مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل شکستگی‌های مکرر در استخوان

دکتر مصطفی شاهرضایی در خصوص پاتولوژی شکستگی ناشی از ضربه‌های کوچک در استخوان‌های ضعیف شده، گفت: علل بوجود آمدن این بیماری بسیار گسترده است و بیماری‌های مختلفی می‌توانند عامل ایجاد آن شوند.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه پاتولوژی شکستگی می‌تواند ناشی از تومور‌ها و بیماری‌های مختلف متابولیکی باشد، گفت: استئوپروز (پوکی استخوان) یکی از شایع‌ترین علل ایجاد این بیماری است که بیشترین همراهی را با شکستگی پاتولوژیک دارد.

سرپرست مرکز تخصصی سارکوما پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی افزود: بیماری‌های متابولیک از جمله هایپرپاراتیروئیدی، استئوژنز ایمپرفکتا و استئوپتروس از دیگر علل شایع بروز این بیماری هستند.

وی با اشاره به تومورهای مختلف و بسیاری از بدخیمی‌ها، افزود: وجود درد در استخوان قبل از شکستگی، شکستگی‌های متعدد که به تازگی در فرد ایجاد شده و شکستگی‌های نامتعارف همچنین شکستگی در افراد بالای ۴۵ سال می‌تواند از شرایط ایجاد این نوع شکستگی باشد. (ایسنا)



لینک منبع :دلایل شکستگی‌های مکرر در استخوان

دلایل شکستگی‌های مکرر در استخوان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../دلایل-شکستگی‌های-مکرر-در-استخوان‎Cached21 مه 2015 ... جام جم سرا- به گفته سرپرست مرکز تخصصی سارکوما پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی ، پاتولوژی شکستگی در استخوان ضعیف شده که با یک ضربه ... دلایل شکستگی‌های مکرر در استخوان - بازگشت به صفحه اصلی portal.jafamhis.com/fa/.../دلایل+شکستگی‌های+مکرر+در+استخوان.html دلایل شکستگی‌های مکرر در استخوان. به گفته سرپرست مرکز تخصصی سارکوما پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی، پاتولوژی شکستگی در استخوان ضعیف شده که با یک ... درد استخوان چه عللی دارد - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/fa/news/1945/درد-استخوان-چه-عللی-دارد‎Cachedگاهی علت درد استخوان واضح است مانند شکستگی و در مواردی هم ممکن است تشخیص ... ضربات مکرر به استخوان در ورزشکارانی که حرکات شدید و مکرر بدنی انجام میدهند ... دلایل شکستگی های مکرر در استخوان | به گفته سرپرست مرکز تخصصی www.ghatreh.com/news/nn25925761/دلایل-شکستگی-های-مکرر-استخوان 21 مه 2015 ... به گفته سرپرست مرکز تخصصی سارکوما پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی، پاتولوژی شکستگی در استخوان ضعیف شده که با یک Ø. دلایل شکستگی‌های مکرر در استخوان - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached21 مه 2015 ... برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید. کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819, در : پنج شنبه 31 اردیبهشت ... نکات مهم درباره شکستگی استخوان کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/malady.../tps2-fractures1-children.html‎Cached Similarبرای درمان استخوان شکسته، ابتدا پزشک باید بداند که شکستگی از چه نوعی است. به همین دلیل اول باید از ناحیه آسیب دیده عکسبرداری شود. اشعه ایکس به پزشک کمک ... شکستگی‌ استخوان‌ - IranHealers.com www.iranhealers.com/salamat/.../conditions-step.asp-t=55.htm‎Cached Similarشکستگی‌ ناکامل‌ (شبیه‌ شکستگی‌ ساقه‌ گیاهان‌)؛ استخوان‌ کاملاً دو تکه‌ نمی‌شود. ... شکستگی‌ استرسی‌؛ در اثر وارد آمدن‌ فشار طولانی‌ مدت‌ و مکرر، استخوان‌ ترک‌ برمی‌دارد. بیماری پاژه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیماری_پاژه‎Cached Similarاکثر بیماران بدون علامت هستند و در عکس رادیوگرافی روتین یا به دلیل بالا ... ولی برخی بیماران درد استخوانی، بدشکلی استخوانی، شکستگی، آرتریت، ... این بیماری دارای یک سیر فروکش و شعله‌وری مکرر است که به طور پیشرونده تشدید می‌یابد. دلایل درد های استخوانی و روشهای درمان - کلینیک فیزیوتراپی برناگر www.bornagar-pt.ir/148/دلایل-درد-های-استخوانی-و-روشهای-درمان‎Cached26 ژانویه 2017 ... گاهی علت درد استخوان مانند شکستگی های استخوانی مشخص است، اما گاهی ... و مکرر بدنی انجام میدهند میتواند سبب شکستگی استرسی استخوان شود. پوکی استخوان در سنین پایین | دکتر محمدرضا سلامت - پوکی استخوان www.isfahan-dxa.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=10188‎Cached Similarبا توجه به افزایش شیوع بیماریهای مزمن در کودکان، حداکثر تراکم استخوان عامل مهمی در پیشگیری بروز شکستگی در بزرگسالی می باشد. بیماریهای خ.