مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده

بر اساس مطالعات اخیر، نوجوانان مبتلا به اضافه وزن دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده هستند و این رقم در نوجوانان چاق بالا‌تر است.
«صندوق تحقیقات سرطان جهان» رابطه بین سرطان و چاقی را قوی می‌داند و سرطان روده را به عنوان سومین سرطان شایع در جهان معرفی کرده که هر سال یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به آن گزارش می‌شود. متخصصان تاکید دارند که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و چربی شکمی با خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است.
در این بررسی نزدیک به ۲۴۰ هزار مرد سوئدی برای مدت ۳۵ سال مورد مطالعه قرار گرفتند که در شروع ۱۶ تا ۲۰ سال سن داشتند. اکثریت این افراد وزن طبیعی داشتند اما ۶/۵ درصد دچار اضافه وزن بوده و یک درصد چاق بودند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این بررسی مشخص شد افراد مبتلا به چاقی ۲/۳۸ برابر بیشتر احتمال دارد به تومورهای سرطان روده مبتلا شوند. در حقیقت رابطه آشکاری بین چاقی دوران نوجوانی و خطر ابتلا به سرطان روده در سال‌های آتی زندگی وجود دارد و چاقی یکی از فاکتورهای خطرزا در بروز این نوع از سرطان است. (ایسنا)



لینک منبع :ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده

ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده - ایسنا www.isna.ir/news/.../ارتباط-چاقی-نوجوانی-با-سرطان-روده‎Cached27 مه 2015 ... بررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن در دوران نوجوانی با خطر ابتلا به سرطان روده در سنین بالاتر ارتباط دارد. ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../ارتباط-چاقی-نوجوانی-با-سرطان-روده‎Cachedافراد مبتلا به چاقی 2.38 برابر بیشتر احتمال دارد به تومورهای سرطان روده مبتلا شوند. در حقیقت رابطه آشکاری بین چاقی دوران نوجوانی و خطر ابتلا به سرطان روده در ... ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده www.zistnews.com/News.aspx?ID=27684 27 مه 2015 ... ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده. بررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن در دوران نوجوانی با خطر ابتلا به سرطان روده در سنین بالاتر ارتباط دارد. ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/241484/ارتباط-چاقی-نوجوانی-با-سرطان-روده‎Cached27 مه 2015 ... ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان رودهبررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن در دوران نوجوانی با خطر ابتلا به سرطان روده در سنین بالاتر ارتباط دارد. ارتباط چاقی نوجوانان و سرطان روده بزرگ - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../ارتباط-چاقی-نوجوانان-و-سرطان-روده-بزرگ‎Cachedیک مطالعه جدید در سوئد نشان داده است که چاقی در دوران نوجوانی می تواند با بروز سرطان روده بزرگ در بزرگسالی ارتباط داشته باشد. در این مطالعه که 35 سال طول کشیده ... جهان نیوز - ارتباط سرطان روده بزرگ با چاقی در نوجوانی www.jahannews.com/analysis/.../ارتباط-سرطان-روده-بزرگ-چاقی-نوجوانی 3 فوریه 2017 ... مطالعات محققان سوئدی نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی در نوجوانی، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در بزرگسالی را دو برابر افزایش می دهد. پورتال-مرکز سلولی مولکولی-تغذیه/چاقی در دوران نوجوانی زمینه ساز ... www.qums.ac.ir/portal/home/?news/264589/.../چاقی...نوجوانی...سرطان... به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، پژوهشگران علوم پزشکی از ارتباط اضافه وزن دوره نوجوانی با خطر ابتلا به سرطان روده در بزرگسالی خبر دادند. بر اساس ... ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده archive.mardomsalari.net/Template1/News.aspx?NID=219424‎Cached28 مه 2015 ... ارتباط چاقی نوجوانی با سرطان روده. بررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن در دوران نوجوانی با خطر ابتلا به سرطان روده در سنین بالاتر ارتباط دارد. چاقی دوران نوجوانی زمینه ساز سرطان دستگاه گوارش است – سایت ... www.pezeshk.us/?p=30762‎Cachedبه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، پژوهشگران علوم پزشکی از ارتباط اضافه وزن دوره نوجوانی با خطر ابتلا به سرطان روده در بزرگسالی خبر دادند. بر اساس ... چاقی نوجوانی زمینه ساز سرطان در بزرگسالی - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/.../چاقی-نوجوانی-زمینه-ساز-سرطان-در-بزرگسالی‎Cached7 آگوست 2017 ... رابطه بین سرطان و چاقی را قوی میداند و سرطان روده را به عنوان سومین سرطان ... قرمز فرآوری شده و چربی شکمی با خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است.