مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کنترل دیابت با مصرف زردچوبه

محققان انگلیسی معتقد هستند که ادویه های هندی همراه با چربی اُمگا ۳ می تواند باعث به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از شروع دیابت نوع ۲ شود.

تحقیقات جدیدی که دانشمندان روی ۸۰ داوطلب استرالیایی انجام داده اند، نشان می دهد که کاهش التهاب سیستمیک بدن باعث ایجاد اثرات ترشح انسولین در بدن و عملکرد آن شده که علت ریشه ای در ایجاد دیابت نوع ۲ دارد.

«مانوهار گارگ»، عضو گروه پژوهشی دانشگاه نیوکاسل انگلستان، در این رابطه می گوید: «در غذاهای هندی دو ترکیب زیستی فعال از قبیل کورکومین (زردچوبه) و چربی اُمگا ۳ وجود دارد که در این پروژه تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت. هر دو ترکیب عامل ضدالتهاب هستند.»

در این پروژه تحقیقاتی داوطلبان به چهار گروه تقسیم شدند. یک گروه تنها کورکومین دریافت کردند. به گروه دوم فقط چربی اُمگا ۳ داده شد. گروه سوم هر دوی این مواد را دریافت کردند و گروه چهارم بدون دریافت این مواد به عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شدند.

«گارگ» در ادامه توضیحاتش عنوان کرد: «مکانیسم ضدالتهابی کورکومین و چربی اُمگا ۳ متفاوت است بنابراین ما در آزمایش های خود به این فرضیه توجه کردیم؛ آنها یکدیگر را کامل کرده و از درمان اشتراکی فراتر از اثرات فردی خود، برخوردار هستند.»

او در ادامه افزود: «ما معتقدیم که این ترکیب، بی خطر و بدون عوارض جانبی بوده و به نظر می رسد که می توان آن را به عنوان دارویی موثر برای کنترل و مدیریت بیماری دیابت در نظر گرفت.»

کورکومین جزء فعال ادویه زردچوبه محسوب شده و دارای خواص ضدالتهابی است. این ماده برای درمان کبودی، رگ به رگ شدن، زخم و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.(مهر)



لینک منبع :کنترل دیابت با مصرف زردچوبه

کنترل دیابت با مصرف زردچوبه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../کنترل-دیابت-با-مصرف-زردچوبه‎Cached25 جولای 2015 ... پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که ترکیب زردچوبه با چربی اُمگا ۳ می تواند در به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ ... زردچوبه درمانی برای دیابت - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../properties2-turmeric.html‎Cached Similarخواص دارویی زردچوبه خواص درمانی زردچوبه,گیاه زردچوبه,خواص گیاه زردچوبه,زردچوبه, خواص ... ترکیبات موجود در این گیاه برای کنترل علائم افسردگی تأثیر خوبی داشته و عوارض جانبی ... در واقع با مصرف همزمان این دو ادویه است که خواص آن‌ها ظاهر می‌شود. درمان عجیب دیابت با زردچوبه - سایت سرگرمی و سبک زندگی جوانی ها ... www.javaniha.com/درمان-عجیب-دیابت-با-زردچوبه/‎Cachedدرمان عجیب دیابت با زردچوبه دیابت ( مرض قند ) یک اختلال متابولیسم (راهی که بدن ما ... بنابراین بهترین کار این است به جای اینکه با بروز هر مشکلی به سراغ مصرف ... زرد چوبه و خاصیت ضد دیابتی آن diabetestma.org/.../زرد%20چوبه%20و%20خاصیت%20ضد%20دیابتی%20آن/1667.html‎Cached Similarبی شک ارتباط واضحی بین مصرف زردچوبه و دیابت وجود دارد. نتایج این ... همچنین زرد چوبه علاوه بر جلوگیری ومقابله با ابتلا به دیابت دارای خواص بسیار زیادی است:. کنترل دیابت با مصرف زردچوبه - خبرگزاری دانشجو snn.ir/fa/news/427410/کنترل-دیابت-با-مصرف-زردچوبه‎Cached25 جولای 2015 ... کنترل دیابت با مصرف زردچوبه. پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که ترکیب زردچوبه با چربی اُمگا ۳ می تواند در به تاخیر انداختن و یا ... زردچوبه ادویه ای مناسب برای دیابتی هاست - پارسی طب fa.parsiteb.com/زردچوبه-ادویه-ای-مناسب-برای-دیابتی-هاس/‎Cached Similarمریم مرادف در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: زردچوبه سرشار از نیاسین، ویتامین B۳، کلسیم، آهن، ... مصرف زردچوبه از آلزایمر هم پیشگیری می کند. کنترل دیابت با مصرف زردچوبه - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/news/کنترل-دیابت-با-مصرف-زردچوبه/5300590 پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که ترکیب زردچوبه با چربی اُمگا ۳ می تواند در به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر واقع ... کنترل دیابت با مصرف زردچوبه - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/کنترل-دیابت-با-مصرف-زردچوبه/5260928 پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که ترکیب زردچوبه با چربی اُمگا ۳ می تواند در به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر واقع ... خواص زردچوبه | فواید ، خواص دارویی و درمانی زردچوبه www.amazing.ir/1394/05/05/turmeric-properties/‎Cached Similar27 دسامبر 2016 ... زردچوبه همچنین کنترل گلوکز را تقویت کرده و تأثیر داروهای دیابت را افزایش می‌دهد ... در واقع با مصرف همزمان این دو ادویه است که خواص آن ها ظاهر می شود. کنترل دیابت با مصرف زردچوبه - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148161864014631 پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که ترکیب زردچوبه با چربی اُمگا ۳ می تواند در به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر واقع شود.