مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اثرات بارداری بر سردردهای میگرنی

کارشناسان معتقدند که بسیاری از زنان مبتلا به سردردهای میگرنی در دوران بارداری کمتر دچار این عارضه می‌شوند. دکتر «دیوید دودیک» از انجمن میگرن آمریکا گفت: زنانی که به میگرن مبتلا هستند، این فرصت را دارند که در دوران بارداری کمتر از این عارضه آزار ببینند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد 50 تا 80 درصد زنان مبتلا به میگرن در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه دوم و سوم و به دلیل افزایش سطح استروژن به میزان کمتری سردرد میگرنی را تجربه می‌کنند. همچنین در این مطالعه تاکید شد در زنانی که میگرن آنان با دوران قاعدگی مرتبط است در دوران بارداری میزان سردردهای میگرنی در آنان کاهش می‌یابد.
هرچند زنانی که دچار عارضه میگرن نیستند ممکن است برای اولین بار این بیماری را در دوران بارداری تجربه کنند. با این حال در برخی از زنان، با سابقه ابتلا به میگرن ممکن است شدت حمله میگرنی در دوران بارداری بیشتر باشد.
نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است که زنان مبتلا به میگرن در این دوران با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند. به طور مثال این زنان ممکن است به مشکلات مربوط به رگ‌های خونی، اضافه وزن و مشکلات خواب مبتلا شوند.
به گزارش هلث دی‌نیوز، متخصصان تاکید دارند که زنان مبتلا به میگرن باید مطمئن باشند فشارخون و سطح کلسترولشان تحت کنترل است و پیش از شروع بارداری از استعمال سیگار خودداری کنند. (ایسنا)



لینک منبع :اثرات بارداری بر سردردهای میگرنی

دلایل میگرن در بارداری و درمان آن - نمناک namnak.com/میگرن-در-بارداری.p39557‎Cachedبه همین علت است که الگوهای سردرد میگرنی در دوران بارداری، قاعدگی و یائستگی تغییر .... داروهای دیگر؛ که به منظور برطرف کردن اثرات جانبی میگرن در دوران بارداری ... سردردهای میگرنی در بارداری - بیتوته www.beytoote.com/.../migraine-headaches-pregnancy.html‎Cached Similarسردرد در بارداری. سردردهای میگرنی به طور شایع در حاملگی دیده می شوند، زیرا میگرن در خانم های سنین باروری دارای شیوع بیشتری است و هورمون های حاملگی می توانند ... میگرن در بارداری - ایران سلامت forum.iransalamat.com/بارداری-و...1296/میگرن-در-بارداری-9425/‎Cached Similarسردرد میگرنی در بارداری سردرد های میگرنی بطور شایع در حاملگی دیده می شوند زیرا میگر. درمان سردردهای میگرنی در دوران بارداری - متخصص مغز و اعصاب تهران ... drsakhabakhsh.ir/درمان-سردردهای-میگرنی-دردوران-باردار/‎Cachedعلت بروز سردردهای میگرنی در دوران بارداری و حاملگی،خطرات آن و درمان میگرن در بارداری با روش های دارویی(اثرات و عوارض آنها) و درمان های خانگی. ‎عوامل بروز سردردهای ... - ‎عوامل محرک میگرن - ‎روش‌های درمان سردردهای میگرنیاثرات بارداری بر سردردهای میگرنی - سلامتی salamati.ir/2016/12/15/اثرات-بارداری-بر-سردردهای-میگرنی/‎Cached15 دسامبر 2016 ... به گفته پزشکان متخصص در دردهای میگرنی، الگوی سردرد در زنانی که به میگرن مبتلا هستند اغلب در دوران بارداری آنها تغییر می‌کند. کارشناسان ... عوارض سردرد میگرنی در بارداری/ رابطه میگرن با فشارخون‌ بارداری nininama.com/fa/news73942.aspx‎Cached25 ا کتبر 2016 ... این مطالعه نشان داد که حدود ۲۰ درصد زنان بارداری که به خاطر سردرد میگرنی شدید به اورژانس مراجعه کردند، به عارضه بارداری پره‌اکلامپسی دچار شدند. علت "سردرد و میگرن در بارداری" | پیشگیری و دارو درمانى میگرن ... https://baelm.net/علت-سردرد-و-میگرن-در-بارداری-پیشگیری-و/‎Cachedعلت “سردرد و میگرن در بارداری” | پیشگیری و دارو درمانى میگرن حاملگی ... نداد، باز هم این مطلب به شما کمک مى‌کند تا راحت‌تر با اثرات “میگرن در باردارى” کنار بیایید. Lahzehnama.ir | میگرن و بارداری - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/news/16028/میگرن-و-بارداری‎Cached Similar5 دسامبر 2014 ... عادت ماهیانه ، بارداری و یائسگی معمولا الگوی سر درد میگرنی بانوان را ... به سردرد متوجه می شوند که در سه ماهه ی اول بارداری در اثر نوسانات هورمونی ... درمان سردرد های میگرنی دوران بارداری - درمان - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../درمان-سردرد-های-میگرنی-دوران-بارداری‎Cached Similar11 جولای 2013 ... بیش از ۲۵ درصد زنان باردار اولین تجربه سردردهای میگرنی را در همین دوران تجربه می‌کنند. خطر میگرن در دوران بارداری - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/77267‎Cached Similar15 مارس 2009 ... همشهری‌آنلاین: پژوهشگران می‌گویند میگرن در بارداری ممکن است احتمال سکته ... به خصوص میگرنی که با اورا - تغییرات بینایی پیش از شروع سردرد، ...