مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهمترین عوامل ناباروری در زنان

پاسخ مشاور: مؤثر‌ترین عامل جلوگیری از تخمک‌گذاری و علل ناباروری، سندرم تخمدان پلی کیستیک است. افراد مبتلا به این عارضه، معمولاً سیکل‌های قاعدگیشان منظم نیست و با افزایش وزن روبرو هستند؛ همچنین سطح هورمون‌های مردانه در آن‌ها بالا است یا ممکن است دارای بیماری‌های زمینه‌ای دیگری باشند. به عنوان مثال، دیابت پیشرفته و بیماری‌های کلیوی پیشرفته به عدم تخمک گذاری و در نتیجه ناباروری منجر می‌شوند یا اینکه ممکن است لقاح به طور طبیعی صورت نگیرد که بیشترین موارد آن ناشی از چسبندگی داخل لگن در زنان است.


بیماری‌های التهابی لگن و آندومتریوز نیز راه لوله‌ها را مسدود کرده و تخمک نمی‌تواند خودش را برای لقاح آماده کند. چسبندگی داخل لگن به علت عمل جراحی و عفونت لوله‌ها و تخمدان‌ها یا سابقه آپاندیس که بموقع درمان نشده ایجاد می‌شود. این عوامل می‌تواند موجب التهاب شوند. باید توجه داشته باشید اندومتریوز نیز موجب ناباروری می‌شود و التهاب لگن ایجاد می‌کند.
مسأله دیگر به محیط رشد جنین مربوط می‌شود؛ مشکلاتی که در داخل رحم ایجاد می‌شود علاوه بر ناباروری حتی ممکن است اختلالات مادرزادی را در نوزاد زیاد کند.
با توجه به موارد گفته شده، برای آزمایش و سونوگرافی به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا عوامل زمینه ساز ناباروری را با تشخیص بموقع از بین ببرید. (دکتر اعظم السادات موسوی - متخصص زنان و زایمان و نازایی/ ایران)

226



لینک منبع :مهمترین عوامل ناباروری در زنان

مهمترین عوامل ناباروری در زنان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مهمترین-عوامل-ناباروری-در-زنان‎Cached21 آوریل 2015 ... تصویر مهمترین عوامل ناباروری در زنان. پاسخ مشاور: مؤثر‌ترین عامل جلوگیری از تخمک‌گذاری و علل ناباروری، سندرم تخمدان پلی کیستیک است. مهمترین علل ناباروری در مردان و زنان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../مهمترین-علل-ناباروری-در-مردان-و-زنان‎Cached10 دسامبر 2016 ... اگر شما دارای مشکل بچه‌دار شدن هستید، بدانید که تنها نیستید. حدود 10-15 درصد زوج‌ها از ناباروری در رنج هستند. زن و شوهر به یک میزان در ناباروری ... علل ناباروری - پژوهشگاه رویان - Royan Institute www.royaninstitute.org/cmsfa/index.php?option=com...5...‎Cached Similarبه طور کلی 30% علل ناباروری زن ها مربوط به اختلال در لوله های رحمی است . ... مشکلات مربوط به دستگاه ایمنی بدن و عوامل ایمونولوژیک نقش مهمی در ایجاد ناباروری دارند. مهم‌ترین علت نازایی در زنان چیست؟ - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/281631/مهم‌ترین-علت-نازایی-در-زنان-چیست‎Cached Similar1 ا کتبر 2014 ... یک جراح و متخصص زنان و فلوشیب نازایی، ضمن تشریح عوارض سندرمی شایع میان زنان، گفت: اختلال در روند تخمک گذاری یکی از مهم‌ترین علل نازایی ... نشانه های نازایی چیست؟ - پارس ناز www.parsnaz.com/what-are-the-symptoms-of-infertility.html‎Cachedدرواقع علت نازایی‌ها 30درصد مربوط به مشکلات زنانه، 30درصد مربوط به مشکلات مردانه و 40درصد مربوط به مشکلات هر دو زوج است. مهم‌ترین عوامل بروز نازایی عبارتند از: مهمترین علل نازایی در زنان/ شیوع بالای تنبلی تخمدان - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../مهمترین-علل-نازایی-در-زنان-شیوع-بالای-تنبلی-تخمدان‎Cached Similar22 سپتامبر 2014 ... عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: اختلال در روند تخمک گذاری یکی از مهمترین علل نازایی در زنان به شمار می رود که یکی از ... دلایل ناباروری در زنان چیست؟ - ایران بانو iranbanou.com/magazin/604947-دلایل-ناباروری-در-زنان-چیست؟‎Cachedیک متخصص بیماری‌های زنان و ناباروری معتقد است اختلال در سیکل‌های ماهیانه و ... ماهیانه یکی از مهمترین دلایل ناباروری ست که عمدتا در افراد چاق و پرمو دیده می‌شود. مهمترین علل ناباروری در زنان و مردان و درمان های موثر برای آن ها - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/مهترین-علل-ناباروری-زنان-مردان/‎Cached23 سپتامبر 2016 ... در ادامه از علل ناباروری در زنان و مردان برای شما صحبت خواهیم کرد و درمان و شانس موفقیت درمان های متفاوت را بررسی خواهیم نمود. مهمترین عوامل ناباروری زنان چیست؟ - هفت گنج 7ganj.ir/مهمترین-عوامل-ناباروری-زنان-چیست؟/‎Cachedمهمترین عوامل ناباروری زنان چیست؟ ... بیش از ۱۵ درصد زنان در زمانی در طول زندگی برای باردار شدن، دچار مشکلاتی میشوند. باردار نشدن زمانی یک مشکل خوانده میشود، که ... همه راه‌های درمان نازایی - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../all1-infertility-treatment.html‎Cached Similarمراکزی که در آنها متخصص ناباروری مردان، متخصص ناباروری زنان و جنین‌شناس وجود .... آنها زندگی شهری و بی​تحرکی شدید و چاقی را از مهم‌ترین عوامل آسیب رساندن به ...