مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

احساس خود ارزشمندی، لازمه اعتماد به نفس

مهین عیوض‌زاده، با بیان اینکه بالا بردن اعتماد به نفس پیش زمینه می‌خواهد، اظهار کرد: برای بالا بردن اعتماد به نفس، ساختن چیزی به نام عزت نفس و احساس خود ارزشمندی لازم است.

او اضافه کرد: برای ایجاد احساس خود ارزشمندی هیچ وسیله‌ای لازم نیست، به طور مثال افراد هر چقدر هم تحصیل کرده، ‌خانواده دار و وضعیت مالی مناسبی داشته باشند، برای ساختن عزت نفس نیازی به این وصله‌ها ندارد. احساس خود ارزشمندی پایه شخصیت خود است و از یک احساس ارزش به خود واقعی خود، بدون هیچ چیز اضافه‌ای، ساخته می‌شود.

عیوض‌زاده ادامه داد: احساس خود ارزشمندی یک پایه داخلی و یک پایه خارجی دارد به طور مثال در زمان کودکی، ‌اگر والدین این احساس را به کودک بدهند که شخص مهم و دوست داشتنی‌ای برایشان است، ‌ کودک این احساس خود ارزشمندی را در درون خود نهادینه می‌کند، بنابراین نسبت به خود احساس دوست داشته شدن و ارزشمند بودن را پیدا می‌کند. از طرفی دیگر فرد این واقعیت را می‌پذیرد که نعمت حیات را از خدا گرفته و به این دنیا پا گذاشته است، احتمالا شایستگی‌ها و لیاقت‌هایی را داشته که به این دنیا آمده است بنابراین برای اثبات ارزشمندی خود نیازی به مدرک ندارد.

وی تصریح کرد: با این حال، آدمی برای ارتقا و پیشرفت خود در زندگی و داشتن اعتماد به نفس لازم است دائما بیاموزد، کسب کند، رشد کند و غنی سازی شود. (باشگاه خبرنگاران)

93



لینک منبع :احساس خود ارزشمندی، لازمه اعتماد به نفس

Images for احساس خود ارزشمندی، لازمه اعتماد به نفس احساس خود ارزشمندی لازمه اعتماد به نفس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../احساس-خود-ارزشمندی-لازمه-اعتماد-به-نفس‎Cached Similarمهین عیوض زاده، روان شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بالا بردن اعتماد به نفس پیش زمینه می‌خواهد، اظهار کرد: برای بالا بردن ... احساس خود ارزشمندی، لازمه اعتماد به نفس - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../احساس-خود-ارزشمندی،-لازمه-اعتماد-به-نفس‎Cached7 آوریل 2015 ... جام جم سرا- به گفته یک روان‌شناس، اعتماد به نفس به این موضوع بستگی دارد که فرد تا چه حد مورد قبول و علاقه دیگران است و چقدر خود را ارزشمند می‌داند. احساس خود ارزشمندی لازمه اعتماد به نفس shaparakdaily.ir/shaparak/News.aspx?NID=80498‎Cached Similar8 آوریل 2015 ... یک روان شناس گفت:اعتماد به نفس به این موضوع بستگی دارد که فرد تا چه حد مورد قبول و علاقه دیگران است و چقدر خود را ارزشمند می‌داند. مهین عیوض ... احساس خود ارزشمندی، لازمه اعتماد به نفس - jafam his portal.jafamhis.com/.../احساس+خود+ارزشمندی،+لازمه+اعتماد+به+نفس.html به گفته یک روان‌شناس، اعتماد به نفس به این موضوع بستگی دارد که فرد تا چه حد مورد قبول و علاقه دیگران است و چقدر خود را ارزشمند می‌داند. اعتماد به نفس montazeran-qaem.ir/ModuleDefinitions/.../ViewArticle.aspx?ArticleId...‎Cached24 ژانویه 2017 ... افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود باید بیاموزند که درباره ی احساسات و ... های خود; لازمه ی اعتماد به نفس، احساس اطمینان از توانایی های خود است . .... به توانمندی های فرزندان خود توجه کنید تا احساس خود ارزشمندی در آن ها تقویت شود. Ravanpajoh - تقویت اعتماد به نفس کودکان www.ravanpajoh.com/index.php?option=com_content...‎Cached Similarبزرگ‌ترین نعمت و سرمایه‌ای را که می‌توان برای انسان تصور کرد، داشتن اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی است. اعتماد به نفس و اعتقاد به خویشتن لازمه رشد سالم ... اعتماد به نفس چیست؟ (قسمت۱،۲،۳) | گروه تحقیقاتی عباس منش https://abasmanesh.com/fa/what-is-confidence-1/‎Cached21 ژانویه 2017 ... قسمت اول "ارتباط اعتماد به نفس با موفقیت های من" ... ۹۵% از افراد جهان، مرتباً در حال اثبات توانمندی خود به دیگران‌اند . ... احساس ارزشمندی ندارند… عزت نفس و اعتماد به نفس [بایگانی] - کانون گفتگوی قرآنی www.askquran.ir/archive/index.php/t-2031.html‎Cachedچه طور می شه اعتماد به نفس و عزت نفس رو به نحو شایسته ایی بالا برد . ... که از خویش داریم باعث می شود که نسبت به خود احساس خوشایند ارزشمند بودن ، یا ..... اینکه درک درستی از مساله ی اعتماد به نفس پیدا کنیم لازمه ، که عرض می کنم ؛ معاونت اجتماعی ناجا - اخبار > روشهای تقویت اعتماد به نفس کودکان عقب ... www.police.ir/?siteid=24&pageid=370&newsview=2506‎Cached4 ژانویه 2014 ... برخورداری از حس ارزشمندی و اعتماد به نفس قوی برای همه انسانها به ویژه ... به قول آبراهام مازلو ما برای سلامت روانی خود نیز نیاز به احساس اعتماد به نفس مثبت ... اعتبار و اعتماد به نفس بایسته که لازمه زندگی پرتحرک است برخوردار نمی ...