مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا فشارخونی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟

دکتر جعفر نوابی خاطرنشان کرد: با توجه به واجب بودن فریضه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان توصیه می‌شود این بیماران قبل از گرفتن روزه حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و در صورتی که روزه‌داری برای آنها خطرناک است، از این کار خودداری کنند.
این متخصص داخلی خاطرنشان کرد: در زمان گرسنگی آدرنالین خون افزایش یافته که این امر موجب کاهش قند و افزایش فشار خون می‌شود و به همین علت توصیه می‌شود بیمارانی که فشار خون بالا و کنترل نشده‌ای دارند، از روزه گرفتن اجتناب کنند.

نوابی افزود: چنانچه بیمارانی اصرار بر گرفتن روزه دارند و پزشک آنها گرفتن روزه را برای آنها مجاز دانست، باید ابتدا دو تا سه روز، روزه گرفته و سپس فشار خون خود را کنترل کنند و در صورت افزایش فشار خون حتما باید از روزه گرفتن امتناع کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد: در صورتی که بیماران مبتلا به فشار خون بالا، در زمان روزه‌داری فشار خون کنترل شده‌ای داشتند، باید برخی نکات تغذیه‌ای را در زمان روزه‌داری رعایت کنند.

وی توصیه کرد: این دسته از بیماران باید به طور جد از مصرف غذاهای شور و چرب خودداری کرده، سعی کنند به هیچ عنوان عصبی نشوند و به میزان کافی نیز در طول مدت افطار تا سحر آب بنوشند. (ایسنا)



لینک منبع :آیا فشارخونی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟

آیا فشارخونی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../آیا-فشارخونی-ها-می-توانند-روزه-بگیرند؟‎Cachedآیا فشارخونی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟ یک متخصص داخلی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد افراد مبتلا به فشار خون بالا در زمان روزه‌داری با مشکل افزایش فشار مواجه ... روزه گرفتن برای این افراد ممنوع است - نمناک namnak.com/روزه-گرفتن.p32417‎Cachedآیا بیماران دارای فشار خون بالا می توانند روزه بگیرند؟ ... رژیم غذایی فشارخونشان تحت کنترل است، منعی برای روزه گرفتن ندارند ولی آن دسته از مبتلایان به فشارخون ... مبتلایان به فشارخون روزه نگیرند | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/news.../مبتلایان-به-فشارخون-روزه-نگیرند/‎Cached6 ژوئن 2017 ... آیا افراد مبتلا به فشار خون می‌توانند روزه بگیرند؟ ... به طور کلی می‌توان گفت کسانی که فشارخون بالا و نوسان‌دار دارند، یعنی در طول شبانه روز ... آیا فشارخونی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟ portal.jafamhis.com/.../آیا+فشارخونی‌ها+می‌توانند+روزه+بگیرند؟.html‎Cachedیک متخصص داخلی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد افراد مبتلا به فشار خون بالا در زمان روزه‌داری با مشکل افزایش فشار مواجه می‌شوند، توصیه کرد: این افراد تا حد امکان ... دانستنیهای پزشکی | آیا افراد دارای فشار خون بالا میتوانند روزه بگیرند؟ https://baelm.net/دانستنیهای-پزشکی-آیا-افراد-دارای-فشار/‎Cachedافراد با فشارخون بالا نباید روزه بگیرند، اما چنانچه فشارخون بالا و قابل کنترل با مصرف دارو دارند، روزه برای آنان منعی ندارد. به گزارش فارس، علی‌اصغر دادگر. قند خون و روزه داری - فشارخون.. چربی خون.کلسترول.درد سینه.. درد قلب ... robabnaz17.persianblog.ir/tag/قند_خون_و_روزه_داری‎Cached Similarافراد مبتلا به دیابت می توانند در ماه رمضان روزه بگیرند ۱ - من بیماری قند دارم و در حال حاضر برای پایین آوردن قند خونم از قرص قند استفاده می کنم ، آیا می توانم امسال ... دیابت و روزه داری diabetestma.org/view/دیابت%20و%20روزه%20داری/47.html‎Cached Similarاگر چه بسیاری از بیماران دیابتی از روزه داری براساس قوانین شرع معاف هستند اما ... شروع به روزه داری می کنند و این در مواردی میتواند منشاء بروز عوارض نگران کننده در آنها ... بیمارانی که مشکلات جدی نظیر فشارخون کنترل نشده و مشکلات قلبی دارند . .... سوال 2 = آیا دخترم که دیابتی است و انسولین تزریق می کند می تواند روزه بگیرد ؟ آیا بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../آیا-بیماران-قلبی-می-توانند-روزه-بگیرند‎Cached Similar15 جولای 2013 ... آیا بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟ ... ها ازجمله بیماری های قلبی حاد، فشارخون، سکته های قلبی، مغزی، مشکلات کلیوی و غیره جلوگیری می شود. آیا افراد مبتلا به فشار خون میتوانند روزه بگیرند؟- هایپرکلابز hyperclubz.com/main/Club.aspx?qClub=golestan&qCat...‎Cached Similarبنابراین بعنوان یک قانون باید حتی المقدور از روش های غیرداروئی برای کنترل فشارخون استفاده کرد و در اینجا نقش روزه ماه رمضان کاملاً مشخص است . عوامل غیرداروئی ... آیا افراد مبتلا به فشارخون بالا می توانند روزه بگیرند + فیلم ! matlabak.ir/religion.php?subject=Religious_Articles&pid=7880‎Cached31 مه 2017 ... آیا افراد مبتلا به فشارخون بالا می توانند روزه بگیرند + فیلم ! افرادی که دارای پر فشاری خون هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا در مورد هر ...