مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اثرات چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد

چاقی یکی از معضلات اصلی برای بهداشت عمومی است و با بروز مشکلات و عوارض بسیاری همچون بیماری‌های قلبی، سرطان و فشارخون مرتبط است. به گفته پزشکان، چاقی مادران می‌تواند در افزایش خطر ابتلای نوزادان به بیماری‌هایی از قبیل دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی در دوران بزرگسالی و افزایش خطر مرگ‌ومیر آن‌ها نقش داشته باشد.
در این بررسی پزشکان آمریکایی نمونه خون بندناف نوزادان متولد شده از مادران لاغر، دارای اضافه وزن و چاق را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند وزن مادر پیش از بارداری تاثیر چشمگیری بر سیستم ایمنی نوزاد دارد و او را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.
متخصصان در بررسی‌های پیشین خود به این نتیجه رسیده بودند که چاقی مادران با افزایش احتمال ابتلای کودک به بیماری‌های قلبی – عروقی و آسم مرتبط است. در این بررسی عنوان شده که چاقی مادر مشخصا با بروز تغییرات در سیستم ایمنی نوزاد و افزایش احتمال ابتلای او به این بیماری‌ها در سنین بالا‌تر مرتبط است.
به گزارش ساینس دیلی، پزشکان آمریکایی مشاهده کردند سلول‌های ایمنی موجود در بدن نوزادان متولد شده از مادرانی با شاخص توده بدنی بالا در مقایسه با نوزادان مادران لاغر، قادر نیستند به آنتی‌ژن‌های باکتریایی واکنش نشان دهند. همچنین میزان سلول‌های CD۴-T در این نوزادان پایین‌تر است. هر دوی این تغییرات می‌تواند واکنش بدن به عفونت و واکسیناسیون را با خطر روبرو کند. (ایسنا)



لینک منبع :اثرات چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد

تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد - ایسنا www.isna.ir/news/94022917177/تاثیر-چاقی-مادر-بر-سیستم-ایمنی-نوزاد 19 مه 2015 ... پزشکان تاکید دارند که چاقی مادر، سلامت سیستم ایمنی نوزاد را در هنگام تولد به خطر می‌اندازد. به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران ... تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد - بارداری - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../تاثیر-چاقی-مادر-بر-سیستم-ایمنی-نوزاد 19 مه 2015 ... پزشکان تاکید دارند که چاقی مادر، سلامت سیستم ایمنی نوزاد را در هنگام تولد به خطر می‌اندازد. تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد www.fardanews.com/.../تاثیر-چاقی-مادر-بر-سیستم-ایمنی-نوزاد‎Cached1 ژوئن 2015 ... چاقی مادر در زمان بارداری با بروز مشکلاتی برای سلامت نوزاد در ارتباط است که این مشکلات تا دوران بزرگسالی هم ادامه می یابند. تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/.../تاثیر-چاقی-مادر-بر-سیستم-ایمنی-نوزاد‎Cachedپزشکان تاکید دارند که چاقی مادر، سلامت سیستم ایمنی نوزاد را در هنگام تولد به خطر می‌اندازد. چاقی مادر سیستم ایمنی بدن نوزادان را در زمان تولد به خطر می اندازد www.jarahzadeh.com/.../1560-چاقی-مادر-سیستم-ایمنی-بدن-نوزادان-را-در-زمان-تولد-به-خطر-می-اندازد.html‎Cachedاما دقیقا چه زمانی سیستم ایمنی بدن نوزادان متولد شده از مادران چاق در معرض خطر قرار میگیرد؟ با توجه به یک مطالعه جدید توسط یک تیم تحقیقاتی به رهبری Ilhem ... تاثیر چاقی مادر باردار بر ایمنی نوزاد - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/fa/.../تاثیر-چاقی-مادر-باردار-بر-ایمنی-نوزاد‎Cachedمشکلاتی مانند افزایش بروز بیماری های قلبی و یا آسم. حالا یک مطالعه جدید نشان داده است که چاقی زنان در دوران بارداری میتواند موجب کاهش سیستم دفاع ایمنی در بدن نوزاد ... اثرات چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/A9C641729854.html‎Cachedجام جم سرا- پزشکان تاکید دارند که چاقی مادر، نه تنها می تواند فرآیند بارداری را از ... با سختی روبرو کند، بلکه باعث به خطر افتادن سلامت سیستم ایمنی نوزاد هنگام ... تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد tasalamati.com/e/1Nyly/‎Cachedسلامت نیوز : پزشکان تاکید دارند که چاقی مادر، سلامت سیستم ایمنی نوزاد را در هنگام تولد به خطر می‌اندازد. به نقل از ایسنا ، چاقی یکی از معضلات اصلی برای بهداشت ... تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد tasalamati.com/e/2MlyJ/ تاثیر چاقی مادر بر سیستم ایمنی نوزاد. پزشکان تاکید دارند که چاقی مادر، سلامت سیستم ایمنی نوزاد را در هنگام تولد به خطر می‌اندازد. چاقی بایگانی - Arian Pooya Obesity Clinic www.obesity.ir/?cat=27‎Cachedچاقی مادر سیستم ایمنی بدن نوزادان را در زمان تولد به خطر می اندازد ... به منظور بررسی اثرات فعالیت ورزشی، محققین در این مطالعه تناوب فعالیت ورزشی یا تمرین ...