مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد!

اگرچه لثه و غده پروستات به لحاظ زیست‌شناختی و جسمی با یکدیگر ارتباطی ندارند اما مطالعات نشان داده که درمان بیماری‌های مرتبط با لثه، علائم پروستاتیت را به حداقل می‌رساند.
محققان حوزه پزشکی در بررسی‌های پیشین خود اعلام کرده بودند بین بیماری لثه و پروستات ارتباطی وجود دارد و بر همین اساس، دست به مطالعات جدیدی زدند که نشان می‌دهد درمان بیماری‌های لثه، علائم پروستاتیت را بهبود می‌بخشد.
«نبیل بیسادا»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: به این نتیجه رسیدیم درصورتی که بیماری‌های مرتبط با لثه را درمان کنیم می‌توان علائم پروستاتیت را تسکین داده و کیفیت زندگی مبتلایان به آن را بهبود بخشید.


بخشی از این تحقیق به بررسی ۲۷ بیمار ۲۱ سال به بالا پرداخته که سطح آنتی‌ژن ویژه پروستات (PSA) در آنان افزایش یافته بود، این فاکتور، شاخص التهاب و سرطان به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان ابتدا بدون آنکه درمان علائم پروستاتیت را در بیماران آغاز کنند به درمان بیماری لثه در آنان پرداختند و پس از چندی مشخص شد که سطح آنتی ژن ویژه پروستات در این بیماران کاهش پیدا کرده‌ است. همچنین بیشتر این بیماران که دچار التهاب بوده یا موقع ادرار با مشکل روبرو بودند در علائمشان بهبود حاصل شد. (ایسنا)



لینک منبع :از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد!

از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../از-آن-حرف‌هاست-ارتباط-پروستات-با-لثه-کشف-شد‎Cached6 مه 2015 ... جام جم سرا- پزشکان در بررسی‌های جدید خود پی بردند درمان بیماری‌های مرتبط با لثه بر کاهش علائم پروستاتیت یا التهاب پروستات اثرگذار است. از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد! - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../از-آن-حرف‌هاست-ارتباط-پروستات-با-لثه-کشف-شد 6 مه 2015 ... جام جم سرا- پزشکان در بررسی‌های جدید خود پی بردند درمان بیماری‌های مرتبط با لثه بر کاهش علائم پروستاتیت یا التهاب پروستات اثرگذار است. از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد! > خبرخوان مدیکال نت medicalnet.ir/news/feeds/ID/97992/PostComment جام جم سرا- پزشکان در بررسی‌های جدید خود پی بردند درمان بیماری‌های مرتبط با لثه بر کاهش علائم پروستاتیت یا التهاب پروستات اثرگذار است. از آن حرف هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد! - جام جم آنلاین tnews.ir/جام-جم-آنلاین/04f841108833.html از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد! چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 18:06. جام جم سرا- پزشکان در بررسی‌های جدید خود پی بردند درمان بیماری‌های مرتبط ... شاخص | پارس نیوز www.parsnews.com/tags/شاخص/?curp=77&order... با اجرای قانون ۲۰ میلیون تومان به هر فرهنگی تعلق می‌گیرد · یادداشت حاج قاسم بر «آن ... از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد · بهترین و بدترین کشورها ... کشف درمان جدید سرطان پروستات - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/.../کشف-درمان-جدید-سرطان-پروستات‎Cachedبا توجه به تحقیق منتشر شده در مجله لانست انکولوژی، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی یا پرتودرمانی قرار می گیرند، دچار ناتوانی ... بیماری های لثه و مردان salamatbank.com/oral-care/.../بیماری%20های%20لثه%20و%20مردان‎Cached Similarهمچنین سطح خونی آنزیم پروستات (PSA ) هم در صورت بروز بیماری های لثه افزایش ... پروستات هستند درمقایسه با مردانی که مبتلا به یکی از عارضه های یاده شده ... که این التهاب به سبب ارتباط موجود بین بیماری های قلبی و بیماری های لثه بروز می کند. درمان آفت دهان با روش های خانگی و گیاهی | آفت های دهانی زخم - قطره www.ghatreh.com/news/nn35745966/درمان-آفت-دهان-روش-های-خانگی-گیاهی 24 ژانویه 2017 ... آفت های دهانی زخم های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه به وجو می آیند. - کلید واژه ها: دهان - آفت ... مسیر ارتباط روستای تله زنگ فقط با ریل+فیلم ... چه حرفهایی را نباید به مطلقه ها گفت ... درمان جدید سرطان پروستات کشف شد ... فهرست برخی از مقالات و مجلات موجود در ویستا vista.ir/mags/?source=32&service=&search=&page=2‎Cachedاسفند تمام شد و من هنوز خانه‌تکانی نکرده‌ام! .... روش کاهش چاقی و ریزش مو در مبتلایان به کم‌کاری تیرویید / جام‌جم · از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد! ارتباط دیابت با عفونت لثه | رسانه تی وی afkarnews.rasanetv.com/page-623895.html‎Cachedبه گزارش افکارخبر، دکتر خسرونیا متخصص داخلی با اشاره به تأثیر دیابت بر ... به فعال شدن میکروب‌ها و پلاک‌های از آن حرف‌هاست: ارتباط پروستات با لثه کشف شد!: