مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت خرخر شبانه و درمان آن

خرخر شبانه و به هم ریختن نظم تنفس در خواب ناشی از عواملی همچون اضافه وزن و یا مشکلات دیگری در دستگاه تنفسی به خصوص در بخش گلو می باشد.

یک فوق تخصص ریه با تاکید بر تاثیر ترک سیگار در کاهش خرخر شبانه گفت: سیگار کشیدن باعث پرخونی مخاط بینی و ریه ها می­ شود و با انسداد نسبی این مجاری خرخر به وجود می آورد.وی با بیان اینکه با انجام اقداماتی ساده می توان تا حدودی از بوجود آمدن خرخر جلوگیری کرد، گفت: کاهش وزن را مد نظر قرار دهید. اغلب افرادی که خرخر می کنند؛ اضافه وزن دارند. ثابت شده است کاهش وزن حتی به اندازه سه تا چهار کیلوگرم می تواند باعث کاهش خرخر شود.

وی افزود: از خوردن غذاهای سنگین و نوشیدن مشروبات الکلی اجتناب کنید. خوردن غذا به مقدار زیاد در شب باعث شل شدن عضلات مجاری هوایی و افزایش احتمال خرخر می شود. سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن باعث پرخونی مخاط بینی و ریه ها می­ شود و با انسداد نسبی این مجاری خرخر به وجود می آورد.

این فوق تخصص ریه یادآور شد: به پهلو بخوابید. افرادی که به خرخر شدید مبتلا هستند. در هر وضعیتی که بخوابند خرخر می کنند؛ اما به غیر از این گروه افراد، به طور معمول خرخر هنگام خوابیدن به پشت به وجود می­ آید و با خوابیدن به پهلو، خرخر فروکش می­ کند. بدون بالشت بخوابید. بالشت ­ها به خصوص بالش­ت های خیلی نرم باعث خم برداشتن گردن و در نتیجه انسداد مجاری هوایی و خرخر می­ شوند.(آسمونی)



لینک منبع :علت خرخر شبانه و درمان آن

علت خرخر شبانه و درمان آن - نمناک namnak.com/علت-خرخر-شبانه.p16349‎Cachedخرخر شبانه و علت خرخر شبانه و خرخرکردن درخواب و دلیل خرخر کردن و مضرات سیگار کشیدن و سیگار موجب خرخر شبانه را در نمناک ببینید. خروپف شبانه، از علت تا درمان - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/160558_خروپف-شبانه،-از-علت-تا-درمان.html/‎Cachedعلت خروپف دلیل خروپف در بانوان درمان خروپف خروپف کردن خروپف در کودکان خروپف ... درمان هایی که برای خر و پف و خرخر شبانه انجام می شود با درمان هایی که برای OSA ... درمان خروپف و خرخر شبانه - دکتر اکبری جراح و متخصص زیبایی doctorakbari.com/خروپف-و-خرخر-شبانه/‎Cached Similar... و با معاینه راه های بینی، گلو، دهان می تواند علت خروپف و خرخر شبانه را شناسایی کند. ... قبل از انجام درمان خروپف و خرخر شبانه یک فرد، باید متوجه شد که بیمار دچار ... خرخر شبانه و درمان آن - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/404847/خرخر-شبانه-و-درمان-آن‎Cached Similarخرخر شبانه و درمان آن خرخر شبانه شما علاوه بر مشکلات اضافه وزن و اختلال در گلو ، ریشه در عادات و رفتار غلطی دارد که شما در طول روز انجام می دهید. اشتباهاتی که علاوه بر ... خُرخُر درمان می شود - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../haitschu-treatment.html‎Cached Similarبسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این درمان ناممکن نیست . بسته به علت خرخر درمان آن هم متفاوت خواهد ... خُرخُر کردن چیست و چگونه درمان می شود؟ (قسمت اول) - تبیان article.tebyan.net/.../خُرخُر-کردن-چیست-و-چگونه-درمان-می-شود-قسمت-اول-‎Cachedاگر پس از خـُرخـُر شبانه در طول روز خواب آلوده و خسته باشید، ممکن است حین خـُرخـُر کردن به علت قطع تنفس از رسیدن اکسیژن کافی به بدن محروم شده باشید. علت خرخر شبانه چیست؟ www.fardanews.com/fa/news/448625/علت-خرخر-شبانه-چیست‎Cached25 سپتامبر 2015 ... ‌یک جراح گوش، حلق و بینی با تاکید بر اینکه در اکثر موارد افراد برای درمان خرخر شبانه، اقدام به کوتاه کردن زبان کوچک می‌کنند، خاطرنشان کرد: وزن، ... خُرخُر شبانه؛ علل و روش‌های درمان - ایسنا www.isna.ir/news/94022212692/‎Cached12 مه 2015 ... یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خُرخُر شبانه صدایی است که از ارتعاش بافت‌های نرم دیواره پشتی حفره دهان و حلق ایجاد می‌شود و این صدا به ... خروپوف چیست و آیا درمان دارد؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/25445‎Cached Similarاگر پس از خروپوف شبانه در طول روز خواب آلوده و خسته باشید، ممکن است همانطور که در بالا گفته شد حین خرخر کردن به علت قطع تنفس از رسیدن اکسیژن کافی به بدن ... دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپف | مجله اینترنتی زندگی سالم www.zendegisalem.com/دو-راه-عجیب-و-غریب-برای-رفع-خروپفدرمان/‎Cached29 ا کتبر 2013 ... دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپف/درمان خروپف. درمان خروپف شبانه. در خواب خروپف می کنید؟ علت خر و پف چیست؟ نمی توانید از صدای خروپف دیگر ...