مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند!

دکتر جلیل امیدیان گفت: با شروع فصل‌ بهار و آغاز گرده‌افشانی گل‌ها، این گرده‌ها در برخی ‌افراد ایجاد حساسیت کرده و موجب ورم‌ ملتحمه در چشم افراد می‌شود. این حساسیت بویژه در کودکان و نوجوانان در فصل‌ بهار قابل مشاهده است که سوزش و قرمزی چشم آن‌ها را به دنبال دارد و در برخی موارد شدید حساسیت نیز امکان بروز عوارضی از جمله ایجاد زخم بر روی قرنیه چشم وجود دارد.

امیدیان از همگان خواست در صورت بروز این نوع ‌حساسیت سریع‌تر به چشم‌ پزشک مراجعه کرده و از مالش و خاراندن چشم خودداری کنند و اضافه کرد: مالش‌ چشم حساسیت چشم و عوارض آن را شدید‌تر می‌کند و افراد در مواقعی که دچار سوزش‌ چشم می‌شوند، بهتر است چشمان خود را با آب سرد شست‌وشو داده یا از کمپرس آب‌ سرد استفاده کنند. همچنین با مراجعه به چشم‌ پزشکی با تجویز برخی قطره‌ها می‌توان تا حد زیادی قرمزی و خارش‌ چشم را کم کرد.

این عضو هیات ‌علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این نوع حساسیت به طور معمول با افزایش سن‌ افراد از بین رفته و با سپری ‌شدن دوران کودکی و نوجوانی در افراد فروکش می‌کند؛ البته در برخی ‌افراد این نوع‌ حساسیت ممکن است به شکل مزمن درآمده و علاوه بر بهار در سایر فصول نیز ایجاد شود.

امیدیان بهترین راه پیشگیری از ایجاد این نوع حساسیت و نیز کاهش عوارض آن را دوری افراد از محیط پرگرد و غبار و نیز اجتناب از قرارگیری در معرض نور آفتاب عنوان کرد و افزود: افراد باید در محیط بیرون و زمان تابش خورشید حتما از عینک ‌آفتابی استفاده کرده و از مالش چشم بویژه با دست‌های آلوده خودداری کنند. (ایسنا)



لینک منبع :«ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند!

Images for «ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند! «ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../ورم-ملتحمه-؛-چشم‌های-قرمز-رنگی-که-به-بهار-حساسند‎Cached17 آوریل 2015 ... جام جم سرا- یک چشم‌پزشک، ورم ملتحمه چشمی را از جمله حساسیت‌های چشمی شایع در فصل ‌بهار عنوان کرد و با برشمردن علائم آن راهکارهایی برای کاهش و ... «ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند! - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../ورم-ملتحمه-؛-چشم‌های-قرمز-رنگی-که-به-بهار-حساسند 17 آوریل 2015 ... دکتر جلیل امیدیان گفت: با شروع فصل‌ بهار و آغاز گرده‌افشانی گل‌ها، این گرده‌ها در برخی ‌افراد ایجاد حساسیت کرده و موجب ورم‌ ملتحمه در چشم افراد ... «ورم ملتحمه»؛ چشم های قرمز رنگی که به بهار حساسند! | با - قطره www.ghatreh.com/news/.../ورم-ملتحمه-چشم-های-قرمز-رنگی-بهار-حساسند 17 آوریل 2015 ... با شروع فصل بهار و آغاز گرده افشانی گل ها، این گرده ها در برخی افراد ایجاد حساسیت کرده و موجب ورم ملتحمه در چشم Ø. اگر در بهار دچار قرمزی چشم می‌شوید این خوراکی‌ها را نخورید - اخبار جدید ... akhbartop.com/466140/ «تب ملتحمه بهاری» یک نوع حساسیت است که در سنین جوانی و نوجوانی بیشتر دیده شده و با ... و خارش چشم دانست و گفت: از دیگر علائم این حساسیت بهاره می‌توان به وجود تورم در پلک، وجود ... تصویر «ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند! پونیلا - ورم ملتحمه؛ چشم های... ponila.com/post/395505/ یک چشم پزشک، ورم ملتحمه چشمی را از جمله حساسیت های چشمی شایع در فصل بهار عنوان کرد و با برشمردن علائم آن ... ورم ملتحمه؛ چشم های قرمز رنگی که به بهار حساسند. بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور-آلرژی های چشمی www.noorvision.com/.../بیمارستان-و-مراکز-فوق-تخصصی-چشم-پزشکی-نور-آلرژی-های-چشمی‎Cached Similarبرای اکثر مردم بهار فصلی زیبا و دلپذیر است. اما اگر هربار که این ... همچنین هیستامین با گشاد کردن رگ ها باعث می شود که چشم قرمز و پرخون به نظر برسد. به علاوه این ماده ... ورم ملتحمه یا کنژتکتیوبت شایع ترین شکل حساسیت چشمی است. این بیماری ... انواع بیماری های آلرژی چشمی - تبیان article.tebyan.net/63722/انواع-بیماری-های-آلرژی-چشمی‎Cachedعلائم مهم ورم ملتحمه آلرژیک عبارتند از: خارش، سوزش و قرمزی چشم ها، اشک ریزش، ترشحات آبکی و تورم پلک و ملتحمه. ... بیماری معمولاً از اواسط بهار که هوا رو به گرمی می رود شروع می شود و پس از 2 تا 3 ماه کم کم برطرف می شود و ... گاهی ملتحمه نیز قرمز می شود. .... حدودا یک سالی میشه که دور چشم راستم هلال قهوهای رنگی تشکیل شده علتش چیه ؟ آلرژیک - جام جم آنلاین 77.104.65.15/Sara/Search/keyword/1?q=آلرژیک%20 «ورم ملتحمه»؛ چشم‌های قرمز رنگی که به بهار حساسند! جام جم سرا- یک چشم‌پزشک، ورم ملتحمه چشمی را از جمله حساسیت‌های چشمی شایع در فصل ‌بهار عنوان کرد و با برشمردن ... آژیر آلـرژی به صدا در می‌‌آید! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/1289/آژیر-آلـرژی-به-صدا-در-می‌‌آید‎Cached Similarبرای همه،بهار فصلی زیبا و دلپذیر است اما اگر هربار که این فصل فرا می‌رسد، دچار خارش و اشک‌ریزش شوید و دیگران از شما بپرسند«چرا چشم‌تان قرمز شده؟ ... علاوه‌بر تمام این‌ها نشانه‌هایی مانند عطسه، خارش چشم و خارش سقف دهان به نفع آلرژی و به ضرر تشخیص سرماخوردگی .... با این اوصاف، ورم ملتحمه شایع‌ترین شکل حساسیت چشمی است.