مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماه‌گرفتگی پوست؛ خرافه است یا واقعیت؟

به گفته یک متخصص پوست، اصطلاح ماه‌گرفتگی یک اعتقاد اشتباه در میان مردم است و ضایعات روی پوست صورت و بدن هیچ‌گونه ربطی به ماه‌گرفتگی ندارد.

عبدالرضا عرفانی اظهار کرد: ضایعات روی پوست صورت و بدن هیچ ارتباطی با ماه‌گرفتگی ندارد بلکه این قبیل لکه‌ها ممکن است در نتیجه تولید بیش از حد رنگ‌دانه توسط سلول‌های پوستی (ملانین‌ها) یا اختلال در رشد غیرطبیعی عروق خونی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این ضایعه از هنگام تولد افراد وجود دارد، افزود: این لکه‌ها دارای اشکال متعدد با رنگ‌های مختلف هستند و ممکن است نیمی از صورت یا بدن فرد را بپوشانند.

این متخصص پوست با بیان اینکه این ضایعات زمینه ارثی ندارند و به صورت مادرزادی ایجاد می‌شوند، اضافه کرد: درمان ماه‌گرفتگی اغلب با لیزر انجام می‌شود؛ البته ممکن است ضایعه به صورت کامل درمان نشود بلکه لیزر می‌تواند تا حدودی منجر به اصلاح رنگ ناحیه مورد نظر شود.

عرفانی با اشاره به اینکه در صورتی که ضایعه محدود باشد، می‌توان با جراحی آن را برداشت، ادامه داد: ممکن است علت ضایعه، عروقی باشد که بیشتر این دسته ضایعات قرمزرنگ هستند و گاهی نیمی از صورت و حتی دو طرف بدن را می‌پوشانند. نوع دیگر این ضایعات، نتیجه اختلال در رنگ‌دانه‌های پوستی (ملانین‌ها) است که موجب می‌شود قسمتی از پوست تیره‌تر از سایر نقاط بدن شود. (ایسنا)



لینک منبع :ماه‌گرفتگی پوست؛ خرافه است یا واقعیت؟

ماه‌گرفتگی پوست؛ خرافه است یا واقعیت - سلامتی salamati.ir/2016/12/20/ماه‌گرفتگی-پوست؛-خرافه-است-یا-واقعیت/‎Cached20 دسامبر 2016 ... احتمالا شما هم بار‌ها شنیده‌اید یا حتی خود نیز بر این باورید که از برخی ضایعات یا نشانه‌های روی پوست افراد با عنوان ماه‌گرفتگی و پدیدآمده از نگاه مادر ... ماه‌گرفتگی پوست؛ واقعیت یا خرافه؟! https://titre1.ir/fa/news/65685/ماه‌گرفتگی-پوست-واقعیت-یا-خرافه اصطلاح ماه‌گرفتگی یک اعتقاد اشتباه در میان مردم است و ضایعات روی پوست صورت و بدن هیچ‌گونه ربطی به ماه‌گرفتگی ندارد. ماه‌گرفتگی ؛ از خرافه تا واقعیت www.fardanews.com/fa/news/.../ماه‌گرفتگی-از-خرافه-تا-واقعیت‎Cachedاصطلاح ماه‌گرفتگی یک اعتقاد اشتباه در میان مردم است و ضایعات روی پوست صورت ... ممکن است در نتیجه تولید بیش از حد رنگ‌دانه توسط سلول‌های پوستی (ملانین‌ها) یا ... ماه‌گرفتگی پوست؛ واقعیت یا خرافه؟! www.titre1.com/fa/news/65685/ماه‌گرفتگی-پوست-واقعیت-یا-خرافه اصطلاح ماه‌گرفتگی یک اعتقاد اشتباه در میان مردم است و ضایعات روی پوست صورت و بدن هیچ‌گونه ربطی به ماه‌گرفتگی ندارد. ماه گرفتگی پوست خرافات یا واقعیت - وبسایت رسمی محمد صادق ... www.drkalantary.com/...زیبایی/.../69-ماه-گرفتگی-پوست-خرافات-یا-واقعیت-؟.html‎Cachedماه گرفتگی پوست خرافات یا واقعیت ؟ منتشرشده در دانستنی های ... دکتر داریوش دائر متخصص پوست شما را با توضیحات کاملی راهنمایی کرده‌ است. این مطلب را ازدست ... Lahzehnama.ir | ماه گرفتگی خرافات یا واقعیت ؟ - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/news/16531/ماه-گرفتگی-خرافات-یا-واقعیت-‎Cached Similar26 دسامبر 2014 ... هر آن چه باید درباره دلایل بروز این ضایعه پوستی و درمان آن بدانید. ماه گرفتگی خرافات یا واقعیت ؟ مجله خبری لحظه نما:واژه ماه گرفتگی ، قدمتی به ... ماه‌گرفتگی پوست؛ از خرافه تا واقعیت | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/61240‎Cachedخانه / روی خط خبرگزاری ها / ماه‌گرفتگی پوست؛ از خرافه تا واقعیت ... این قبیل لکه‌ها ممکن است در نتیجه تولید بیش از حد رنگ‌دانه توسط سلول‌های پوستی (ملانین‌ها) یا ... علامت ماه گرفتگی بر بدن جنین راسته؟ | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/.../علامت-ماه-گرفتگی-بر-بدن-جنین-راسته‎Cachedکسی هست که بدونه آیا این موضوع حقیقت داره یا نه؟ آیا پایه ... ماه یا خورشید گرفتگی هیچ ربطی به لکه های روی پوست نوزاد نداره ! این یک خرافه است و پایه علمی نداره . ماه‌گرفتگی خرافات یا واقعیت ؟/ راه های درمان ماه گرفتگی - پرشین وی persianv.com/.../ماه‌گرفتگی-خرافات-یا-واقعیت-؟-راه-های.html‎Cached7 ژانویه 2015 ... از سوی دیگر فضای سریال واقعی است و به هیچ وجه بزرگ‌نمایی نشده. ... و تغییرات بدنی و پوستی دلایلی ناشناخته داشت و با هاله‌ای از خرافات و ... «ماه‌گرفتگی پوست»؛ از خرافه تا واقعیت www.taamolnews.ir/fa/news/87662‎Cached«ماه‌گرفتگی پوست»؛ از خرافه تا واقعیت. این لکه‌ها دارای اشکال متعدد با رنگ‌های مختلف هستند و ممکن است نیمی از صورت یا بدن فرد را بپوشانند. یک متخصص پوست ...