مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست

با وجود فصل گرما در نیمکره شمالی، شاهد افزایش ساعات روز و به تبع آن بالا رفتن دمای هوا و بیشتر شدن تابش نور خورشید هستیم. از اینرو بسیاری از مردم نیمکره شمالی برای استراحت و تفریح به مناطق ساحلی می روند. به همین دلیل گروهی از پزشکان اروپائی طی اعلامیه ای در مورد تبعات منفی تابش بیش از حد نور خورشید به پوست بدن هشدار دادند.

پزشکان متخصص پوست از نقاط مختلف قاره اروپا به تازگی و با راه اندازی کمپینی هشداردهنده با عنوان «خورشید دوست شماست» اقدام به اطلاع رسانی و اعلام اخطار در مورد ابتلا به سرطان پوست کرده و روش های احتیاطی و پیشگیرانه از این بیماری را معرفی کرده اند.

پزشکان طراح این کمپین طرحی پیشگیرانه شامل مواردی مهم و اساسی را به عموم مردم پیشنهاد می کنند که با رعایت این نکات ساده می توان از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کرد. این موارد عبارتند از:

۱- از قرار گرفتن برای مدت زمان طولانی در برابر آفتاب اجتناب کنید.

۲- قدم زدن در زیر نور آفتاب بهتر از دراز کشیدن طولانی مدت جهت برنزه شدن پوست است.

۳- برای برنزه کردن پوستتان در ساحل، این کار را به تدریج انجام دهید نه طی یک جلسه.

۴- در ساعات اوج تابش خورشید یعنی فاصله بین ساعات ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر در معرض آفتاب قرار نگیرید.

۵- از کرم های محافظ پوست و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

۶- در هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشید از وسایل جانبی مانند عینک آفتابی مناسب و کلاه استفاده کنید.

۷- در طول روز و به ویژه ساعات تابش شدید آفتاب، در حد امکان لباس های آستین بلند و مناسب بپوشید.

۸- از دستگاه های سولاریوم و لامپ های برنزه کننده مصنوعی پوست به هیچ عنوان استفاده نکنید.

پزشکان همچنین اعلام کرده اند که آسیب پذیرترین مناطق پوست بدن شامل گوش ها، بینی، سینه و شانه ها هستند.(مهر)



لینک منبع :۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست

۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../۸-نکته-ساده-پیشگیری-از-ابتلا-به-سرطان-پوست‎Cached15 جولای 2015 ... تیمی از پزشکان بین المللی با توجه به فصل گرما و افزایش تابش نور خورشید، با صدور بیانیه ای به موارد مهم جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان ... Images for ۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست ۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست tasalamati.com/e/6ydOm/ سلامت نیوز : تیمی از پزشکان بین المللی با توجه به فصل گرما و افزایش تابش نور خورشید، با صدور بیانیه ای به موارد مهم جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست ... 8 نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست - روزنامه مردم سالاری ... khabarfarsi.com/u/4287614 15 جولای 2015 ... 8 نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست. تیمی از پزشکان بین المللی با توجه به فصل گرما و افزایش تابش نور خورشید، با صدور بیانیه ای ... دولت بهار:۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست www.dolatebahar.com/telex-96996.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: ۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 06:13 کد خبر: 96996 ... 8 روش ساده برای پیشگیری از سرطان - بیتوته www.beytoote.com/health/.../simple3-ways3-cancer.html‎Cached Similarجلوگیری از ابتلا به سرطان پیشگیری از سرطان پوست پیشگیری از سرطان پیشگیری از سرطان سینه,انواع سرطان,درمان سرطان,پیشگیری از بیماریها. ۸ نکته ساده پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/907244691050.html‎Cachedسلامت نیوز : تیمی از پزشکان بین المللی با توجه به فصل گرما و افزایش تابش نور خورشید، با صدور بیانیه ای به موارد مهم جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست ... افزایش سرطان پوست، راه‌های پیشگیری و علائم هشداردهنده | دانش و ... - dw www.dw.com/fa-ir/...سرطان-پوست-راههای-پیشگیری.../a-39455644‎Cached28 ژوئن 2017 ... هر ساله تعداد زیادی به‌ویژه به نوع غیر ملانومی سرطان پوست مبتلا می‌شوند. ... برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست توصیه می‌شود که در روزهای آفتابی از لباس مناسب، ... هشت پیشنهاد برای حفاظت پوست در برابر تابش خورشید ... نکته مهم این‌که همیشه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از حمام آفتاب بدن خود را کرم‌مالی کنید. راه های پیشگیری از سرطان پوست - فرارو fararu.com/fa/news/272746/راه-های-پیشگیری-از-سرطان-پوست‎Cachedبه گزارش ایرنا از مدیکال اکسپرس، سرطان پوست ناشی از رشد غیر طبیعی سلول های ... مایو در آمریکا معتقدند که با چند راهکار ساده می توان از این عارضه پیشگیری کرد. ... ۵ 10 نکته درباره "وزرای پیشنهادی" روحانی برای "کابینه دوازدهم" (۴۱ نظر) ... ۸ معضل «طرز نشستن در تاکسی»! .... (تصاویر) برآورده شدن آرزوی کودک مبتلا به سرطان. سرطان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان‎Cached Similarبرای مثال میزان مرگ ناشی از سرطان معده در ژاپن ۷ تا ۸ برابر آمریکا ست. ... براساس این تحقیق، خطر ابتلا به سرطان سینه، پوست و نیز سایر سرطان‌ها در افرادی ... این سازمان با ذکر این نکته که تعداد افرادی که در اثر بیماری چاقی بیش از حد به سرطان مبتلا ... مصرف قند در طول دوره درمان سرطان ممنوع است زیرا سلول‌های سرطانی با مصرف قند ...