مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روغن کرچک در کاهش درد موثر است

محققان دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا اعلام کردند اگر روغن کرچک با روغن هسته انگور و روغن بادام ترکیب شود، اثربخشی بیشتری در کاهش درد دارد.

روغن کرچک از دانه های گیاهی کرچک گرفته می شود و قرن هاست که برای مصارف دارویی در ایران، چین، رم، یونان، آفریقا و مصر استفاده می شود. معمولا روغن کرچک به عنوان ملین در درمان یبوست استفاده می شود ولی در برخی کشورها یک طعم دهنده محبوب است.

به گزارش مهر، این روغن علاوه بر کاهش التهاب و درد مفاصل، در بهبود عضلات و گردش خون نیز موثر است. خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی نیز از دیگر خواص این دارو محسوب می شوند.

در یک آزمایش بالینی در سال ۲۰۱۱ میلادی، روغن کرچک به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای ۷۳ فرد مبتلا به آرتریت روماتویید مورد استفاده قرار گرفت.

در این مطالعه ۱۵ روزه، هر روز به بیماران مقدار بسیار کمی از این روغن به همراه آب ولرم، برای مصرف خوراکی داده شد. پس از پایان دوره، خشکی مفاصل و درد بیماران تا ۴۸ درصد بهبود یافت.



لینک منبع :روغن کرچک در کاهش درد موثر است

تاثیر روغن کرچک در کاهش درد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr ... www.mehrnews.com/news/2871745/تاثیر-روغن-کرچک-در-کاهش-درد 1 آگوست 2015 ... این روغن علاوه بر کاهش التهاب و درد مفاصل، در بهبود عضلات و گردش خون نیز موثر است. خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی نیز از دیگر خواص ... روغن کرچک برای تسکین آرتروز - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../benefits2-castor-oil.html‎Cachedروغن کرچک برای تسکین درد مفاصل خواص ضدالتهابی روغن کرچک به اثبات رسیده است. به همین دلیل برای تسکین درد مفاصل و کاهش ورم آنها موثر است. در نتیجه افرادی ... روغن کرچک در کاهش درد موثر است - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148160340016044 مطالعات جدید نشان می دهد یکی از مهمترین خواص روغن کرچک، تسکین درد مفاصل و آرتروز است. - بهداشت نیوز. روغن کرچک در کاهش درد موثر است - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/news/روغن-کرچک-در-کاهش-درد-موثر-است/5254204 مطالعات جدید نشان می دهد یکی از مهمترین خواص روغن کرچک، تسکین درد مفاصل و آرتروز است. محققان دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا اعلام کردند اگر روغن کرچک ... اعجاز روغن کرچک در کم شدن درد | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/67476‎Cachedاین روغن علاوه بر کاهش التهاب و درد مفاصل، در بهبود عضلات و گردش خون نیز موثر است. خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی نیز از دیگر خواص این دارو محسوب ... ۱۰ روش طلایی برای تسکین زانو درد - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/.../۱۰-روش-طلایی-برای-تسکین-زانو-درد‎Cached Similarروغن زیتون، مفصل ها را نرم و منعطف می کند و درد زانو را تسکین می دهد. این روغن حاوی ماده ای به نام «الیوکانتل» است که درد در قسمت موثر را کاهش می دهد. مخلوطی از کمی ... مصرف روغن کرچک و تسکین دل درد - ایسنا tabriz.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=69090‎Cachedاستاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: روغن کرچک ضداسپاسم و ضددرد بوده و برای تسکین دل درد موثر است. خواص درمانی و عوارض جانبی روغن کرچک - نبض ما nabzema.ir/30018/خواص-درمانی-و-عوارض-جانبی-روغن-کرچک.html‎Cached8 جولای 2017 ... برای زیاد کردن شیر زن شیرده، برگهای تازه کرچک را له کرده و روی سینه ضماد کنید. روغن کرچک ضداسپاسم و ضددرد است و برای تسکین دل درد موثر ... باغدیس - درمان یبوست و بیماری پوستی و کاهش درد با کرچک baghdis.ir/CMSArea/Home/Post/277‎Cached3 جولای 2017 ... روغن کرچک دارای خاصیت ضد التهابی، تسکین درد مفاصل است و در نتیجه برای ... و التیام بخشی در درمان اگزما، آکنه، خارش، خشکی پوست موثر است. آیا روغن کرچک باعث تسکین درد مفاصل می شود؟ | مه شو mahsho.com/آیا-روغن-کرچک-باعث-تسکین-درد-مفاصل-می-شو/‎Cached19 سپتامبر 2016 ... روغن کرچک برای درمان درد مفاصل بسیار مفید است زیرا درد را کاهش می دهد و ... آسیب دیده مالش داده می شود در شل شدن عضلات و کاهش درد موثر خواهد بود.