مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نشانه‌های سکته‌ قلبی

یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: شناخت علائم سکته‌ها به درمان زودهنگام بیمار کمک شایانی می‌کند.

دکتر بابک فغفوریان اظهار کرد: درد قفسه سینه و پشت جناق سینه همراه با تعریق، تهوع و استفراغ از علائم ابتلا به سکته قلبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد سکته‌های قلبی با علائمی نظیر درد فک، بالای ناف و گردن نیز همراه است، تصریح کرد: درد ناشی از سکته قلبی معمولا بیش از 20 دقیقه طول می‌کشد و با گذشت زمان نیز بر شدت آن افزوده می‌شود.

وی در خصوص کیفیت درد ناحیه قلبی ناشی از سکته گفت: درد شدید، مبهم و منتشر است و بیمار فشار و سنگینی را در قلب خود احساس می‌کند و گاهی نیز به صورت سوزش سردل است.

این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: سکته قلبی بر اثر انسداد یکی از رگ‌های قلبی اتفاق می‌افتد که درمان آن نیز با توجه به شرایط بیمار از دارو درمانی تا جراحی متفاوت است.

فغفوریان افزود: سکته قلبی یک بیماری شایع میان افراد است که بعد از سنین میانسالی شیوع آن بیشتر می‌شود؛ به طوری که مردان بالای 40 سال و زنان سنین بالای 50 سال بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سکته‌های قلبی قرار دارند.

وی ادامه داد: عواملی مانند فشار خون بالا، چربی‌خون، چاقی، دیابت، سابقه فامیلی و دیگر عوامل زمینه‌ساز، خطر بروز سکته‌های قلبی را در میان افراد افزایش می‌دهد.

این متخصص قلب و عروق در پایان توصیه کرد: فردی که دچار سکته قلبی شده را تا جایی که ممکن است حرکت ندهید و هر چه سریع‌تر به مرکز اورژانس برای انجام اقدامات درمانی برسانید.



لینک منبع :نشانه‌های سکته‌ قلبی

چطور بفهمیم سکته قلبی سراغمان آمده؟ - تبیان article.tebyan.net/259293/چطور-بفهمیم-سکته-قلبی-سراغمان-آمده-‎Cached22 ا کتبر 2013 ... فشردگی و درد قفسه سینه و درد قسمت بالای بدن مهم ترین علائم سکته قلبی هستند، اما سکته قلبی علائم دیگری نیز دارد که باید آن ها را بشناسید... آشنایی با علائم سکته قلبی - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../familiar-heart-attack.html‎Cached Similarیکی از علائم سکته قلبی شروع درد قفسه سینه است که این درد قفسه سینه می‌تواند متنوع باشد و گاه به شکل درد زیر جناق سینه یا ریشه گردن و دست‌ها بویژه دست چپ و ... علائم سکته قلبی در خانم ها چیست؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../symptoms3-heart2-attacks.html‎Cached Similarعلائم سکته قلبی نشانه های سکته قلبی آنفارکتوس علائم سکته قلبی در زنان سکته قلبی,علت تنگی نفس,علت درد قفسه سینه در زنان,بهداشت بانوان,بیماریهای زنان. سکته قلبی یا MI _ علائم ، عوارض ، پیشگیری ، دارو ، درمان ، عواقب _ ... www.pezeshk.us/?p=11849‎Cached Similarسکته قلبی ( MI ). تعریف. یک حمله قلبی (سکته قلبی) زمانی رخ می دهد که یک منطقه از عضله قلب به علت نرسیدن اکسیژن کافی به آن محل دچار صدمه دائمی یا مرگ شود. ۱۰ علامت حمله قلبی را بشناسید/ هشدارها را جدی بگیرید - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/news/3616967/‎Cached6 مه 2016 ... اگرچه تعداد مرگ و میرهای ناشی از حملات قلبی به دلیل پیشرفت های اخیر در علم پزشکی کاهش یافته، ولی هر سال تعداد قابل توجهی از مردم در سراسر جهان ... ۸ مهمترین نشانه های سکته قلبی قبل از وقوع - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۸-نشانه‌-که-سکته-قلبی-را-اخطار-می/‎Cachedدر این نوشتار درباره نشانه های سکته قلبی بحث می شود که به ما درباره این بیماری مهلک قبل از وقوع هشدار می دهند. زمانی که سکته قلبی برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد، ... علائم سکته قلبی؛ قبل از اینکه دیر شود این ۱۱ نشانه را بشناسید | چطور chetor.com/50419-علائم-سکته-قلبی/‎Cached Rating: 96% - 5,420 votes برخی علائم سکته قلبی اصلا در قفسه‌ی سینه واقع نمی‌شوند، و همیشه فهمیدن آن آسان نیست. دراین نوشته قصد داریم به علائمی که می‌تواند هشدار دهنده باشد اشاره کنیم. آشنایی با علائم سکته قلبی – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=23035‎Cached Similarدر مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد 20 دقیقه طول می‌کشد و گستره درد ممکن است به صورت سنگینی یا خنجری یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد. مهم ترین نشانه های سکته مغزی را بشناسید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../مهم-ترین-نشانه-های-سکته-مغزی-را-بشناسید‎Cachedاگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد، این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی ... نشانه های سکته خفیف قلبی | دکتر نوید متخصص قلب و عروق iranheart.ir/نشانه-های-سکته-خفیف-قلبی/‎Cached Similar28 مارس 2014 ... سکته خفیف قلبی بر خلاف آنچه که ممکن است شما فکر کنید، بندرت بدون علائم اتفاق می افتد. در حقیقت، می توان گفت روزها، هفته ها و شاید حتی ماه ...