مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟

پاسخ مشاور: سوالتان را خیلی کلی مطرح کرده‌اید؛ به همین دلیل برداشتم از سؤالتان این است که در ابتدای آشنایی با این دختر خانم شرایط خود را برای ازدواج با وی در نظر نگرفته‌اید و بعد از مدتی از آشنایی، تصمیم به ازدواج گرفته‌اید اما خانم شرایطی را که مد نظر شماست ندارد. اگر چنین باشد، در ادامه توضیحاتی می‌دهم که امیدوارم پاسختان را دریافت کنید.

به نگرش طرف مقابل برای ازدواج توجه کنید

احتمالاً‌ از اینکه خانم مورد نظر به شما اطمینان کرده احساس نگرانی می‌کنید. بهتر بود در ابتدای آشنایی، قبل از درگیر کردن احساس خود و قبل از اینکه دلبسته یا وابسته به طرف مقابلتان شوید، سعی می‌کردید انتخاب خود را با دلایل منطقی و عقلی بررسی کنید و بعد از انتخاب کردن، مسئولیت انتخاب خود را می‌پذیرفتید. به این دلیل که در اغلب موارد افراد، در ازدواج و رابطه به دنبال تأمین نیازها و کمبودهای خودشان هستند و در انتخاب همسر سعی می‌کنند فردی را برگزینند که نیازهایشان را تأمین کند؛ این نیازها ۵ مورد است که شامل نیاز به بقا، تفریح، قدرت، آزادی و عشق‌ورزی می‌شود. این نیازها در افراد مختلف به میزان متفاوت وجود دارد. افرادی که نیاز عشق‌ورزی بالایی دارند، هم بشدت به همسرشان عشق می‌ورزند و هم نیازمند توجه و محبت فراوان طرف مقابلند و با عشق‌ورزی در همسرشان احساس اطمینان و امنیت ایجاد می‌کنند؛ اما در بسیاری از موارد همسرانی دارند که نیاز به عشق‌ورزی در آن‌ها پایین است و در نتیجه از کم‌توجهی همسرشان شاکی می‌شوند و احساس ناامنی می‌کنند. متاسفانه همسران چنین افرادی به آن‌ها احساس ترحم دارند.

ملاک‌های خود را برای ازدواج بروشنی بیان کنید

توصیه می‌کنم با این دختر خانم در مورد نوع پوشش، معیارهای رفتار با نامحرم و سایر شرایط ازدواجتان صحبت کنید. در صورتی که نمی‌تواند شرایط شما را بپذیرد، از ازدواج با وی صرف نظر کنید و به دلیل این که از ابتدا شرایط خود را به وی نگفته‌اید حتماً از او عذرخواهی کرده، سعی کنید با کمترین آسیب از وی جدا شوید. این را هم در نظر داشته باشید که شما مسئول هیجانات و احساسات دیگران نیستید. به وی حتماً بگویید جدا شدن در حال حاضر بهتر از ازدواجی است که در آن شما احساس خوبی به حجاب و نوع برخورد وی با نامحرم نداشته باشید و مدام مجبور باشید که این مسئله را به وی تذکر دهید و در نتیجه این امر باعث رنجش و اختلافات زناشویی شود. جدایی در حال حاضر بحرانی را برای دختر خانم ایجاد می‌کند که نامش بحران عاطفی است و با کمک گرفتن از مشاور قابل درمان است؛ اما در صورتی که این خانم شرایط شما را پذیرفت، حتماً تاکید کنید که با پذیرش شرایطتان باید مسئولیت انتخابش را نیز بپذیرد. (زهرا وفایی جهان - کارشناس ارشد روان شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟

تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../تردید-دارم؛-ازدواج-کنم-یا-نه؟-احساساتش-چه-می‌شود؟‎Cached1 ژوئن 2015 ... جام جم سرا- پسری ۲۴ ساله‌ام که چند وقت پیش با دختری ۱۸ ساله آشنا شده‌ام. قصد داشتم با او ازدواج کنم چون از رفتارش معلوم است خیلی مرا دوست دارد و ... تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟ - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../تردید-دارم؛-ازدواج-کنم-یا-نه؟-احساساتش-چه-می‌شود؟‎‎Cached1 ژوئن 2015 ... جام جم سرا- پسری ۲۴ ساله‌ام که چند وقت پیش با دختری ۱۸ ساله آشنا شده‌ام. قصد داشتم با او ازدواج کنم چون از رفتارش معلوم است خیلی مرا دوست دارد و ... مشاوره زناشویی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/ir.moshavere.zanashoee.d9/?l=fa‎Cached Rating: 3.7 - 24 votes - Free - Android - Business/Productivity شکوِه دختر ۱۸ ساله: از دست این پدر سختگیر چه کنم؟ خیالپردازی‌های ممنوعه با دخالت های ... تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟ لکنت زبان، گوشه‌گیرم کرده مشاوره - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/didar.moshavere/?l=fa‎Cachedیک بار شکست خوردم، حالا از ازدواج می‌ترسم با زن کم‌حرف ازدواج کنم یا با زن پرحرف؟ ... تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟ لکنت زبان، گوشه‌گیرم کرده تفاوت سنی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../تفاوت-سنی-چقدر-در-ازدواج-اهمیت-دارد‎Cached Similar12 ژانویه 2012 ... امروزه ازدواج هایی که در آن زوج ها همسالند و یا ازدواج هایی که در آن زن بزرگ تر از مرد است بیشتر از قبل دیده می شود. ... ولی نه.مطلقا اینطور نیست.سن فقط یه عدده.بازم میگم بنظر من سن عقلی مهمه و تفاهم و همخوانی شخصیت و فرهنگ .... رو دوست دارم که 18 سال از خودم بزرگتره البته فکر می کنم اون همیشه منو بچه فرض کنه یا نتونم ... کسانی که خواهان ازدواج با دختران بزرگتر از خودشان هستند بخوانند ... مشاوره-ازدواج.com/کسانی-که-خواهان-ازدواج-با-دختران-بزرگت/‎‎Cached Similar7 سپتامبر 2013 ... من عاشق یه دخترم که ۶ ماه از من بزرگتره و من میخوام باهاش ازدواج کنم. ..... سلام من پسری هستم ۲۰ساله دختری را دوست دارم که سه سال ازم بزرگتره الان همه راضی .... آنان اغلب از کودک بی‌تدبیر و احساساتی و بی‌تأمل وجودشان استفاده می‌کنند و با .... ولیی نمیدونم گناهه یا نه مامان و ابجی دختره هم منو میدونن راضی هست تورو خدااااااا ... مشاوره زناشویی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://getbazaar.com/app/ir.moshavere.zanashoee.d9/?l=fa طلاق، رجوع، ازدواج مجدد، و دوباره طلاق پول به من نمی‌دهد اما خرجم می‌کند تردید دارم؛ ازدواج کنم یا نه؟ احساساتش چه می‌شود؟ لکنت زبان، گوشه‌گیرم کرده با شوهری که مدام قهر ... آیا ازدواج با دختری که با پسری رابطه داشته درست است؟ | شهر سوال www.soalcity.ir/node/2520‎Cached Similar5 آگوست 2014 ... نکته دیگر اینکه من میخواهم ازدواج کنم اما خانواده ام بخاطر ازدواج ناموفق ... با فرض رابطه نامشروع ایشان، پیشنهاد می شود از چنین ازدواجی صرفنظر ..... از ازدواج و کاهش احساس) شک و تردید و نگرانی نسبت به تکرار خیانت در ...... من بینهایت این دخترو دوستش دارم ولی میخواستم ببینم ازدواج با چنین دختری کار درستیه یا نه؟ توصیه‌های شهاب مرادی به دختران مجرد سن بالا - فرارو fararu.com/fa/news/.../توصیه‌های-شهاب-مرادی-به-دختران-مجرد-سن-بالا‎Cached Similar25 مه 2013 ... الان خیلی احساس تنهایی می کنم و واقعا نیاز عاطفی دارم که ازدواج کنم اما نمی توانم از ... مطرح کنم و مثلا بگویم مورد مناسب می شناسند یا خیر، عزت نفسم چه می شود؟ ... 2- بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگی نیست! ...... یک دختر مگه دیوونه هست که بر ازدواج کنه با یک پسری که نه شغل درست و درمون داره نه درآمدی و . چادر سر کنم یا نه؟! | گروه اینترنتی رهروان ولایت www.welayatnet.com/fa/forum/چادر-سر-کنم-یا-نه؟‎Cached Similarواقعا برام سخته چادر سر کنم چند بار اینکارو کردم ولی هر بار بی نتیجه بود و گذاشتم کنار من واقعا باید چیکار کنم ایا کارمو و اینارو بزارم کنار و فقط ازدواج کنم یا نه . .... و کفین است تردیدی نیست که چادر بهترین مصداق پوشش برای تحقق این حد شرعی حجاب است و به ..... البته بستگی داره مادرتون هم چادری باشن یا نه .