مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علل شایع در خشکی چشم

دکتر حیدرعلی معینی اظهار کرد: علل مختلفی زمینه را برای خشکی چشم فراهم می‌کند که یکی از این موارد سن بیمار است.
وی با بیان اینکه بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های خود ایمنی، پوستی و مفصلی ممکن است با خشکی چشم همراه شوند، افزود: همچنین بیماری‌های موضعی مانند التهابات پلک و علل دیگر از جمله آلودگی هوا زمینه را برای ابتلا به خشکی چشم فراهم می‌کنند.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از علل مهم خشکی چشم است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد خشکی چشم در مردان به علت حضور آن‌ها در محیط باز و گرد و خاک شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد، اما این مسئله به قطعیت ثابت نشده است.

معینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عللی که منجر به خشکی چشم می‌شود، استفاده طولانی مدت از رایانه است، خاطر نشان کرد: در زمان استفاده از رایانه تعداد پلک زدن کم می‌شود و چشم حالت خیرگی پیدا می‌کند به همین جهت خشکی چشم در افرادی که طولانی مدت از رایانه استفاده می‌کنند، بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه برای درمان خشکی چشم ابتدا باید عامل زمینه‌ای برطرف شود، گفت: در صورتی که عامل خشکی چشم یکی از بیماری‌های پوستی، مفصلی، ایمنی و پلکی باشد، باید برطرف شود و در مرحله دوم باید از انواع اشک مصنوعی به صورت پماد، اشک قطره‌ای و ژل در زمان‌هایی که علائم بیماری ظاهر شد، استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد محدودی از افرادی که دچار سوختگی‌های شیمیایی می‌شوند نیز به خشکی چشم مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: مجروحان جنگی که از قبل دچار سوختگی‌های شیمیایی شدند و افرادی که به دنبال حوادث در کار، مواد شیمایی وارد چشم‌شان می‌شود، مبتلا به خشکی چشم می‌شوند که البته تعدادشان محدود است.

معینی با اشاره به خشکی چشم پس از عمل لیزیک گفت: برخی از افراد نیز در کوتاه مدت به خشکی چشم مبتلا می‌شوند و این اختلال به ندرت در بلند مدت ادامه می‌یابد. (ایسنا)

486



لینک منبع :علل شایع در خشکی چشم

: خشکی چشم - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=خشکی+چشم‎Cached Similarاستفاده از لنزهای تماسی: استفاده از لنز تماسی یکی از علل شایع خشکی چشم است. لنزهای تماسی مثل یک اسفنج لایه آبکی اشک را جذب می‌کنند و باعث خشکی چشم ... بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور-خشکی چشم - Dry ... www.noorvision.com/.../بیمارستان-و-مراکز-فوق-تخصصی-چشم-پزشکی-نور-خشکی-چشم-Dry-Eye-Syndrome‎Cached Similarخشکی چشم یک از شایع ترین علت های مراجعه افراد به درمانگاه چشم پزشکی است. ... تماسی: استفاده از لنز تماسی (کنتاکت لنز) یکی از علل شایع خشکی چشم است. خشکی چشم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خشکی_چشم‎Cached Similarخشکی چشم به علت کاهش یا فقدان مزمن اشک و رطوبت سطح چشم ایجاد می‌شود. این وضعیت ... علل خشکی چشم متفاوت است. ... بیماری‌های شایع چشم به زبان ساده. چاپ اول. ناگفته های اشک چشم و درمان خشکی چشم-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...63...‎Cached Similar19 مه 2012 ... ظاهرا علاوه بر انسان ها، بعضی حیوانات هم می توانند گریه کنند اما گریه آنها، هنگام درد یا ورود جسم خارجی به چشم یا خشکی چشم هایشان است. یعنی انسان، ... خشکی چشم و راه‌های درمان - ویستا vista.ir/article/91701/خشکی-چشم-و-راه‌های-درمان‎Cached Similar10 نوامبر 2007 ... خشکی چشم زمانی بروز می‌کند که چشم‌ها به اندازه کافی اشک تولید نمی‌کنند و اغلب بالا رفتن سن می‌تواند دلیل توقف روند تولید اشک چشم شود خشکی ... روش های درمانی مفید برای خشکی چشم – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30592‎Cached Similarاشک برای سلامت کلی چشم و دید واضح ضروری است. خشکی چشم در افراد در سنین بالای ۵۰ شایع است. کمبود ترشح اشک در میان زنان به خصوص پس از یائسگی نیز ... علت و نحوه درمان سندرم “خشکی چشم” - نمناک namnak.com/درمان-سندرم-خشکی-چشم.p16353‎Cachedخشکی چشم و سندرم خشکی چشم و علت خشکی چشم و درمان خشکی چشم و عوارض خشکی چشم را در نمناک ببینید. خشکی چشم - دکتر محسن بهمنی کشکولی eyeplasticsurgeries.com/راهنمای-بیماران/اشک-ریزش/خشکی-چشم‎Cached Similarخشکی چشم ممکن است در همه گروه‌های سنی بروز کند، اما شیوع آن در افراد مسن‌تر بیشتر است. خشکی چشم در بیشتر موارد، یک بیماری مزمن است. علاوه بر سن عوامل دیگری ... خشکی چشم چیست ؟ پیشگیری و درمان خشکی چشم - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/dry-eyes-prevention-and-treatment/‎Cachedخشکی چشم وضعیتی شایع است که زمانی رخ میدهد که اشک ها قادر به چرب نمودن چشمان شما نباشند. اشک ها ممکن است به دلایل متفاوت ناکافی باشند. به عنوان مثال... سندرم خشکی چشم؛ علل، علائم و درمان - تبیان article.tebyan.net/258666/سندرم-خشکی-چشم-علل-علائم-و-درمان‎Cached30 سپتامبر 2013 ... سندرم خشکی چشم بیماری شایعی است که ویژگی اصلی آن اختلال غدد اشکی و سلول های شاخی ملتحمه چشم است...