مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید!

پاسخ مشاور: اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که همسر شما هیچ ربطی به رفتار مادرش ندارد. نباید مشکلاتی را که با مادر شوهرتان دارید به همسرتان انتقال دهید و بهتر است هیچ وقت همسرتان را درگیر روابط خود و مادر شوهرتان نکنید زیرا مسلما برای همسرتان بسیار سخت است که طرف یکی را بگیرد. این کار فقط باعث دور شدن همسرتان از شما خواهد شد.


شوهرتان قاضی نیست

از همسرتان انتظار نداشته باشید که نقش قاضی یا میانجی را بین شما و مادرش بازی کند. نکته بعدی این است که رفتارهای مادر همسرتان را شخصی تلقی نکنید. معمولا والدین بعد از ازدواج فرزندان، نوعی احساس تهی بودن می‌کنند، که به آن «سندروم آشیانه خالی» گفته می‌شود. به این معنی که والدین احساس می‌کنند پس از ازدواج فرزندشان دیگر هدفی برای ادامه زندگی ندارند و زندگی مفیدشان دارد به پایان می‌رسد. برای همین این احساس منفی را به سمت کسی که به ظاهر مسبب آن بوده است، فرافکنی می‌کنند.


اینکه بین مادر شوهر و عروس تازه برخوردهایی پیش بیاید کاملا طبیعی است. به بیان دیگر، این برخورد‌ها بیشتر از احساس ناامنی مادرشوهرتان نشات می‌گیرد تا علاقه نداشتن به شما.


تلافی نکنید

به جای مقابله به مثل، که فقط خصومت‌ها را افزایش می‌دهد، با مادر همسرتان همراه شوید. با رفتار خود به او اطمینان بدهید که قرار نیست رابطه بین او و پسرش از بین برود. نشان دهید که شما بین او و پسرش قرار نگرفته‌اید بلکه می‌توانید عاملی برای استحکام رابطه مادر و فرزند هم باشید. هنگامی که از جاری شما تعریف می‌کند، شما هم حرف‌های او را تایید کنید و از درایت وی در انتخاب چنان عروسی تعریف کنید. خود را آماده یادگیری نشان دهید و تاکید کنید که بسیاری از فنون خانه‌داری و همسرداری را باید از وی فرا بگیرید. بدین گونه احتمالا روابط بهتری بین شما برقرار خواهد شد. (دکتر مهدی سودآوری - روان‌شناس/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید!

امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../امان-از-این-مادرشوهرم؛-دیگر-از-شوهرم-هم-بدم-می‌آید‎Cached Similar23 مه 2015 ... جام جم سرا- ۷ ماه پیش ازدواج کردم و در عقدم. شوهرم را دوست دارم اما گاهی از او بدم می‌آید چون مادرشوهرم از من خوشش نمی‌آید. مدام کنایه می‌زند و جلوی خودم از ... امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../امان-از-این-مادرشوهرم؛-دیگر-از-شوهرم-هم-بدم-می‌آید‎Cached23 مه 2015 ... جام جم سرا- ۷ ماه پیش ازدواج کردم و در عقدم. شوهرم را دوست دارم اما گاهی از او بدم می‌آید چون مادرشوهرم از من خوشش نمی‌آید. مدام کنایه می‌زند و جلوی خودم از ... آه از این کنایه‌های مادرشوهرم که تمامی ندارد! - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../آه-از-این-کنایه‌های-مادرشوهرم-که-تمامی-ندارد‎Cached24 فوریه 2015 ... شوهرم را دوست دارم اما گاهی وقت‌ها از او بدم می‌آید آن هم به خاطر مادرشوهرم، چون از ... نگه دارم و از طرف دیگر احساس بدی پیدا می‌کنم و تحت فشار قرار می‌گیرم. «مادرشوهر»؛ رقیبِ زن، یا مادرِ شوهر؟ - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../مادرشوهر-؛-رقیبِ-زن،-یا-مادرِ-شوهر؟ 10 ژوئن 2014 ... یک سال است که ازدواج کرده‌ام، در دوران عقدیم، شوهر خیلی خوبی دارم اما به او خیلی حساسم؛ از همه ... تصویر امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید! 10 جمله ای که هرگز نباید به مادرشوهر گفت - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../10-جمله-ای-که-هرگز-نباید-به-مادرشوهر-گفت‎Cached Similar17 ژوئن 2013 ... حتی وقتی هم که هر دوی این خانم ها همدیگر را دوست داشته باشند، مشخص کردن نقش هر یک سخت است. .... اگر نگرانید که مادرشوهر و پدرشوهرتان تأثیر بدی بگذارند، برای مثال ...... مادر شوهر من بد نبود تا وقتی که دو تا عروس دیگر آورد از آن زمان به بعد ... هم بزنم اونو بزرگش میکنن و مادر شوهر میاد پیش شوهر اشک تمساح میریزه و ... راه حل کنار آمدن با زبان مادرشوهر - نوعروس www.noarous.com/fa/content/1889‎Cached Similarدر دوران نامزدی و بعد از ازدواج مشکلاتی پیش می آید که دکتر خدابخش کولایی برای آنها ... هما هم با دیدن ظاهر آرام و بی آزار مادر شوهر این موضوع را پذیرفت اما بعد از مراسم عروسی ... افراد در سن و سال بالا حوصله شان زود سر می رود و چون فعالیت دیگری ندارند می ...... بالای خونه پدرشوهرم هستیم پدرشوهرم خییییییلی خوبه ولی امان از مادرشوهرم فقط ... اتاق مشاوره - Download | Install Android Apps | Cafe Bazaar https://cafebazaar.ir/app/tehran.otaghmoshavere/?l=en‎Cached Rating: 5 - 2 votes - Free - Android - Business/Productivity دچار وسواس هستم و این باعث عذابم شده است فردی که به اضطراب اجتماعی مبتلاست امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید! یک تمرین عملی برای مقابله با وسواس امان از زبان استخوان شکن مادر شوهر! - بهترین ها https://www.behtarynha.ir/fa/.../امان-از-زبان-استخوان-شکن-مادر-شوهر‎Cached24 فوریه 2015 ... شوهرم را دوست دارم اما گاهی وقت‌ها از او بدم می‌آید آن هم به خاطر مادرشوهرم، چون از من ... ممکن است برداشت شما از راهنمایی‌های مادرشوهرتان این گونه باشد و تنها قصد او ... را نگه دارم و از طرف دیگر احساس بدی پیدا می‌کنم و تحت فشار قرار می‌گیرم. رموز ارتباط با قوم شوهر! - تبیان article.tebyan.net/266012/رموز-ارتباط-با-قوم-شوهر-‎Cached21 دسامبر 2013 ... وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثر ما توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم. ... بنابراین یک قاعده کلی درمورد خانواده شوهر این است که از احساساتتان به عنوان ... این رازها هم استقلال خانواده جدید را زیر سوال می برد و هم راه را برای دخالت خانواده ها ... افراد، ارتباط برقرار کردن با خواهرشوهر و مادرشوهر بسیار سخت است. Ahmad Reza Abedzadeh – news news.adbx.ir/d/tag/ahmad-reza-abedzadeh/‎Cached30 مه 2017 ... این دروازه بان سابق و محبوب کشورمان دارای ۲ فرزند می باشد. ... خوش: خرید قسطی جهیزیه در هفته جوان · امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم بدم می‌آید!