مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا

بیماری زونا نوعی عارضه ویروسی است که موجب تحریک شدید و دردناک پوست بیماران شده و به صورت تاول در سطح بدن بروز می کند. البته پیش از شروع ضایعات پوستی در این بیماری، نشانه های اولیه آن درد حاد و شدید همراه با سوزش در قفسه سینه گزارش شده است. در ادامه روند بیماری، زخم ها و تاول های دردناک پوستی ظاهر شده و سطح پوست در این مناطق به شدت آسیب پذیر و تحریک می شود. در ادامه روند بیماری، سطح تاول های فوق الذکر به تدریج خشک شده و طی دو تا سه هفته از بین می روند. در صورتی که این بیماری روند عادی خود را طی کند، اثر این تاول ها روی پوست باقی نخواهد ماند.

به گفته پزشکان، عامل ایجاد کننده بیماری زونا در افراد بالغ، همان ویروس عامل ایجادکننده آبله مرغان در کودکان بوده که ویروس Varicella zoster virus نام دارد. به اعتقاد پژوهشگران، پس از ابتلای فرد به بیماری آبله مرغان در دوران کودکی و بهبود یافتن بیماری، این ویروس توانائی باقی ماندن در سلول های عصبی نخاع را داشته و برای مدتی طولانی به صورت نهفته باقی می ماند. گاهی بر اثر اختلالات عصبی یا ضعیف شدن ساختار دفاعی بدن در افراد بالغ، این ویروس دوباره فعال شده و به صورت زونا در بدن ظاهر می شود.

نشانه های پوستی زونا بیشتر در مناطق سینه و پشت دیده شده و عمدتا در یک راستا قرار دارند. در نظر داشته باشید که این بیماری ویروسی به شدت مسری بوده و امکان انتقال آن به افراد دیگر نیز وجود دارد.

به گفته پزشکان برخی عوامل موجب افزایش ابتلا به زونا در افراد می شود که دانستن آنها برای همه مفید است.

اگر شما پیش از این دچار بیماری آبله مرغان شده اید، خطر ابتلا به زونا در شما به طور بالقوه وجود دارد زیرا همانطور که گفته شد، عامل ایجاد کننده هر دو بیماری، یک ویروس است.

افرادی که بنا به هر دلیلی از ضعف ساختار سیستم ایمنی بدن خود رنج می برند در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری قرار دارند. معمولاً بیماری هائی مانند ایدز یا دیابت موجب ضعف عمومی سیستم دفاعی بدن می شوند.

افراد بالای ۵۰ سال، به صورت کلی در معرض خطر بیشتر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

افرادی که از داروهای ضدسرطان، استروئیدها و داروهای تجویزشده برای درمان پس از پیوند عضو استفاده می کنند، به طور بالقوه جز گروه هایی محسوب می شوند که خطر ابتلا به زونا در آنها بیش از افراد عادی است.(مهر)



لینک منبع :عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا

عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا/ نشانه های بیماری پوستی - خبرگزاری ... www.mehrnews.com/.../عوامل-تاثیرگذار-در-ابتلا-به-زونا-نشانه-های-بیماری-پوستی‎Cached Similar5 جولای 2015 ... ویروس عامل بیماری آبله مرغان می تواند برای سال ها در بدن فرد به صورت نهفته باقی مانده و در صورت بروز تحریک های عصبی یا ضعف سیستم ایمنی به ... - عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا - پایگاه خبری تحلیلی بانو banounews.ir/News.aspx?code=2137‎Cached5 جولای 2015 ... بیماری زونا نوعی عارضه ویروسی است که موجب تحریک شدید و دردناک پوست بیماران شده و به صورت تاول در سطح بدن بروز می کند. البته پیش از ... آشنایی با عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?comment... 12 جولای 2015 ... آشنایی با عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا ویروس عامل بیماری آبله مرغان می تواند برای سال ها در بدن فرد به صورت نهفته باقی مانده و در صورت بروز ... عوامل موثر در به وجود آمدن بیماری زونا و راه درمان آن - بیتوته www.beytoote.com/health/.../symptoms-shingles2-illness.html‎Cached Similarعلائم و نشانه های بیماری زونا,علل بروز بیماری زونا,راه های تشخیص زونا,چه کسانی در معرض ابتلا به زونا هستند؟,درمان های خانگی,پس از بهبودی ویروس از بین نمی رود ... دولت بهار:عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا/ نشانه های بیماری پوستی www.dolatebahar.com/telex-87578.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا/ نشانه های بیماری پوستی یکشنبه، 14 تیر 1394 - 06:11 کد خبر: 87578 ... زونا گوش - علمی سرا elmisara.ir/tag/زونا-گوش.html فریدون جیرانی که ابتدای امسال به بیماری «زونا» مبتلاء شد و این روزها دوران نقاهت را سپری می‌کند، ... عوامل تاثیرگذار در ابتلا به بیماری پوستی زونا - مشرق نیوز ... علائم زونا و روشهای درمان آن - نمناک namnak.com/علائم-زونا.p10943‎Cachedبیماری زونا و زونا و علائم زونا و درمان زونا و زونا چشمی و ویروس زونا را در نمناک بخوانید. ... عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به زونا. * استرس. * وجود یک بیماری که باعث ... عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا | خبر فارسی khabarfarsi.com/ext/13369001 5 جولای 2015 ... عوامل تاثیرگذار در ابتلا به زونا. سلامت نیوز :ویروس عامل بیماری آبله مرغان می تواند برای سال ها در بدن فرد به صورت نهفته باقی مانده و در صورت ... زونا چیست؟ - بیماری - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/85600/زونا-چیست-‎Cached Similar29 ا کتبر 2013 ... عوامل دیگر که شانس ابتلا به زونا را افزایش می دهند ، عبارتست از ... جلدی موثر است، به شرط اینکه در عرض 3-2 روز اول شروع بیماری مصرف شوند. - عوامل موثر در به وجود آمدن بیماری زونا و راه درمان آن www.rahenou.ir/News.aspx?code=1342‎Cachedعوامل موثر در به وجود آمدن بیماری زونا و راه درمان آن مقالات ... هر کسی که به آبله مبتلا شده باشد، مجددا در خطر ابتلا به زونا قرار دارد؛اما احتمال این خطر با افزایش سن ...