مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۲۰ درصد جوانان سندرم «انفجار سر» دارند


ساینس در گزارشی نوشت: سندرم انفجار سر یا سندرم سرِ در حال انفجار یا exploding head syndrome اختلالی است که باعث می‌شود فرد به محض برخاستن از خواب یا زمانی که می‌خواهد به رختخواب برود، یک صدای بلند ناگهانی، شبیه انفجار در گوش خود احساس می‌کند. این اختلال کاملا بدون درد است و باعث ترس و اضطراب فرد می‌شود؛ در حالی که هیچ توجیهی برای نشانه‌های این اختلال ندارد.
گرچه این اختلال تقریبا ناشناخته است ولی تحقیقات پژوهشگران علوم اعصاب و آمارگیری انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که درصد بالایی از جوانان (حدود ۲۰ درصد) این پدیده عصبی را تجربه می‌کنند.
اطلاعات کمی در مورد این عارضه در دست است، ولی همین اطلاعات نشان می‌دهد که سندرم انفجار سر مربوط به زمانی است که مغز برای خواب آماده می‌شود. زمانی که افراد به خواب می‌روند، بخش‌های مختلف مغز از جمله بخش محرک، شنوایی و نورون‌های تصویری به ترتیب و در مراحل مختلف خاموش (turn off) می‌شوند.
محققان احتمال می‌دهند که هنگام سندرم سرِ در حال انفجار، سلول‌های عصبی شنوایی به جای خاموش شدن، همه یکباره فعال می‌شوند.
قبلا تصور می‌شد که این اختلال مختص افراد میانسال است ولی به تازگی مشخص شده است که اغلب، جوانان به این عارضه مبتلا می‌شوند. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد.
نتایج این تحقیقات در نشریه Sleep Research منتشر شده است. (ایرنا)



لینک منبع :۲۰ درصد جوانان سندرم «انفجار سر» دارند

۲۰ درصد جوانان سندروم انفجار سر دارند www.taamolnews.ir/fa/.../۲۰-درصد-جوانان-سندروم-انفجار-سر-دارند‎Cachedمطالعات محققان دانشگاهی نشان می دهد که از هر پنج جوان، یک نفر به سندروم انفجار سر مبتلاست. به گزارش ایرنا، سندروم انفجار سر یا سندروم سرِ در حال انفجار (exploding ... ایرنا - 20 درصد جوانان سندرم انفجار سر دارند www.irna.ir/fa/News/81557468/‎Cached Similar2 آوریل 2015 ... تهران - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه ایالتی واشینگتن نشان می دهد که از هر پنج فرد جوان، یک نفر به سندرم انفجار سر مبتلا است. ۲۰ درصد جوانان سندرم «انفجار سر» دارند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../۲۰-درصد-جوانان-سندرم-انفجار-سر-دارند‎Cached3 آوریل 2015 ... جام جم سرا- مطالعات محققان دانشگاه ایالتی واشینگتن نشان می‌دهد که از هر ۵ فرد جوان، ۱ نفر به سندرم انفجار سر مبتلا است. Images for ۲۰ درصد جوانان سندرم «انفجار سر» دارند ۲۰ درصد جوانان سندرم «انفجار سر» دارند portal.jafamhis.com/.../۲۰+درصد+جوانان+سندرم+«انفجار+سر»+دارند.html‎Cachedمطالعات محققان دانشگاه ایالتی واشینگتن نشان می‌دهد که از هر ۵ فرد جوان، ۱ نفر به سندرم انفجار سر مبتلا است. سندرم انفجار سر چیست؟ - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/news/.../سندرم-انفجار-سر-چیست‎Cachedخبرگزاری تسنیم: نشانگان یا سندروم انفجار سر بسیار عجیب، ناخوشایند و به اندازه‌ای ... خانواده و جوانان · قضایی · انتظامی · آموزش و پرورش · محیط‌زیست و گردشگری · سلامت ... شد نشان می‌دهد 18 درصد از 211 دانشجوی حاضر در این تحقیق دچار این سندروم هستند. ... که در معرض انواع اختلالات خواب قرار دارد ممکن است به این سندروم مبتلا شود . سندروم انفجار سر – دکتر مجازی virtualdr.ir/2017/05/14/exploding-head-syndrome/‎Cached14 مه 2017 ... این بخش در ساقه ی مغز و در پشت سر انسان قرار دارد که مرکز خواب و فلج خواب را ... در مطالعه ای که بر روی ۴۹ فرد جوان مبتلا به سندروم انفجار سر انجام ... سندروم انفجار سر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سندروم_انفجار_سر‎Cached Similarسندروم انفجار سر (به انگلیسی: Exploding head syndrome ) نوعی اختلال شنیداری هیپناگوژیک نادر می‌باشد. مبتلایان به این سندرم معمولاً صدای بسیار بلندی مانند ... میگرن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/میگرن‎Cached Similarدردی که در دو طرف سر وجود دارد بیشتر در افرادی رایج است که میگرن بدون علایم پیش درآمدی ... اختلال ژنتیکی دیگری که در بوجود آمدن میگرن دخیل است سندرم کاداسیل یا ... پش از انفجار فعالیت عصبی جریان خون به قشر مغزی در ناحیه متأثر به مدت ۲ تا ۶ ..... در سطح دنیا ۱۲ درصد است اما به تفکیک جنسیت ۱۷ درصد زنان جوان و شش درصد ... سندرم - Balatarin https://www.balatarin.com/tag/سندرم‎Cachedسندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری های شایع در دوران باروری است که به دلیل عوارضی که در ظاهر فرد ایجاد می نماید و نیز به دلیل اختلالات در باروری .... 20 درصد جوانان سندرم انفجار سر دارند ... tabesh84 جامعه ۲ سال پیش tabesh.net ۲۰ کلیک.