مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود

پاسخ مشاور: رخدادهای آسیب‌زایی همچون طلاق و جدایی‌های عاطفی از مواردی است که می تواند دید فرد را به دنیا و عملکرد عاطفی او تغییر دهد و باعث تحریک شدید و خرد کننده او شود. از دست دادن شریک از جمله ناراحت کننده ترین و آسیب‌زاترین تجاربی است که ممکن است در زندگی رخ دهد و به دنبال این تجربه استرس زا ، فرد می تواند هم پیامد مثبت و هم منفی را تجربه کند.


مسئولیت شکست را بپذیرید

تحقیقات نشان داده است نقشی که فرد در جدایی دارد در تحمل آسیب ناشی از آن، موثر است. اگر فرد خودش مسبب این جدایی باشد همراه با احساس گناه، می تواند آن را تحمل کند. اما اگر فرد در آن نقشی نداشته باشد به دلیل از دست دادن حمایت مورد انتظار از رابطه، همراه با تلاش برای درک علت جدایی، احساس در هم ریختگی عاطفی و شناختی بیشتر و سخت تری را تجربه می کند.
شما ظاهرا در از هم پاشیدن زندگی گذشته خود نقشی نداشته اید و شاید به همین علت است که با گذشت زمان و تشکیل زندگی جدید هنوز گرفتار احساسات رابطه قبلی خود هستید. دردهای شما درمان نیافته است؛ اما باید بدانید که با وجود مقصر دانستن اطرافیان در از هم پاشیدن زندگی قبلی تان، مسئولیت نهایی این جدایی بر عهده خودتان بوده است و باید به شیوه ای فعال با آن روبرو شوید و خود را پیدا کنید.
لازم است ابتدا خویشتن خویش را بر اساس آنچه به نظرتان مناسب می آید بپذیرید تا بتوانید دیگری را در آن شریک کنید. بهتر بود قبل از ازدواج مجدد به بازسازی خود و عقایدتان می پرداختید و دیگری را در این بحران عاطفی سهیم نمی کردید.


به پیشرفت زندگی جدید خود بیندیشید

زندگی احساسی و عاطفی هر فرد نتیجه تصمیم گیری ها و انتخاب های او است؛ ازدواج یعنی تعهد به خود و دیگری آن هم نه درگفتار بلکه در ذهن و رفتار و عمل. بنابراین شما مخاطب محترم خود را از شر این افکار وسوسه‌انگیز نجات دهید. احساس دوست داشتن آن فرد را از خود جسمانی اش جدا و تلاش کنید با همه سختی هایی که دارد، آن احساس عشق و علاقه را به همسرتان منتقل کنید. به آنچه امروز صاحبش هستید بیندیشید. شما در مقابل زندگی امروزتان مسئول هستید و به احتمال زیاد، به هم ریختگی های روح شما توسط همسرتان حس می شود و می تواند در دراز مدت به رابطه امروز شما آسیب برساند.
اگر به خودتان اطمینان داشته باشید کم کم می توانید به دیگران توجه کنید و آن ها را دوست داشته باشید و به آن ها محبت کنید. گذشته با تمام خوبی ها و بدی هایش رفته است و شما در امروز قرار دارید. تلاش کنید همه آن ها را با احساسات و هیجانات پشتشان، دور بریزید. آن فرد امروز متعلق به دیگری است و شما وارد رابطه دیگری شده اید. به همسرتان نزدیک تر شوید. به او بیشتر محبت کنید. دست از مقایسه بردارید و به دنبال ویژگی های آن فرد در همسرتان نگردید که این خیال باطل شما را به بیراهه خواهد برد.
با توجه به اینکه با گذشت این سال ها و تشکیل زندگی جدید هنوز گرفتار خاطرات گذشته هستید و درد آن را حس می کنید، شاید بهتر باشد با کمک یک متخصص، گذشته را مرور کنید و پرونده آن را برای همیشه در زندگی خود ببندید. (منیژه مسگری - کارشناس ارشد روانشناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود

