مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا دندان عقل را باید کشید؟

دکتر محمدهادی شفق اظهار کرد: دندان‌های عقل به طور معمول از نظر مواد معدنی غنی نیستند، دسترسی به آن‌ها برای انجام بهداشت دهان و دندان سخت‌تر است و مورفولوژی آن‌ها تغییرات فاحشی نسبت به سایر دندان‌ها دارد. به این ترتیب زود‌تر از سایر دندان‌ها دچار پوسیدگی و تخریب می‌شود.

وی افزود: دندان‌های عقل گاهی در حفره دهان به صورت نهفته باقی می‌مانند که لازم است حتما از داخل دهان خارج شوند. گاهی دندان‌های عقل در موقع رویش باعث ایجاد التهاب و عفونت می‌شود که در این شرایط بیمار به سختی دهان خود را باز می‌کند. گاهی هم دندان‌های عقل در حفره دهان وجود داشته که از همه نظر شبیه به دندان‌های مجاور بوده و کاملا قابل استفاده است که مانند سایر دندان‌ها باید نگهداری و مراقبت شود.

وی یادآور شد: در صورتی که دندان‌ عقلی در داخل فک نهفته هستند، بهتر است هر چه زود‌تر درمان شوند؛ چراکه در این شرایط درمان موفق‌تر است. اگر دندان‌های نهفته درمان نشوند در صورت وارد شدن ضربه به فک احتمال شکستگی فک وجود داشته و ممکن است در بزرگسالی موجب بروز کیست‌های تکاملی شود و همچنین موجب آسیب به دندان‌های مجاور دور از انتظار نیست.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: گاهی دندان عقل به صورت نیمه نهفته ظاهر می‌شود؛ به گونه‌ای که تاج این دندان مشخص بوده یا روی آن پوششی از بافت نرم لثه وجود دارد. همچنین گاهی دندان‌های عقل به صورت کامل نهفته است و با گرفتن عکس از فک توسط پزشک معالج تشخیص داده می‌شود. دندان عقلی که به صورت نیمه نهفته باشد نسبت به دندان‌های عقل کاملا نهفته راحت‌تر درمان می‌شوند. (ایسنا)

85



لینک منبع :آیا دندان عقل را باید کشید؟

آیا باید دندان عقل را کشید؟ - آکا www.akairan.com/health/bimari-behdasht/201291522055.html‎Cached Similar3 آگوست 2015 ... در این مقاله از سایت سلامت آکاایران می خواهیم به سوال (آیا باید دندان عقل را کشید؟) پاسخ بدهیم با ما همراه باشید تا سخنان یک دندانپزشک و توضیحات ... آیا دندان عقل را باید کشید؟ - ایمپلنت دندان www.shafagostar.com/.../آیا%20دندان%20عقل%20را%20باید%20کشید؟/fa‎Cachedآیا دندان عقل را باید کشید؟ چرا دندان عقل را باید کشید؟ ردپای عفونت دور دندان عقل، عقل فدای ارتودنسی، وقتی عقل راهش را گم می‌کند و. کشیدن دندان عقل مفید یا مضر - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../کشیدن-دندان-عقل-مفید-یا-مضر/‎Cachedمغایرت‌های سند 2030 با اسناد بالادستی و قوانین داخلی; آیا معارضان با قرآن نادان و کم‌سواد .... در گذشته تصور بر این بود که دندان عقل را حتما باید کشید زیرا بود و نبود آن تاثیری ندارد. ... در این موارد دندان عقل باید کشیده یا جراحی شود تا مشکل رفع شود. میگنا - چه موقع باید دندان عقل را کشید؟ www.migna.ir/vdcivraz.t1auv2bcct.html‎Cached Similarآیا دندان عقل باید کشیده شود؟ مانند بسیاری از تئوری‌های دیگر پزشکی،‌این سوال هم جواب قاطعی ندارد و چندین اما و اگر سر راه آن است. دندان عقلی که در یک فک بزرگ و جادار، ... چرا دندان عقل را باید کشید؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../should2-wisdom1-teeth.html‎Cached Similarچرا دندان عقل را باید کشید؟ دندان پزشکان می گویند بهترین سن برای جراحی دندان عقل زیر سن 20 سالگی است، چرا که عوارض و درد کمتری دارد. دندان عقل به سومین دندان ... آیا کشیدن دندان عقل درست است؟ - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_21185.html‎Cached Similarیک دندانپزشک گفت: این باور که پس از رویش دندان عقل باید آن را کشید، درست نیست. دکتر لادن اسلامیان افزود: دندان عقل تنها زمانی باید کشیده شود که به صورت کج ... چرا دندان عقل را باید کشید؟ - ارتودنسی www.ortodonsi.com/blog/dandane-aghl‎Cached18 ا کتبر 2016 ... در این صورت چرا دندان عقلی که درد نمی کند، باید کشید؟ امروزه جراحی خارج کردن دندان ... دندان عقل کشیده می شود. در بیش از 60 درصد از این موارد کشیدن دندان عقل ضرورت ندارند. ... آیا مینای دندان را می توان ترمیم کرد · انواع سیم ارتودنسی ... آیا دندان عقل را باید کشید؟ - ایسنا www.isna.ir/news/94011905543/آیا-دندان-عقل-را-باید-کشید‎Cached8 آوریل 2015 ... یک دندانپزشک در همدان گفت: دندان عقل معمولا چهار عدد بوده که در قسمت خلفی دندان‌های دیگر می‌روید و از سن 17 سالگی به بعد ظاهر می‌شود. چرا دندان عقل را باید کشید؟ - تبیان article.tebyan.net/63032/چرا-دندان-عقل-را-باید-کشید-‎Cachedدندان پزشکان می گویند بهترین سن برای جراحی دندان عقل زیر سن 20 سالگی است، چرا که عوارض و درد کمتری دارد... ... با افزایش سن ریشه‌ها قطورتر شده و ممکن است کشیدن دندان را سخت‌تر کند، ... آیا جرم گیری باعث آسیب به دندان ها می شود؟ صحیح مسواک ... آیا دندان عقل را باید کشید؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/390412/آیا-دندان-عقل-را-باید-کشید‎Cached8 آوریل 2015 ... آیا دندان عقل را باید کشید؟ وی یادآور شد: در صورتی که دندان‌ عقلی در داخل فک نهفته هستند، بهتر است هر چه زودتر درمان شوند؛ چراکه در این شرایط درمان ...