مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری

از دیرباز، شکلات به عنوان بازکننده عروق شناخته می‌شد. این ماده باعث گشایش رگ‌های خونی شده و فشار خون را در دراز مدت کاهش می‌دهد. با این حال، شکلات شامل برخی از محرک‌های قدرتمند نیز است.
محققان اثر فوری این محرک‌ها را در افرادی که این ماده را مصرف می‌کنند مورد بررسی قرار داده‌اند و چنان که یکی از همین محققان معتقد است، شکلات محرکی به شمار می‌رود که باعث فعال شدن مغز به شکل ویژه‌ای می‌شود. این ماده توجه و دقت را در مغز افزایش می‌دهد و به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون می‌شود.


در مطالعه‌ای که اخیرا صورت گرفت، مشخص شد، افرادی که روزانه میزان شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، از نظر ذهنی هوشیار‌تر هستند و پس از مصرف شکلات قند خون آن‌ها نسبت به افرادی که شکلات کمتری مصرف می‌کنند کمتر است.
دانشمندان می‌گویند مصرف شکلات هنگام حس خواب آلودگی در روز، بویژه بعد از ظهر، برای افراد و بالاخص دانش آموزان توصیه می‌شود چرا که این ماده دقت و توجه را در فرد افزایش می‌دهد. (مهر)



لینک منبع :یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری

Images for یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../یک-خوردنی-خوشمزه-برای-افزایش-هوشیاری‎Cached14 مه 2015 ... تصویر یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری. از دیرباز، شکلات به عنوان بازکننده عروق شناخته می‌شد. این ماده باعث گشایش رگ‌های خونی شده و ... یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری - صدای ایران https://sedayiran.com/fa/news/.../یک-خوردنی-خوشمزه-برای-افزایش-هوشیاری یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری. کد خبر: ۶۱۲۰۷. تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳. گفته شده که خوردن شکلات تلخ در طول روز نه تنها قدرت توجه و ... یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/.../یک-خوردنی-خوشمزه-برای-افزایش-هوشیاری‎Cachedیک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری. شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>مصرف شکلات تلخ در طول روز قدرت توجه مغز را افزایش می دهد و به طور قابل توجهی بر کاهش فشار ... - 7 خوراکی خوشمزه که هوشیاری شما را افزایش می دهد - جام نیوز www.jamnews.ir/TextVersionDetail/360258 14 ژوئن 2014 ... 7 خوراکی خوشمزه که هوشیاری شما را افزایش می دهد ... طی یک مطالعه مشخص شد، داوطلبان سالمی که روزی یک عدد تخم مرغ مصرف کردند با میزان بالاتر خطر ... یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری - صدای ایران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/2937458 17 مه 2015 ... یک خوردنی خوشمزه برای افزایش هوشیاری. گفته شده که خوردن شکلات تلخ در طول روز نه تنها قدرت توجه و تمرکز مغز را افزایش می دهد، بل که به طور ... مواد غذایی مغذی که باعث افزایش تمرکز می شود - بیتوته www.beytoote.com/.../nutritious-increase2-concentration.html‎Cached Similarنوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود . با این حال باید توجه داشت که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند باعث اختلال در ... 11 ماده غذایی برای تقویت حافظه - انجمن گفتگوی دنیای ام اس msworld.ir/forum/showthread.php?tid=6880‎Cachedاینکه چی بخوریم چی نخوریم اهمیت داره ولی یک اصل کلی در طب اسلامی هست که ... چه چیز باعث بهبودی میشه و همیشه اون چیزی که برای درمان مفیده خوشمزه نیست ... آیا واقعا غذایی وجود دارد که با تقویت حافظه ما سبب افزایش هوشیاری، قدرت ... ALL OF THE WORLD - خوردنی های خوشمزه www.likemim.blogfa.com/category/19‎Cachedغذاهایی که باهوش تان می کند. http://www.8pic.ir/images/48wpwi4i852g1wzalnss.jpg . نتایج یک تحقیق کره ای نشان می دهد که چای سبز می تواند به افزایش هوشیاری ذهن ... تقویت تمرکز با خوراکی های خوشمزه - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../تقویت-تمرکز-با-خوراکی-های-خوشمزه‎Cached9 ژوئن 2014 ... طی یک مطالعه مشخص شد، داوطلبان سالمی که روزی یک عدد تخم مرغ مصرف کردند با میزان بالاتر خطر ... این امر میزان هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد.