مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زنان بیشتر دچار میگرن می شوند

میگرن به عنوان یکی از بیست بیماری ناتوان کننده در سطح جهانی شناخته شده و طبق آمارهای پزشکی تقریبا تعداد زنانی که به این بیماری مبتلا هستند سه برابر از مردان بیشتر است.

«سارا برنینستال» و «ایسم فالر تامسون»، از محققان کانادایی این پژوهش، به تحقیق و بررسی علل ایجاد این بیماری پرداختند. یافته های آنها نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض خشونت خانگی و بی حرمتی پدر و مادر در دوران کودکی، خطر ابتلا به میگرن را افزایش می دهد.

پژوهش نشان می دهد که در بیماران مبتلا به میگرن، میزان بالاتری از سوءاستفاده احساسی فرد در دوران کودکی دیده می شود که این بیماران معمولا به سردردهای نوع تنشی دچار می شوند. در حقیقت سوءاستفاده های فیزیکی در کودکی با افزایش طول مدت و مزمن شدن سردرد در اینگونه بیماران ارتباط مستقیم دارد.(مهر)



لینک منبع :زنان بیشتر دچار میگرن می شوند

زنان بیشتر دچار میگرن می شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../زنان-بیشتر-دچار-میگرن-می-شوند‎Cached27 جولای 2015 ... طبق تحقیقات جدید بروز میگرن در زنان سه برابر مردان است. ... زنان بیشتر دچار میگرن می شوند. اشتغال زنان. شناسهٔ خبر: 2868028 - دوشنبه ۵ مرداد ... چرا زنان سه برابر بیشتر از مردان دچار میگرن می‌شوند؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../چرا-زنان-سه-برابر-بیشتر-از-مردان-دچار-میگرن-می-شوند؟‎Cached13 جولای 2017 ... چرا زنان سه برابر بیشتر از مردان دچار میگرن می‌شوند؟ میگرن را به عنوان یکی از ۲۰ بیماری شاخص در پزشکی می‌شناسند. اخیرا محققان دریافته‌اند که ... چرا میگرن در میان زنان شایع تر است - بدونیم bedunim.ir/میگرن-زنان-شایع-تر/‎Cached15 ژوئن 2016 ... اینکه مطلقا چرا و چگونه زنان بیشتر از مردان دچار میگرن می شوند تا حدودی نامشخص است اما اخیرا تحقیقاتی انجام شده تا بتوانند روش های بهتری برای ... میگرن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/میگرن‎Cached Similarاگر بیمار دچار پنج حمله سردرد یا بیشتر شود - برای تشخیص میگرن «با» اورا، دو ..... از برهه‌های زندگی خود مبتلا به میگرن می‌شوند و حدود ۶–۱۵٪ مردان بالغ و ۱۴–۳۵٪ زنان ... چرا میگرن در میان زنان شایع تر است - Sputnik Afghanistan https://af.sputniknews.com/world/201704051250091/‎Cached5 آوریل 2017 ... به گزارش اسپوتینک، میگرن در میان زنان تقریبا چهار برابر مردان بیشتر است. اینکه مطلقا چرا و چگونه زنان بیشتر از مردان دچار میگرن می شوند تا ... مردان مبتلا به میگرن بیشتر دچار اضطراب می شوند - برترین ها www.bartarinha.ir/.../مردان-مبتلا-به-میگرن-بیشتر-دچار-اضطراب-می-شوند‎Cachedمردان مبتلا به میگرن بیشتر دچار اضطراب می شوند ... جالب تر اینکه، مردان مبتلا به میگرن در مقایسه با زنان مبتلا به میگرن دو برابر بیشتر در معرض اضطراب هستند. جهان نیوز - زنان و دردسر میگرن www.jahannews.com/vdci35azpt1au52.cbct.html‎Cached Similarطبق آمار به دست آمده زنان بیش از مردان به سردرد دچار می شوند. البته تحقیقات حاکی از آن است که سردردهای ناشی از فشار عصبی در زنان بیشتر است. زنان سه برابر مردان ... زنان بیشتر دچار میگرن می شوند - Nobat.ir nobat.ir/mag/a/Dl4bm/ پژوهش نشان می دهد که در بیماران مبتلا به میگرن، میزان بالاتری از سوءاستفاده احساسی فرد در دوران کودکی دیده می شود که این بیماران معمولا به سردردهای نوع تنشی دچار ... چه افرادی مستعد میگرن هستند و چه عواملی تشدید کننده میگرن ... hendevaneh.com/چه-افرادی-مستعد-میگرن-هستند-و-چه-عواملی/‎Cached1 روز پیش ... طبق آمار، زنان سه برابر بیشتر از مردان دچار حملات میگرنی می‌شوند، از این رو به نظر می‌رسد رابطه‌ای بین این سردردها و دوره قاعدگی در زنان وجود داشته ... زنان بیشتر از مردان دچار میگرن می‌شوند danakhabar.com/fa/news/.../زنان-بیشتر-از-مردان-دچار-میگرن-می‌شوند‎Cached26 مه 2012 ... دکتر حسین قلیچ نیا با اشاره به شیوع بیشتر این بیماری در زنان اظهار داشت: امکان بروز سردردهای میگرنی در زنان در سنین باروری حدود دو برابر مردان ...