مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید

دکتر علیرضا خلیلیان تصریح کرد: احساس پری، درد، نفخ معده، سیری زودرس و حتی گاهی احساس گرسنگی بیش از حد از علائم این بیماری محسوب می‌شود.

خلیلیان افزود: گلوبوس احساسی است که فرد طی آن به صورت اشتباه تصور می‌کند لقمه‌ای در گلویش گیر کرده و هرچه قورت می‌دهد پایین نمی‌رود! این احساس بر اثر برگشت اسید به داخل حنجره به وجود می‌آید و در همه سنین رخ می‌دهد، اما شیوع آن در کودکان کمتر بوده و در بزرگسالان طی دوران میانسالی شایع می‌شود. زنان به علت زودرنج بودنشان بیشتر در معرض تحریک عصب معده قرار دارند.

وی گفت: برای درمان و تخفیف در علائم این بیماری، در مرحله اول باید از استرس و تشویش دوری کرد؛ چراکه یکی از فاکتورهای مهم ایجاد بیماری استرس است. همچنین این بیماری دوره درمانی مشخصی ندارد. یکی از شایع‌ترین داروهایی که برای درمان تجویز می‌شود قرص کلردیازپوکساید به همراه داروهای ضد اسید است.

خلیلیان اظهار کرد: افراد در صورت عدم درمان این بیماری و قرار گرفتن در محیط پراسترس دچار مشکلات روده بزرگ می‌شوند که در زنان با یبوست و در مردان با اسهال همراه است.

این فوق تخصص گوارش توصیه کرد: بیماران از خوردن غذاهای محرک، تند، ترش، شور و غذاهایی که سرعت تخلیه معده را کم می‌کند خودداری کرده و به جای آن از مرباجات که سبب سرعت تخلیه معده می‌شود، استفاده کنند. (ایسنا)



لینک منبع :از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید

از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../از-استرس-دوری-کنید-تا-به-گلوبوس-مبتلا-نشوید‎Cached28 مه 2015 ... جام جم سرا- به گفته فوق تخصص گوارش و کبد، اضطراب و: استرس مهم‌ترین عامل تحریک عصب معده و ترشح هورمون‌هایی است که باعث التهاب و ورم آن و ... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../از-استرس-دوری-کنید-تا-به-گلوبوس-مبتلا-نشوید از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید. پنج شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 08:33. جام جم سرا- به گفته فوق تخصص گوارش و کبد، اضطراب و: استرس مهم‌ترین ... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید - سلامتی salamati.ir/2016/12/.../از-استرس-دوری-کنید-تا-به-گلوبوس-مبتلا/‎Cached18 دسامبر 2016 ... استرس مهم‌ترین عامل تحریک عصب معده و ترشح هورمون‌هایی است که باعث التهاب و ورم آن و بخصوص ایجاد مشکل گلوبوس می‌شود. احساس پری، درد، نفخ ... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../از-استرس-دوری-کنید-تا-به-گلوبوس-مبتلا-نشوید 28 مه 2015 ... جام جم سرا- به گفته فوق تخصص گوارش و کبد، اضطراب و: استرس مهم‌ترین عامل تحریک عصب معده و ترشح هورمون‌هایی است که باعث التهاب و ورم آن و ... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید portal.jafamhis.com/.../از+استرس+دوری+کنید+تا+به+«گلوبوس»+مبتلا+نشوید.html‎Cachedبه گفته فوق تخصص گوارش و کبد، اضطراب و: استرس مهم‌ترین عامل تحریک عصب معده و ترشح هورمون‌هایی است که باعث التهاب و ورم آن و بخصوص ایجاد مشکل گلوبوس ... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید - جام جم آنلاین tnews.ir/جام-جم-آنلاین/4ede42171352.html جام جم سرا- به گفته فوق تخصص گوارش و کبد، اضطراب و: استرس مهم ترین عامل تحریک ... هورمون هایی است که باعث التهاب و ورم آن و بخصوص ایجاد مشکل گلوبوس می شود. از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس - پونیلا ponila.com/post/395235/ استرس مهم ترین عامل تحریک عصب معده و ترشح هورمون هایی است که باعث التهاب و ورم آن و بخصوص ایجاد مشکل ... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید. بهترین و بدترین غذاها برای کبد چرب / آرشیو farspage.com/w/23/o74ip‎Cachedکبد چرب در اثر تجمع چربی در سلول های کبد به وجود می آید و در افرادی که دچار اختلال در متابولیسم بدن هستند و .... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید. Reza Baghry - Google+ https://plus.google.com/114880877070118237419‎Cachedترشح صفرا به هضم غذا کمک می کند و تخلیه معده و روده ها را آسان می کند و در دفع سموم نقش مهمی دارد. علت تشکیل .... از استرس دوری کنید تا به «گلوبوس» مبتلا نشوید پانتیک-اختلالات هراس gyrusclinic.blogfa.com/‎Cached*آرام راه بروید و آرام تر از قبل صحبت کنید تا ضربان قلب و تنفس تان آرام شود. ... استرس واکنش فیزیکی بدن به موقعیتهای ناخوشایند به عنوان بخشی جدانشدنی از زندگی ... و حتی پیاده‌روی غافل نشوید، صرفا به آنچه دوست دارید فکر کرده و سپس آن را انجام دهید. ... بیمار مبتلا به گلوبوس هیچگونه مشکلی از نظر بلع غذا نداردو معمولاً حالت ...