مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توصیه‌هایی برای رفع گرفتگی صدا

سید جواد علوی درباره گرفتگی صدا ناشی از فریاد زدن یا خواندن با صدای بلند اظهار داشت: علمای طب سنتی حرف زدن یا فریاد زدن را ورزش گلو می‌دانند پس کسی که زیاد از صدایش استفاده می‌کند یک ورزشکار صوتی است و مانند هر ورزشکار دیگر باید قبل از شروع مسابقه باید خود را گرم کند.
به گفته وی بنابراین افرادی که از صدای خود زیاد استفاده می‌کنند به عنوان مثال سخنرانان باید قبل از سخنرانی کمی گلوی‌شان را تمرین دهند که امروزه برخی از متخصصان برنامه صوت درمانی بهداشتی را به منظور پیشگیری از استفاده نادرست از حنجره توصیه می‌کنند.
این کارشناس طب سنتی بیان داشت: افراد سخنران و یا کسانی که از صدای خود استفاده می‌کنند, ماهیچه‌های گردن را با دست و با روغن‌های مناسب مانند بابونه زیتون یا کنجد به آرامی مالش دهند و به راحتی نفس بکشند تا آرواره‌های آنها آزاد نگه دارند.
علوی اظهار داشت: شانه‌هایشان را در جهت مختلف به گردانند و به آرامی تکان دهند مصرف چند جرعه آب گرم یا جوشانده‌های مناسب با مزاج آنها می‌تواند کمک‌کننده باشد زبان را در کمی در دهان حرکت دهند و بیرون آوردن چند خمیازه کشیده شود و با لب‌های بسته صداهای آرام ادا کنند تا لرزش آنها را احساس کنند.
وی ادامه داد: در هنگام صحبت‌کردن سرشان را بالا نگه دارند و سر را به مدت طولانی به یک طرف خم نکنند و معمولاً که افرادی که با تلفن صحبت می‌کند چنین حالتی برایشان اتفاق می‌افتد عضلات گردن شانه را سفت نکند تا اکسیژن بیشتری به ریه‌ها برسد.
این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: خمیازه و آه کشیدن خود باعث آرامش تارهای صوتی می‌شود. همچنین از حرف زدن بسیار بلند فریاد کشیدن خوردن غذاهایی با طبع سرد ترش یا بسیار شیرین، غذاهای سرخ شده، آب یخ، ادویه جات تند و محرک مثل سیر و فلفل جدا خودداری کنند. از تنش‌های عصبی پرهیز کنند چرا که باعث زخیم شدن بافت‌های نرم و انعطاف پذیر تارهای صوتی شده و اثر مستقیم بر روی تارهای صوتی و حنجره می‌گذارد که به تغییر صدا نفس آلوده شدن صحبت کم شدن توانایی حرف زدن و حتی بم شدن صدا منجر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استحمام با آب گرم قبل از سخنرانی خود باعث نشاط و آرامش می‌شود البته با آب بسیار گرم و یا سونا توصیه نمی‌شود. در هنگام بلوغ به دلیل تکامل تارهای صوتی تغییراتی در صدای دختران و پسران ایجاد می‌شود که در آینده باید از استفاده بیش از حد تارهای صوتی پرهیز شود. (تسنیم)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

49



لینک منبع :توصیه‌هایی برای رفع گرفتگی صدا

توصیه هایی برای رفع گرفتگی صدا - آموزش - زندگی سالم - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../توصیه-هایی-برای-رفع-گرفتگی-صدا-‎Cached Similar27 ژانویه 2015 ... یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه خاکشیر هم صدا را صاف و رسا می کند, تدابیر رفع گرفتگی صدا را تشریح کرد. توصیه‌هایی برای رفع گرفتگی صدا - سلامتی salamati.ir/2016/12/21/توصیه‌هایی-برای-رفع-گرفتگی-صدا/‎Cached21 دسامبر 2016 ... یک کارشناس طب سنتی راهکارهای رفع گرفتگی صدا ناشی از فریاد زدن، خواندن با صدای بلند و همچنین صحبت کردن زیاد را برشمرد. علمای طب سنتی ... تدابیر رفع گرفتگی صدا ناشی از صحبت زیاد - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../تدابیر-رفع-گرفتگی-صدا-ناشی-از-صحبت-زیاد‎Cachedخبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی درباره گرفتگی صدا ناشی از فریاد زدن یا خواندن با صدای بلند و سخنرانان یا کسانی که زیاد صحبت زیاد را تشریح کرد. درمان گرفتگی صدا با طب سنتی | نیک و نو www.nikono.org/?p=2667‎Cachedدر فصل‌های سرد سال، گرفتگی صدا معمولا به دلیل ابتلا به سرماخوردگی‌های ویروسی است. در این جا توصیه‌های طب سنتی برای درمان گرفتگی صدا و خشکی سینه برای ... توصیه‌ طب سنتی برای رفع گرفتگی صدا - فردا www.fardanews.com/.../توصیه‌-طب-سنتی-برای-رفع-گرفتگی-صدا‎Cached Similarیک کارشناس طب سنتی با بیان اینکه خواب روز گرفتگی صدا را تشدید می‌کند توصیه‌هایی برای رفع گرفتگی صدا عنوان کرد. توصیه‌هایی برای گرفتگی صدا در صبحگاه www.fardanews.com/.../توصیه‌هایی-برای-گرفتگی-صدا-در-صبحگاه‎Cachedیک کارشناس طب سنتی دلایل گرفتگی صدا صبحگاهی و راه‌های رفع آن را تشریح کرد . روتارین دارویی برای درمان گرفتگی صدا - نبض ما nabzema.ir/18310/روتارین-دارویی-برای-درمان-گرفتگی-صدا.html‎Cached3 روز پیش ... برای رفع گرفتگی صدا می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. توصیه هایی در این رابطه به شرح زیر بیان می شود. اگر گرفتگی ناشی از ... روتارین دارویی برای درمان گرفتگی صدا | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/.../روتارین-دارویی-برای-درمان-گرفتگی-صدا/‎Cachedبه گزارش بهداشت نیوز، برای رفع گرفتگی صدا می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. توصیه هایی در این رابطه به شرح زیر بیان می شود. اگر گرفتگی ناشی از ... بهترین راه درمان گرفتگی صدا و تقویت آن در آموزگاران, مداحان, قاریان و ... armaniclinic.ir/بهترین-راه-درمان-گرفتگی-صدا-تقویت-د/‎Cachedدر صورتی که گرفتگی صدا به خاطر ایجاد برآمدگی یا ندول در حنجره ... رفع گرفتگی صدا با طب سنتی - تبیان article.tebyan.net/340723/رفع-گرفتگی-صدا-با-طب-سنتی‎Cached12 نوامبر 2016 ... طب سنتی برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده است که در این مطلب ... نشان می دهد برای بهبود این وضعیت توصیه هایی در طب سنتی مطرح شده ... استفاده از لعوق انجیر و لعوق کلم در رفع گرفتگی صدا و صاف کردن صدا بی نظیر است.