مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

محدودیت‌های غذایی برای کودکان دیابتی

دکتر فرزانه روحانی، با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در ابتلا به دیابت نوع یک دخیل هستند، گفت: عوامل ژنتیکی، عفونت‌های ویروسی، تغذیه با شیر گاو و استرس‌های روانی می‌تواند موجب ابتلا به دیابت شود.

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد کودکان مبتلا به دیابت دچار دیابت نوع یک هستند، یادآور شد: درمان دیابت نوع یک به صورت استفاده از انسولین است، بنابراین ابتلا به این بیماری نیازمند تزریق روزانه انسولین است.

روحانی تصریح کرد: در چند سال اخیر انسولین‌های جدید به نام گلاژین (آنالوگ طولانی اثر) و آسپارت (آنالوگ سریع‌الاثر) در ایران در دسترس بیماران است که مصرف آن‌ها می‌تواند ترشح فیزیولوژیک انسولین در بدن را به خوبی تقلید کند.

این فوق تخصص غدد کودکان با تاکید بر اینکه استفاده از انسولین گلاژین به صورت روزانه یک مرتبه و تزریق انسولین کوتاه اثر همزمان با صبحانه، نهار و شام بهترین و جدید‌ترین روش درمانی دیابت کودکان است، خاطرنشان کرد: این روش درمانی موجب کاهش عوارض دیابت بر چشم، کلیه و اعصاب می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان مبتلا به دیابت تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، بیان کرد: تنها تفاوت رژیم غذایی کودکان دیابتی با کودکان سالم این است که کودکان مبتلا به دیابت محدودیت بیشتری در مصرف مواد شیرین، شکلات و آبنبات دارند؛ چراکه مصرف این مواد می‌تواند موجب افزایش سریع قند خون شود. (ایسنا)

512



لینک منبع :محدودیت‌های غذایی برای کودکان دیابتی

محدودیت‌های غذایی کودکان دیابتی - ایسنا www.isna.ir/news/94012408203/محدودیت-های-غذایی-کودکان-دیابتی 13 آوریل 2015 ... یک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، اظهار کرد: استفاده از انسولین گلاژین به ... محدودیت‌های غذایی کودکان دیابتی - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../محدودیت‌های-غذایی-کودکان-دیابتی ایسنا: یک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، اظهار کرد: استفاده از انسولین گلاژین به صورت ... محدودیت‌های غذایی کودکان دیابتی – روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/60336 یک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، اظهار کرد: استفاده از انسولین گلاژین به صورت روزانه یک ... محدودیت‌های غذایی کودکان دیابتی چیست؟ - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/228130/محدودیت‌های-غذایی-کودکان-دیابتی-چیست یک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، اظهار کرد: استفاده از انسولین گلاژین به صورت روزانه یک ... مبتلایان به دیابت چه رژیم غذایی ای در پیش گیرند؟ www.hidoctor.ir/22605_مبتلایان-به-دیابت-چه-رژیم-غذایی-ای-در-پی.html/‎Cached Similarحساسیت در کودکان دیابتی بیشتر است زیرا کودک در سن رشد قرار دارد و نباید محدودیت غذایی شدیدی برای کودک اعمال شود. این متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی ... تغذیه کودکان دیابتی چگونه باشد؟ - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920816000376‎Cached Similar8 نوامبر 2013 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: غذای اصلی خانواده‌های ایرانی برنج است و ما کودکان دیابتی را از خوردن برنج منع نمی‌کنیم اما توصیه ... تغذیه در کودکان دیابتی - کیانا وحدتی www.kianavahdati.com/documentView.aspx?type=49&id...‎Cached Similarکنیم که در عین حال که منجر به کنترل دیابت می‌شود، محدودیتی برای نیازهای تغذیه‌ای ... برای اینکه دیابت در این کودکان کنترل شود، برنامه غذایی این کودکان باید به نکاتی درباره تغذیه دیابت نوع 1 - تبیان article.tebyan.net/38066/نکاتی-درباره-تغذیه-دیابت-نوع-1‎Cachedدر دیابت وابسته به انسولین یا نوع 1، غذا باید در زمان معین و مطابق با اثر انسولین تزریقی خورده شود. ... در دیابت نوع 2، محدودیت کالری و کاهش وزن به حد متوسط (به میزان9-5/4کیلو گرم) باعث کنترل قند خون، کاهش ... آیا کودک شما مبتلا به دیابت است؟ عادتهای غلط غذایی در افراد دیابتی - دارالشفاء امام رضا (ع) daroshafa.aqr.ir/portal/home/?news/396883/...غذایی-در...دیابتی‎Cached1- محدودیت شدید در مصرف مواد نشاسته ای: درست که در دیابت اختلال سوخت و ساز مواد قندی وجود دارد ولی این به این معنی نیست که مصرف مواد نشاسته ای باید ممنوع شود. [DOC] مدیریت مراقبتهای تغذیه ای در دیابت کودکان www.mums.ac.ir/shares/dop/dop/kkkkkkkkkkkk/tarhe2.docx‎Cached Similarتا وضعیت رشد کودک ،تغییرات دوره های مختلف زندگی ،سازگاری روحی روانی با دیابت ،مشکلات خاص غذایی مانند پر خوری و افزایش وزن یا دریافت ناکافی غذا و عادتهای ...