مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه‌هایی برای رفع عفونت چشم

دکتر «لوران بنزاکن»، در مصاحبه با بخش سلامت روزنامه فیگارو، می‌گوید: در صورت هر گونه ناراحتی برای چشم پیش از جستجوی دلیل بروز مشکل، کسانی که از لنزهای طبی یا زیبایی استفاده می‌کنند، باید بدون معطلی لنز را از چشم خارج کنند و عینک به چشم بزنند.

در مواردی که جسم خارجی وارد چشم می‌شود، شست‌وشوی آن با استفاده از سرم فیزیولوژیک توصیه می‌شود، البته به شرطی که چشم‌ها را نمالید. اگر گرد و غبار یا ذرات ریز گیاهان عامل بروز عفونت شده باشد، شست‌وشوی چشم با استفاده از آب یا سرم‌های فیزیولوژیک راه‌حل مناسبی برای خارج کردن جسم خارجی از چشم است. تا زمانی که جسم خارجی وارد چشم نشده باشد، دید کامل و طبیعی است ولی به محض ورود این مهمان ناخوانده مشکلات شروع می‌شود.

دکتر بنزاکن در ادامه می‌گوید: در مواردی که ماده‌ای شیمیایی عامل بروز سوزش و ناراحتی چشم باشد، شست‌وشوی چشم حتی با آب فراوان، در صورت دسترسی نداشتن به سرم‌های فیزیولوژیک نیز مفید خواهد بود، اما اگر این اقدام کفایت نکرد و مشکل ادامه داشت مراجعه فوری به پزشک بسیار ضروری است.

اما اگر جراحتی به چشم وارد شود به هیچ‌وجه نباید از آب یا دیگر مایعات برای تسکین آن استفاده کرد زیرا ممکن است مایع به بافت‌های عمیق‌تر چشم نفوذ کرده و مشکلات جبران‌ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد.

در این موارد، از انجام دو اقدام دیگر نیز باید بشدت اجتناب کرد؛ یکی به زور چشم باز کردن و دیگری مالیدن چشم با دست (حتی اگر واکنشی ناخودآگاه باشد) است.

حتی اگر جسم خارجی قابل مشاهده است، نباید به زور آن را از چشم بیرون آورد. برای رفع مشکلات، ناراحتی‌ها و سوزش‌ها نباید به روش‌های غیرعادی یا استفاده خودسرانه از دارو روی آورد. دکتر بنزاکن در این مورد می‌گوید: استفاده از داروهای چشمی کورتیکوئید که برای آلرژی تجویز می‌شود ممکن است عفونت‌های ویروسی چشم را تشدید کند و باعث سوزش هر چه بیشتر این عضو حساس شود.

این تشدید التهاب ممکن است خود را به شکل قرمزشدن، سوزش و درد نشان دهد. (جام جم سرا/ مترجم: ندا فراهانی/ منبع: فیگارو/ سیب، ضمیمه سه شنبه روزنامه جام جم)



لینک منبع :راه‌هایی برای رفع عفونت چشم

درمان طبیعی عفونت چشم - نمناک namnak.com/درمان-عفونت-چشم.p12723‎Cachedدرمان عفونت چشم با استفاده از روش های درمانی طبیعی از طریق جلوگیری از حمله ی باکتری ها به غشاء چشم و تقویت سیستم ایمنی آن در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است . علل و علائم عفونت چشم چیست؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../causes-eye2-infection1.html‎Cached Similarدرمان عفونت چشم کودکان قطره برای عفونت چشم عفونت چشمی,راههای درمان عفونت چشم, علل و درمان عفونت چشم , علل و علائم عفونت چشم , بیماریهای چشمی , عفونت چشم ... روش های درمان خانگی عفونت چشم - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/درمان-خانگی-عفونت-چشم/‎Cached27 مه 2017 ... ضمن این که روش های بسیاری برای درمان خانگی عفونت چشم نیز وجود دارد که باید از آن ها تنها در مورد عفونت های خفیف استفاده شود. و یا از آن ها به عنوان ... روش درمان خانگی عفونت چشم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/8526_روش-درمان-خانگی-عفونت-چشم.html/‎Cached Similarروش درمان خانگی عفونت چشم,:عوامل بیماریزا مانند ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها حامل بیماری هایی هستند که ممکن است در هر زمان سیستم ایمنی بدن ما را مورد ح. راه‌هایی برای رفع عفونت چشم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../راه‌هایی-برای-رفع-عفونت-چشم‎Cached Similar3 مه 2015 ... تصویر راه‌هایی برای رفع عفونت چشم. دکتر «لوران بنزاکن»، در مصاحبه با بخش سلامت روزنامه فیگارو، می‌گوید: در صورت هر گونه ناراحتی برای چشم ... درمان خانگی عفونت چشم - پرشین طب persianteb.com/tag/درمان-خانگی-عفونت-چشم/‎Cached Similarعلت عفونت چشم و راههای پیشگیری از آن. روش های تقویت چشم را بخوانید! / در ابتدا باید بدایند که عفونت چشمی چیست؟ زمانی که شما دچار عفونت چشم می شوید چشم شما ... درمان‌ خانگی عفونت چشم با گل‌ یاسمن - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../درمان-خانگی-عفونت-چشم-با-گل-یاسمن‎Cachedعفونت چشم یا ورم ملتحمه‌ی چشم نوعی عفونت است که باعث التهاب در ملتحمه‌ی چشم می‌شود. ملتحمه‌ی چشم غشای درونی ... آنها برای خنک کردن چشم و از بین بردن سوزش آن مؤثرند. عسل ... نکات کلیدی و باورهای غلط در انتخاب بهترین روش رفع موهای زائد برای من؟ عفونت چشم ، انواع و درمان این بیماری - دکتر رجبی فوق تخصص چشم drrajabi.com/eye-infections/‎Cached31 ژانویه 2017 ... عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که میکروارگانیسم های بیماری زا ( باکتری ، قارچ و ویروس) به قسمت هایی از چشم و بافتهای اطراف آن نفوذ حمله می ... علل و علائم عفونت چشم چیست؟ - تبیان article.tebyan.net/206346/علل-و-علائم-عفونت-چشم-چیست-‎Cached21 آوریل 2012 ... عفونت‌ چشمی چنین تعریف می‌شود: چشم قرمز شود، پلک‌ها متورم شود و ... سالم می‌باشند؛ از جمله راه‌های سرایت، دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا و ... استفاده از چای تازه دم و بدون عطر و سرد، درمان بسیار خوبی برای رفع عفونت چشمی است. راه‌هایی برای رفع عفونت چشم - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/146508/راه‌هایی-برای-رفع-عفونت-چشم‎Cached Similarراه‌هایی برای رفع عفونت چشم. ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۷:۱۶ - کد خبر: 146508. سلامت نیوز: خیلی وقت‌ها چشممان دچار ناراحتی‌هایی می‌شود که بسرعت به‌جانش می‌افتیم و احساس خطر و ...