مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید

با توجه به یک مطالعه هفت ساله، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد پسکیترینیسم یا ماهی خوار (گیاه خوارانی که هیچ گوشتی جز گوشت دریایی مانند ماهی مصرف نمی کنند) در مقایسه با افرادی که از رژیم های غذایی همه چیز خوار استفاده می کنند، ۴۳ درصد کمتر است.

براساس آمار جامعه سرطان آمریکا، سرطان روده سومین نوع سرطان شایع و سومین علت عمده مرگ و میر بیماران سرطانی است. این بیماری به دلیل احتمال بالای مرگ در مراحل اولیه، بسیار خطرناک است و تشخیص آن در مراحلی که خطر کمتری دارد بسیار دشوار است.

یافته های مطالعاتی حاکی از آن است که خطر ابتلا به سرطان روده در افرادی که رژیم کامل گیاهی خود را به رژیم ماهی خواری تغییر می دهند، احتمال خطر ابتلا به سرطان روده ۲۷ درصد کاهش می یابد.

محققان می گویند اسیدهای چرب امگا-۳ ممکن است دلیل اصلی کاهش خطر سرطان در گروه ماهی خوار است.

سرطان روده بزرگ که به نام‌های سرطان کولون، سرطان رکتوم یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته می‌شود، به رشد سلول‌های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود.

این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند یا در آنها تکثیر یابند.

نشانه‌ها و علائم این بیماری می‌تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع، تغییر در حرکت‌های روده، کاهش وزن و خستگی همیشگی باشد.(مهر)



لینک منبع :ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید

Images for ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید www.tehrancancer.com/.../4009-ماهی-بخورید-تا-سرطان-روده-بزرگ-نگیرید‎Cachedکلینیک امید تهران: بر اساس مطالعات اخیر نشان داده شده است که حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی گیاهی که شامل ماهی است عامل اصلی برای جلوگیری از سرطان روده ... ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید - راستینه - سایت پزشکی و ... https://rastineh.com/ماهی-بخورید-تا-سرطان-روده-بزرگ-نگیرید/‎Cachedبر اساس مطالعات اخیر نشان داده شده است که حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی گیاهی که شامل ماهی است عامل اصلی برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ است. ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید | | linkchee.com/ijeaaaaaaaaia/‎Cachedماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید. بر اساس مطالعات اخیر نشان داده شده است که حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی سرطان کولون یا روده بزرگ چیست؟ ماهی بخورید؛ سرطان نگیرید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/442965/ماهی-بخورید-سرطان-نگیرید‎Cachedماهی بخورید تا سرطان نگیرید ... از غذاهای گیاهی و ماهی که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ دارد می توان از سرطان پیشگیری کرد و طبق مطالعات انجام شده افرادی ... آخرین خبر | تغذیه/ ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید akharinkhabar.com/.../-ماهی-بخورید-تا-سرطان-روده-بزرگ-نگیرید‎Cachedجام جم/ بر اساس مطالعات اخیر نشان داده شده است که حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی گیاهی که شامل ماهی است عامل اصلی برای جلوگیری از سرطان روده بز... ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید - خبر نو https://khabareno.com/fa/news/.../ماهی-بخورید-تا-سرطان-روده-بزرگ-نگیرید 11 ژوئن 2015 ... بر اساس مطالعات اخیر نشان داده شده است که حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی گیاهی که شامل ماهی است عامل اصلی برای جلوگیری از سرطان روده ... لیلة القدر - رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ ... lailatolgadr.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=35&id...‎Cachedماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید / بر اساس مطالعات اخیر نشان داده شده است که حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی گیاهی که شامل ماهی است عامل اصلی برای ... چگونگی پیشگیری از سرطان روده و سایر سرطان های با رژیم غذایی www.drdarman.ir/nutritionn/35-food-18‎Cached Similarنقش بسزای فیبر در پیشگیری از سرطان روده و همچنین نقش تغذیه مناسب با خوراکی ... تا به حال غذای مشخصی که سرطان زا باشد، شناخته نشده است. ... به عنوان مثال، شیوع بالای سرطان های مری و معده در مناطقی که از غذاهای نمک سود شده، دودی (برنج و ماهی دودی و . پیشنهاد پزشکی - روزنامه پیام ما کرمان https://payamema.ir/payam/articlerelation/15750‎Cached31 مه 2016 ... حداقل سه تا چهار بار در روز دهان تان را با آب نمک شستشو دهید. کافیست مقداری نمک را با ... ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید حذف گوشت قرمز و ...