مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش‌های سنتی و مدرن برای پاکسازی کبد

شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد گفت:‌ خون از دستگاه گوارش توسط کبد جذب می‌شود و توسط آنزیم‌ها فرآیند‌هایی عمل دفع انجام می‌شود. داروها، سموم از طریق جریان صفرا به روده می‌ریزد و به این طریق دفع می‌شود. بنابراین باید دانست بسیاری از سموم و داروهایی که به بدن وارد می‌شود بر کبد اثر دارد و در واقع کبد پاکسازی کننده خون است.
آگاه افزود: طبیعی است برای سلامت کبد استفاده از غذای سالم ضروری است اما متاسفانه امروزه بسیاری از غذاها به سموم، آفت کش‌ها و مواد نگهدارنده آلوده هستند که پرهیز از این مواد توصیه می‌شود.
وی ادامه داد: عامل بعدی در حفظ سلامت کبد استفاده از آنتی اکسیدان‌هاست. آنتی اکسیدان‌ها زمانی اثر مطلوب خواهند داشت که از منابع طبیعی مصرف شوند و چنانچه از مکمل‌ها و منابع غیر طبیعی استفاده شود تاثیر کمتری خواهد داشت. آنتی اکسیدان‌ها بیشتر در میوه‌های قرمز مانند زغال اخته و زرشک یافت می‌شود.
در همین زمینه، علی اکبر جعفریان، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص طب سنتی گفتد: قدما کبد را جزو دستگاه گوارش می‌دانستند و اعتقاد داشتند انسان‌ها باید از غذا مراقبت کند. غذاهای سنگین و غذاهایی که رطوبت بدن را زیاد می‌کند کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین نبایستی در زمان سیری غذا مصرف شود چراکه این کار باعث تحمیل فشار زیادی به کبد می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر توصیه‌های غذایی، استفاده از داروهای گیاهی نیز موثر است که در این بین از داروهای ملین و مسهل هم استفاده می‌شود. از داروهای گیاهی می‌توان به کاسنی، شاه تره، ترنجبین اشاره کرد.

توجه به این نکته ضروری است که در هر دو روش طب جدید و سنتی استفاده از غذاهای سالم در تقویت و پاکسازی کبد تاثیر بسزایی دارد. (عصر ایران)



لینک منبع :روش‌های سنتی و مدرن برای پاکسازی کبد

پاکسازی کبد از دیدگاه طب سنتی و مدرن - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../پاکسازی-کبد-از-دیدگاه-طب-سنتی-و-مدرن‎Cached Similar7 ژوئن 2015 ... پاکسازی و حفظ سلامت کبد معمولا به دو روش تغذیه‌ای و دارویی انجام می‌شود. پاکسازی کبد با طب سنتی و مدرن - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../پاکسازی-کبد-با-طب-سنتی-و-مدرن‎Cached Similarپاکسازی کبد با طب سنتی و مدرن پاکسازی و حفظ سلامت کبد معمولا به دو روش تغذیه‌ای و دارویی انجام می‌شود. کبد یکی از ارگان‌های مهم بدن است که در تصفیه سموم، ... پاکسازی کبد با طب سنتی و مدرن | غذاهای سنگین و غذاهایی که - قطره www.ghatreh.com/news/nn26139425/پاکسازی-کبد-سنتی-مدرن‎Cached Similar7 ژوئن 2015 ... ظ پاکسازی کبد با طب سنتی و مدرن "پاکسازی و حفظ سلامت کبد معمولا به دو روش تغذیه ای و دارویی انجام می شود. کبد یکی از ارگان های مهم بدن است که ... چگونه کبدمان را مثل دسته گل تمیز کنیم - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../clean1-kbdman.html‎Cached Similarداروهای گیاهی برای درمان کبد تمیز کردن کبد حالت تهوع,هضم غذا کبد,کبد چرب,درمان ... مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی ... رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند. روش تهیه ... پاک‌سازی کبد با ریشه‌ی گیاه قاصدک ... دوره رژیم لاغری 9 روزه سنتی و مدرن عمومی و موضعی برای افراد پر مشغله ... روش های پاکسازی کبد،کلیه و لوزالمعده - مجله پاکیمان| آموزش طب سنتی ... www.nasrpakiman.com/روش-های-پاکسازی-کبد،کلیه-لوزالمعده/‎Cachedپاکسازی کبد و کلیه، سمزدایی کبد ،روش های پاکسازی کبد،کلیه و لوزالمعده، سمزدایی کلیه،سموم در همه جا هستند؛ در غذایی که می‌خورید و در هوایی که تنفس می‌کنید. روش‌های پاکسازی کبد و خون در 5 روز - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../روش‌های-پاکسازی-کبد-و-خون-در-5-روز.html‎Cachedبه گزارش نیک صالحی به نقل از مردمان:منظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی همه چربی‌ها، اندوخته‌های قدیمی کلسترول، سنگ‌های مثانه، سموم، بقایای داروها و ... روش‌ های پاکسازی کبد و خون به شیوه علمی - مردمان www.mardoman.net/health/detoxifyliver‎Cached Similar2 ژوئن 2012 ... پاکسازی روده پیش‌نیاز همه پاکسازی‌های دیگر بدن هستند و البته فواید بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد. پاکسازی ۵ روزه کبد. این روش پاکسازی کبد ... پاکسازی کبد | راههای پاکسازی کامل کبد با داروهای گیاهی - نمناک namnak.com/پاکسازی-کبد-خانگی.p25407‎Cachedپاکسازی کبد و پاکسازی کبد با گیاهان دارویی و راههای پاکسازی کبد طب سنتی و پاکسازی کبد با تغذیه و پاکسازی کبد با میوه ها و پاکسازی کبد با عرقیات و ... پاکسازی کبد شلیور بایگانی - پارسی طب fa.parsiteb.com/tag/پاکسازی-کبد-شلیور/‎Cachedدرمان کبد چرب با بهترین روش تغذیه + خوردنی های مفید و مضر - پارسی طب ... برنامه های رادیویی ما را با حضور کارشناسان خبره ی طب سنتی و مدرن را دریافت کنید. از امروز کبد خود را پاکسازی کنید | مه شو mahsho.com/از-امروز-کبد-خود-را-پاکسازی-کنید/‎Cached Similar14 ژوئن 2015 ... ۱۲ ماده موثر برای پاکسازی کبد از فلزات سنگین ... مصرف سیر به‌صورت ناشتا یک روش فوق‌العاده برای زدودن سموم و فلزات سنگین از کبد هستند.