مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

به بچه‌های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید

آژانس دارویی اروپا (EMA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای کودکان زیر ۱۲ سال نباید کدئین تجویز شود و همچنین مادران شیرده به دلیل اثرات سوء کدئین روی نوزادانشان باید از مصرف این دارو پرهیز کنند.
براساس محدودیت‌های مصرف دارویی که در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی این سازمان ارائه شد، به طور کلی مصرف این دارو فقط برای تسکین درد در افراد بالای ۱۲ سال مجاز است و آن هم تنها در مواردی که جایگزین‌هایی نظیر «پاراستامول» یا ایبوپروفن بی‌تأثیر باشند.
این آژانس هشدار داد کدئین مخدری است که می‌تواند در بدن به مورفین تبدیل شود و به همین خاطر نباید برای کودکان زیر ۱۲ سال تجویز شود.
به گزارش روزنامه گاردین، یکی از عوارض جانبی مهم این دارو برای کودکان بروز مشکلات تنفسی جدی است؛ از این رو بویژه بزرگسالانی که دچار مشکلات تنفسی هستند باید از مصرف داروی مذکور پرهیز کنند. (ایسنا)



لینک منبع :به بچه‌های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید

Images for به بچه‌های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید به بچه‌های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../به-بچه‌های-زیر-۱۲-سال-کدئین-ندهید 28 آوریل 2015 ... آژانس دارویی اروپا (EMA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای کودکان زیر ۱۲ سال نباید کدئین تجویز شود و همچنین مادران شیرده به دلیل اثرات سوء کدئین ... به بچه‌های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../به-بچه‌های-زیر-۱۲-سال-کدئین-ندهید‎Cached28 آوریل 2015 ... آژانس دارویی اروپا (EMA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای کودکان زیر ۱۲ سال نباید کدئین تجویز شود و همچنین مادران شیرده به دلیل اثرات سوء کدئین ... به کودکان زیر 12 سال این داروها را ندهید - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/news/به-کودکان-زیر-12-سال-این...را-ندهید/8143581 22 آوریل 2017 ... به گزارش بهداشت نیوز، سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد: مصرف داروهای حاوی ترامادول و ماده مخدر کدئین برای کودکان مشکلات تنفسی حیاتی ایجاد ... به کودکان کدئین ندهید! | دمادم damadam.ir/تابناک-tabnak/اخبار-اجتماعی/.../به...کدئین-ندهید/id/3743343 به گزارش ایسنا، بسیاری از والدین برای فرزندانشان از مسکن های کدئین دار معمول ... در این مطالعه نمونه هایی در فاصله سال های ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفته و ... پونیلا - به بچه های زیر ۱۲ سال... ponila.com/post/392965/‎Cachedبه بچه های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید ... داروسازی در اتحادیه اروپا هشدار دادند که باید از تجویز کدئین برای درمان سرفه و سرماخوردگی در کودکان زیر ۱۲ سال خودداری شود. به کودکان زیر 12 سال این داروها را ندهید - پیک نکا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/36900797 به کودکان زیر 12 سال این داروها را ندهید. به گزارش پیک نکا ،سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد: مصرف داروهای حاوی ترامادول و ماده مخدر کدئین برای کودکان مشکلات ... کودک - ایسنا www1.isna.ir/page/archive.xhtml?mn=4&wide...‎Cachedبه کودکان کدئین ندهید! ... کودکان مبتلا به سرطان محک در جشنی با همراهی گروه‌های نمایشی و موسیقی، زیر سقف بیمارستان به استقبال ماه مهر ... ۲۸ شهریور ۹۵ - ۱۲:۱۳ ... استامینوفن یا بروفن؛ کدام یک؟ - تبیان article.tebyan.net/105924/استامینوفن-یا-بروفن-کدام-یک-‎Cached27 ا کتبر 2009 ... در این پژوهش، تاثیر بروفن، استامینوفن ساده و استامینوفن کدئین دار، سه عدد از معروف ... این کودکان که 6 تا 17 سال سن داشتند و همگی دچار شکستگی استخوان یا پیچ ... استامینوفن و کدئین مصرف کرده بودند، میزان درد به ترتیب 11 و 12 نمره کاهش نشان داد. ... به نوزاد خود خیلی استامینوفن ندهید .... عدد زیر را وارد کنید. پزشکی tabatabaei-ali.blogfa.com/1394/10‎Cachedپوست وسیع‌ترین عضو بدن به شمار می‌رود که بخش‌های مختلف بدن را می‌پوشاند و از اندام‌های درونی محافظت می‌کند. پزشکان قادرند با ... به بچه‌های زیر ۱۲ سال «کدئین» ندهید.