مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شکستن قولنج خوب است یا بد؟

دکتر آذریان، متخصص ارتوپدی گفت: در طی حرکات اندام‌ها و استخوان‌های بدن امکان دارد، صداهایی شنیده شود که این صداها به علت فشار منفی است که در مفصل ایجاد می‌شود که نام علمی آنها پینگ می‌باشد و به خاطر این است که وقتی فشار منفی ایجاد می‌شود در داخل مفصل فضای اضافه‌ای به وجود می‌آید و برای اینکه این فضا پر شود مایع درون کپسول مفصلی به گاز تبدیل می شود که معمولا این گاز CO2 می‌باشد، این تبدیل گاز به صدا را اصطلاحا ها‌پینگ یا قلنج می‌گویند، البته در منابع و متون معتبر علمی از قولنج نام برده نشده است.

وی تصریح کرد: اما اینکه ها‌پینگ اثر خوب یا بدی دارد بطور علمی مشخص نشده و بسیاری افراد فکر می‌کنند که اگر این صدا ایجاد شود درد ناشی از خستگی و پشت‌میز‌نشینی بهبود می‌یابد اما در این مورد مدرک و مطلب علمی وجود ندارد.

آذریان ادامه داد: البته سوال دیگر در این زمینه مطرح می‌شود این است که اگر قولنج را زیاد بشکنیم ضرری برای بدنمان دارد یا خیر؟

در پاسخ می‌گوئیم که این عامل اثر مفیدی ندارد و برعکس فشار زیاد به آن موجب از بین رفتن مایع بین کپسولی می شود و بطور کلی توصیه به این کار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در سنین بالا اگر با فشار زیاد همراه باشد چون احتمال پوکی استخوان وجود دارد ممکن است، منجر به آسیب استخوانی، شکستگی مفصل و یا در‌رفتگی شود، البته فقط در صورتیکه فرد مستعد یا دچار به پوکی استخوان باشد.در افراد جوان نیز اگر به تعداد کم مثلا 4 تا 5 بار در روز مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی با تکرار زیاد این حرکت امکان ایجاد آسیب‌های جبران نا‌پذیر فیزیکی که عمده‌ترین آنها آسیب به نخاع است وجود دارد.(مهر)



لینک منبع :شکستن قولنج خوب است یا بد؟

شکستن قولنج، خوب یا بد، مسأله این است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شکستن-قولنج،-خوب-یا-بد،-مسأله-این-است‎Cached20 آگوست 2016 ... تصویر شکستن قولنج، خوب یا بد، مسأله این است. به گزارش جام جم آنلاین ، به گفته متخصصان علت قولنج کردن مفاصل، ایجاد حباب‌های گاز دی اکسید ... شکستن قولنج | شکستن قولنج خوب است یا بد؟ - نمناک namnak.com/شکستن-قولنج.p15075‎Cachedشکستن قولنج را دوست دارید؟ شما هم بعد از شکستن قولنج گردن و کمر و یا انگشتان احساس راحتی و رفع حستگی می کنید؟ شمایی که از شکستن قولنج لذت می برید آیا ... شکستن قولنج خوب است یا بد؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5260373/شکستن-قولنج-خوب-است-یا-بد‎Cached Similar14 جولای 2015 ... شکستن قولنج نیز مانند تکان دادن پاها و جویدن لب و... نوعی عادت است و به مرور زمان و اراده قوی با کارهای مفید مانند صلوات فرستادن می‌توان آنرا ترک ... شکستن قولنج, خوب یا بد, مسأله این است - آفتاب www.aftabir.com/.../شکستن-قولنج-خوب-یا-بد-مسأله-این-است 24 آگوست 2016 ... به گفته متخصصان علت قولنج کردن مفاصل، ایجاد حباب‌های گاز دی اکسید کربن( Co۲) است که با افزایش حجم داخل مفصل نوعی احساس تنگی در ... شکستن قولنج خوب است یا بد؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/66386‎Cachedشکستن قولنج نیز مانند تکان دادن پاها و جویدن لب و... نوعی عادت است و به مرور زمان و اراده قوی با کارهای مفید مانند صلوات فرستادن می‌توان آنرا ترک کرد. دکتر. شکستن قولنج خوب است یا بد؟ - فردا www.fardanews.com/fa/news/430696/شکستن-قولنج-خوب-است-یا-بد 15 جولای 2015 ... آذریان ادامه داد: البته سوال دیگر در این زمینه مطرح می‌شود این است که اگر قولنج را زیاد بشکنیم ضرری برای بدنمان دارد یا خیر؟ قولنج شکستن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قولنج_شکستن‎Cached Similarمعمول‌ترین روش قولنج شکستن آن است که فرد انگشتان خود را به سمت کف دست خود کمی بیش از اندازه خم می‌کند. ممکن است گاهی با بازکردن مفاصل یا تکان دادن دست، پا ... یکی از عوارض شکستن قلنج مفاصل را بدانیم - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/.../یکی-از-عوارض-شکستن-قلنج-مفاصل-را-بدانیم‎Cached Similarعصمت ادامه داد:چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و کمر نیز بسیار خطرناک است؛ آسیب ها، دردها .... سارا آبجی نشکن اصن خوب نیس من عادت خیلی بدی کردم دستام همش میلرزه بجوری ... از نظر من ک اصن قولنج گرفتن یا به اصطلاح خودمون قولنج شکستن اصلا آسیبی ... آیا شکستن انگشتان مضر است؟ - تبیان article.tebyan.net/210162/آیا-شکستن-انگشتان-مضر-است-‎Cached30 مه 2012 ... تاندون (زردپی یا وتر) نیز از بافت‌های فیبرمانند است که عضله را به استخوان متصل ... برخی مطالعات نشان داده است، شکستن انگشتان دست، ضرر جدّی ندارد. ... شیوه کاهش قولنج مفاصل .... میشکنم خیلی صدا میده خیلی هم قلنج داره دست و پام هم همینطور خیلی عادت بدی بود . ... چند بارم رفتم دکتر گفت خوب شدنی نیست. شکستن انگشتان خوب نیست - تبیان article.tebyan.net/195923/شکستن-انگشتان-خوب-نیست‎Cachedشکستن انگشتان و گردن برای رفع خستگی می‌تواند عوارض بدی به همراه داشته ... به مفاصل موجب بروز صداهایی در ناحیه مفاصل می‌شود و به اصطلاح قولنج آن می‌شکند. ... آرنج، ساعد، مچ و انگشتان دست به وجود می‌آید یا در ستون فقرات است یا در خود این اندام ها.