Images for عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../عقد-به-هم-خورد-اما-یاد-او-از-ذهنم-نمی‌رود‎Cached6 ژوئن 2015 ... جام جم سرا- بعد از سربازی به خواستگاری دختر یکی از آشنایان رفتم که عاشقش بودم. ما ۴ ماه نامزد بودیم اما شب قبل از عقد به خاطر لجبازی مادرانمان ... عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../عقد-به-هم-خورد-اما-یاد-او-از-ذهنم-نمی‌رود‎Cached6 ژوئن 2015 ... جام جم سرا- بعد از سربازی به خواستگاری دختر یکی از آشنایان رفتم که عاشقش بودم. ما ۴ ماه نامزد بودیم اما شب قبل از عقد به خاطر لجبازی مادرانمان ... جام جم | پارس نیوز https://www.parsnews.com/tags/جام%20جم/?curp... فصل دوم سریال تلویزیونی «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری برای پخش از شبکه ... عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود · ادعای تازه در پرونده قتل مرد مبتلا به ام‌اس ... علت از هم پاشیدن سایت 98یا - onvansho onvansho.ir/result/علت-از-هم-پاشیدن-سایت-98یا.html اگزوزهایی که باعث از هم پاشیدن هم که به علت مشارکت کمتر سایت پدال برگزیده . ... عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود برای درک علت جدایی احساس در هم ریختگی از هم ... وقتی مردی شما را بخواهد... - مردمان www.mardoman.net/family/وقتی-مردی-شما-را-بخواهد‎Cached Similarاین توصیه ها را یک مشاور روانشناس برایم گفته است؛ آنقدر جالب بودند که بد ندیدم به شما هم منتقلشان کنم. وقتی مردی شما را بخواهد، هیچ چیز نمی تواند جلوی او را بگیرد ... ایران سرتیتر :: گوناگون iransartitr.ir/c-8-49-گوناگون‎Cachedعقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود. جام جم سرا- بعد از سربازی به خواستگاری دختر یکی از آشنایان رفتم که عاشقش بودم. ما ۴ ماه نامزد بودیم اما شب قبل از عقد به خاطر ... ترفندهای زنانه در همسر داری - شهربانوها shahrbanoha.blogfa.com/cat-1.aspx‎Cached Similar1- هنگامیکه با هم به مسافرت میریم بهتر اینه که همه مسئولیت کارهای خودشون رو به .... که نمی توانم احساسم را انتخاب کنم اما می توانم نحوه بر خورد با آنرا انتخاب کنم. ... که گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد فقط دستی است برای گرفتن دست او و قلبی ... که خواهرم احساس تنهایی کنه از دیروز تا حالا داغونم، کم آوردم و هیچ راه حلی به ذهنم نمیرسه. مشاوره ازدواج بایگانی | صفحه 16 از 20 | آی همـســر ihamsar.ir/tag/مشاوره-ازدواج/page/16/ خواستگار هم دارم؛ اما مادر و پدرم اجازه ورود آن ها را به منزل نمی‌دهند. ... انتخابی و طی کردن فراز و نشیب های فراوان، همه چیز به هم خورد به خواسته خانواده خودم. ... ۲۲سال پیش او را به اجبار به عقد پسرخاله‌اش درآوردند، مرا هم کتک زدند، اما خاطرات عشق او از ذهنم بیرون نمی‌رود. هرچه می‌بینم و می‌شنوم مرا به یاد او می‌اندازد، حسرتش لذت زندگی‌ را از من گرفته و ... منافع آیة الکرسی و ختم بسیار مجرب آن | وب سایت شخصی امید دین پرست omiddinparast.ir/ayatolkorsi/‎Cached Similar8 ژوئن 2012 ... امام صادق (ع) فرمودند: « چون خداوند امر کرد که این آیات به زمین آیند این آیات به ... خواند مگر اینکه به او به چشم نهانم در هر روز هفتاد بار بنگرم، برای او در هر نظری .... بهم خورد که خیلی سنگین بود برام چون هم خرج خانواده رو میدادم و هم خواهرم پیشم ..... پسرم تنها هستیم اما پسرم وقتی شوهرم رو میبینه یا خونواده شوهرم منو از یادش ...