مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم

پاسخ مشاور: ظاهرا تنها مسئله‌ای که شما را آزار می‌دهد یادآوری خاطراتتان با همسر اولتان است و به همین علت دچار آشفتگی ذهنی شده‌اید.

برای هیچ کسی طلاق و جدایی کار راحتی نیست. دلیل این جدایی هر چه که باشد، چه شما خواستار آن بوده‌اید یا همسرتان، طلاق می‌تواند همه جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث شود احساس درماندگی کنید، اما کارهای زیادی هست که می‌توانید برای بهبود این وضعیت انجام دهید. در ادامه راهکارهایی برای کنار آمدن با طلاق مطرح می‌شود:


با احساساتتان کنار بیایید:

طبیعی است که عصبانی، ناراحت، خسته و یا گیج باشید. ممکن است به آینده بدبین و نا‌امید شده باشید. باید این احساسات را بپذیرید و بدانید در آینده کمرنگ خواهند شد.


به خودتان کمی استراحت بدهید:

برای مدتی به خودتان اجازه بدهید نسبت به قبل کمتر کار کنید و یک زنگ تفریح به خودتان بدهید.


سعی کنید تنها نمانید:

با افراد خانواده یا دوستی صمیمی درددل کنید تا از این دوره عبور کنید. می‌توانید به یک گروه ملحق شوید و یا افرادی را که مشکلات شبیه شما دارند پیدا کرده، با آن‌ها صحبت کنید. زندانی کردن خودتان در حصار تنهایی ممکن است باعث اضطراب شما شود و تمرکزتان را از بین ببرد و روابط دوستانه، کار و سلامتیتان را به خطر بیندازد. اگر احتیاج به کمک دارید نترسید و از شخصی کمک بگیرید.


هدف اصلی را گم نکنید:

به یاد داشته باشید هدف نهایی شما ادامه زندگی است. بیان احساسات نباید باعث شود که در ذهنتـان احساسات منفی را بیش از نیاز تکرار کنید و یا موقعیت‌های ناخوشایند را بیش از اندازه بررسی و یادآوری کنید. این کار باعث می‌شود انرژی‌های مثبتتان را به جای بهبود صرف یادآوری احساسات و خاطرات ناخوشایند کنید. در پایان خدا را شاکر باشید که بعد از یک ازدواج ناکام به خوشبختی رسیدید. (نسیم احمدی - کار‌شناس ارشد روانشناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم

Images for واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../واقعاً-دوستش-داشتم-اما-می‌خواهم-فراموشش-کنم‎Cached23 مه 2015 ... مردی ۳۳ ساله‌ام که ۵ سال با همسرم زندگی کردم و به دلیل مشکلاتی که با هم داشتیم جدا شدیم. حالا ۵ سالی است که با همسر دومم زندگی می‌کنم، خوشبختم و به ... واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../واقعاً-دوستش-داشتم،-اما-می‌خواهم-فراموشش-کنم‎Cached23 مه 2015 ... چه کنم که از یادم برود؟ تصویر واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم. پاسخ مشاور: ظاهرا تنها مسئله‌ای که شما را آزار می‌دهد یادآوری خاطراتتان با ... چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید - مردمان www.mardoman.net/family/howtoforgetyourex‎Cached Similar22 ژوئن 2013 ... همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً ... بهترین دوست شما از دیدی شما را می‌بیند که خودتان نمی‌توانید و دیدگاهی واقعاً ... واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم - پارسینه www.parsine.com/fa/news/239399‎Cached23 مه 2015 ... واقعاً دوستش داشتم، اما می‌خواهم فراموشش کنم. مردی ۳۳ ساله‌ام که ۵ سال با همسرم زندگی کردم و به دلیل مشکلاتی که با هم داشتیم جدا شدیم. حالا ۵ سالی ... عشق های بی هدف را چگونه فراموش کنیم؟ | شهر سوال www.soalcity.ir/node/1700‎Similar26 مه 2013 ... من پسری را دوست داشتم، به خاطر همین با وی رابطه دارم. ... اما در زیر راهکارهای فراموش کردن عشق های بی هدف و پاتولوژیک مطرح شده است امید است با پشتکار هر چه تمام این تکنیک ها ..... فقط چون دوسش دارم موندم ولی الان میخوام این رابطه رو بد ۶سال تموم کنم . .... واقعا افسرده و غمگینم، نمی دونم چطوری از این علاقه احمقانه رها بشم. 12 نشانه اصلی برای پایان یک رابطه - دگرش degaresh.com/391/کامیابی/12-نشانه-اصلی-برای-پایان-یک-رابطه/ من همسرم رو فوق العاده دوست داشتم ولی اون اصلا پایبند زندگی نبود و با وجود پسرم .... کردم اما دلم نمیاد رابطه رو تموم کنم فکر میکنم طرفم میشکنه واقعا تو دوراهیه بدی قرار ... هم نمیدم من میخوام برای مادرم و به عشق اون که بی ریا ترین زندگی کنم و هیچ وقت هم به .... از قبل محکم تر شه این دسته همو بی نهایت دوس دارن و نمیتونن همو فراموش کنن. چطور شکست عشقی خود را فراموش کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../چطور-شکست-عشقی-خود-را-فراموش-کنیم‎Similarبسیار پیش می‌آید که نمی‌توانیم خیلی از چیزها را فراموش کنیم به‌خصوص اگر ... ذهن تا حد معینی گنجایش دارد و باید به نوعی از افکار نامطلوب و دوست نداشتنی خالی شود. .... منحرف کنید، گرچه ممکن است صددر صد فراموش نکنید اما مسلما احساس بهتری پیدا .... که شکست عشقی خوردم چون دو سال پیش یه دختری رو تو دانشگامون میخواستم ولی بعد ... تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم... www.enff.blogfa.com/‎Cached Similarشبی که حتی نتونستم بخاطر کسی که دوستش دارم گریه کنم چون جونشو قسم داد. ره دیشب بدترین شب ... گفت : می خوام یه یادگاری بنویسم تا همیشه برات بمونه ... گفتم : کجا؟ ..... انتظار داشتم با یه اشاره ی تو دنیامو بریزم به پات. ولی افسوس که دنیای .... مدتی گذشت احساس کردم فراموش شده ام و دیگر در قلبش جایی ندارم. چند قطره اشک ، و ... دیگه میذارمت کنار... falone.blogfa.com/‎Cachedدیگه داشت از مهدیم حالم بد میشد هرشب یه بهونه جدید میوردم و باهاش دعوا میکردم ولی انگار .... میکنم و من اون دختره رو فراموش کردم و هرشب اس میداد اما همه وجود منوشک فراگرفته بود ... من عاشق بودم و فقط مهدیمو میخواستم. .... چون خییلی واسم مهم بودی و دوست داشتم. ... بعداز 1 ساعت اینجوری جوابمو داد:فایزه جان واقعا واسم سخته این حرفارو بزنم ولی ...