مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید

دکتر بابک فغفوریان اظهار کرد: رماتیسم قلبی در سنین کودکی و نوجوانی یعنی سنین ۵ تا ۱۵ سال بروز می‌کند و میزان شیوع آن در دو جنس دختر و پسر یکسان است.

وی با بیان اینکه رماتیسم قلبی ناشی از گلودرد چرکی است که در صورت عدم درمان منجر به تب رماتیسمی می‌شود، افزود: حمله تب رماتیسمی با علائمی شامل درد مفاصل، التهاب مفصل و علائم قلبی بروز می‌کند، اما بیماری رماتیسمی حاد به دریچه قلب آسیب می‌رساند که ممکن است در طولانی مدت دچار چسبندگی شود و می‌ترال را درگیر کند که منجر به نارسایی می‌شود و در ‌‌نهایت مجبور به تعویض دریچه بیمار می‌شویم.

این فوق تخصص قلب و عروق تصریح کرد: باید توجه داشت که این نوع گلودرد چرکی با گلو درد ناشی از سرماخوردگی کاملا متفاوت است؛ چرا اکثر سرماخوردگی‌ها ویروسی هستند اما گلو درد چرکی فقط با معاینه پزشک تشخیص داده می‌شود و حالتی است که در انتهای گلوی بیمار لکه‌های سفید رنگ مشاهده می‌شود.

دکتر فغفوریان تاکید کرد: این طور نیست که گلودرد چرکی در همه افراد منجر به رماتیسم قلبی شود و فرد باید زمینه ژنتیکی خاصی هم داشته باشد و شرایط ایجاد رماتیسم در فرد مهیا باشد. با این حال، اگر‌‌ همان موقع که فرد دچار گلو درد چرکی می‌شود به پزشک مراجعه کند و آمپول پنی سیلین بزند از عواقب تب رماتیسمی جلوگیری می‌شود، اما اگر فرد به هر علت دچار این بیماری شود باید تا ۴۰ سالگی به صورت ماهیانه پنی سیلین تزریق کند.

فغفوریان افزود: خوشبختانه به علت مراجعه به موقع افراد به پزشک و استفاده از پنی‌سیلین به تجویز پزشک، شیوع این بیماری بسیار کم شده است.

وی در پایان توصیه کرد: به جز پنی سیلین به هیچ عنوان نباید از داروی دیگری استفاده کرد. کودکی که دچار گلودرد چرکی شده حتما هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده و با تشخیص و تجویز پزشک از پنی سیلین خوراکی یا تزریقی استفاده کند. (ایسنا)



لینک منبع :گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید

گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../گلودرد-چرکی-را-جدی-بگیرید-تا-رماتیسم-قلبی-نگیرید‎Cached Similar8 مه 2015 ... جام جم سرا- به گفته یک فوق تخصص قلب و عروق، کسانی که به گلو درد چرکی در دوره کودکی تا نوجوانی مبتلا می‌شوند حتما باید آن را مداوا کنند تا ... گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید! - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=956301‎Cached18 ا کتبر 2016 ... به گفته یک فوق تخصص قلب و عروق، کسانی که به گلو درد چرکی در دوره کودکی تا نوجوانی مبتلا می‌شوند حتما باید آن را مداوا کنند تا منجر به ... Images for گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید | به گفته - قطره www.ghatreh.com/.../گلودرد-چرکی-جدی-بگیرید-رماتیسم-قلبی-نگیرید 8 مه 2015 ... به گفته یک فوق تخصص قلب و عروق، کسانی که به گلو درد چرکی در دوره کودکی تا نوجوانی مبتلا می شوند حتما باید آن را م. گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید > خبرخوان ... medicalnet.ir/news/feeds/ID/98835/PostComment جام جم سرا- به گفته یک فوق تخصص قلب و عروق، کسانی که به گلو درد چرکی در دوره کودکی تا نوجوانی مبتلا می‌شوند حتما باید آن را مداوا کنند تا منجر به رماتیسم ... گلودرد فرزندتان را جدی بگیرید/ عفونت چرکی گلو خطر ابتلا به تب ... khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=7a5f4913-9df1-4e21...‎Cachedگلودرد فرزندتان را جدی بگیرید/ عفونت چرکی گلو خطر ابتلا به تب روماتیسمی ... رئیس انجمن عفونی اطفال ایران گفت: اگر این نوع گلو درد در کودکان مورد توجه و درمان قرار نگیرید خطراتی را ... گلو می‌تواند از طریق مفصل یا به صورت مستقیم وارد قلب شود و روماتیسم قلبی را ... گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید. پونیلا - گلودرد چرکی را جدی... ponila.com/post/392695/‎Cachedگلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید .... یکی از عومل ابتلا به رماتیسم قلبی می تواند گلو درد چرکی باشد که با عدم درمان مناسب این نوع گلودردها فرد ... گلودرد چرکی در​ کودکان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../گلودرد-چرکی-در​-کودکان‎Cached9 سپتامبر 2014 ... عوامل متعددی مانند ویروس و باکتری و علل غیر عفونی علت گلودرد در کودکان است. ... تصویر گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید ... درمان‌های خانگی گلودرد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/2044242743194046518/درمان‌های-خانگی-گلودرد‎Cachedوقتی گلو درد داریم خوردن چه مواد غذایی سبب کاهش درد و بهبود علایمی مثل خس خس می‌شود و چه موادی ... تصویر گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید ... ۶ روش طبیعی افزایش سوخت و ساز بدن / آرشیو farspage.com/w/16/vijyi‎Cached۲) به طور مکرر بخورید؛ خوردن وعده های غذایی کوچک و یا تنقلات هر ۳ تا ۴ ساعت به سوخت و ساز بدن کمک می ... گلودرد چرکی را جدی بگیرید تا رماتیسم قلبی نگیرید.