند، هر سازمان و نهادی این عدم ... پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران را پیدا کنید - بی باک نیوز | خبر ... khabarfarsi.com/u/5047595 3 آگوست 2015 ... پرتقال فروش، سلامت غذا در ایران را پیدا کنید. سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: به گزارش بی باک، یکی از گمراه کننده ... نشان ایمنی و سلامت غذا رونمایی شد - پورتال جامع ایران بانو iranbanou.com/magazin/110524-نشان-ایمنی-و-سلامت-غذا-رونمایی-شد به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این آرم جدید نشانه بی خطر بودن مواد غذایی و توصیه وزارت بهداشت به ... کف و حداقل کیفیت استاندارد بود اما نشان جدید علامت برخورداری حداکثری کیفیت مواد غذایی و سقف کیفیت است که درج ... آرامش خود را پیدا کنید. پرتال به سایت ایران; تغذیه و سلامت | 10 غذای بسیار مضر برای ... www.behsite.ir/.../10%20غذای%20بسیار%20مضر%20برای%20اندومتریوز.aspx‎Cached21 مه 2017 ... وقتی شما از قندهای ساده استفاده میکنید ،انسولین افزایش پیدا میکند ... آن وی اهر محصولی که از سویا به دست می اید را از برنامه غذایی خود حذف کنید . سلامت غذا در سفر - تبیان article.tebyan.net/170957/سلامت-غذا-در-سفر‎Cached3 جولای 2011 ... در طول سفر سعی کنید ماست زیادی در برنامه غذایی تان بگنجانید. ... چون معلوم نیست وسط جاده یا حتی کمپ آب تصفیه شده پیدا کنید! سلامت غذا در ... انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران - اخبار و تازه ها fnaha.ir/default.aspx?get.../MtKCSowc7Yde/cNXhJgD8i/...‎Cached25 جولای 2015 ... 1- چرا انجمن علمی غذا وتغذیه حامی سلامت ایران ... شما اگر تنها باشید کمتر می توانید به اهدافی عالی دست پیدا کنید ما متخصصان زیادی در کنارمان داریم ...